fallback

Британската Tesla с най-голям пробег е обиколила Екватора 15 пъти

Изследване показва, че колите на ток вече настигат тези с ДВГ по дълголетие

Притесненията у шофьорите, че пробегът и животът на батерията на електрическите автомобили не е достатъчно голям за спокойно пътуване, са най-големият проблем за електрификация. Факт е, че инфраструктурата се разраства, но може би не достатъчно бързо.

Агенцията за стандарти за шофьори и в превозни средства във Великобритания показва, че проблемът постепенно се разрешава, като основна заслуга за това имат моделите на Tesla. На територията на Обединеното кралство към момента има над 700 автомобила на американската марка, които за навъртели пробег от над 100 000 мили (160 000 км), като рекордьор сред тях е кола с три пъти повече изминато разстояние.

Като цяло Tesla се справя много добре на британския пазар, където стъпи преди 9 години с Model S. През 2022 г. Model Y беше най-продаваният електромобил в Обединеното кралство и третият най-популярен автомобил изобщо, като записа 35 551 регистрации. Изпревариха го само Opel Corsa и Nissan Qashqai.За тази година Model Y е четвъртият най-продаван в страната до средата на 2023 г., а през юни е №1 на пазара.

Именно Tesla е доказателство, че батериите в електромобилите не „приключват“ толкова бързо, колкото си мислят някои шофьори. Данни, събрани по време на технически прегледи и предоставени от компанията за лизинг на автомобили LeaseLoco, разкриват, че в момента във Великобритания се движат 724 Tesla с пробег над 100 000 мили (160 000 км) и 38 с пробег над 200 000 мили (320 000 км). Три коли на Tesla са прехвърлили 300 000 мили (480 000 км), а рекордьорът е с изминати 377 898 мили (608 168 км).

Само за сравнение – обиколката на Екватора е 24 901 мили (40 074 км). С други думи тази Tesla е по идеална линия е можела да обиколи Земята 15 пъти. И ако се приеме, е батерията не е сменяна нито веднъж, то става ясно, че конкретно този Model S е бил зареждан 1000 пъти, за да постигне този пробег.

За да може да се прецени, как се справя Tesla сред автомобилите с голям пробег, данните от Великобритания сочат, че през 2021 г. по пътищата на страната са се движили 5897 коли с бензинови и дизелови мотори с повече от 400 000 мили (640 000 км) и 2676 превозни средства с над 500 000 мили (800 000 км). Има дори такива, които са изминали 750 000 мили (1 207 000 км).

fallback
  • #47
    Лудория ( преди 1 година )
    Изпреварвах доста коли и камиони, но не съм обръщал внимание на тези с ДВГ, защото са много. Но си прав, че ако един електромобил по магистралата се е движил със 140, нямаше да го настигна!! И затова гледах бройката електромобили и в отстрещното... и там те така. 5-6 Тесла, но само една в лявата лента и с висока скорост. Другите вдясно и бавно и спокойно.
  • #46
    MythBuster ( преди 1 година )
    А докато си караше с 140, съм абсолютно сигурен че не си изпреварил нито един mercedes или BMW или даже audi. Всички само те изпреварваха, нали. Защо смяташ че ако турбо се качи на автомобил който вдига 250 км в час независимо с какво задвижване, няма да продължи да си кара с 90 по магистралата, защото според него по нашите магистрали не можело да се вдига повече защото щял да спука гума? При положение че нормално електромобилите се движат с твоята скорост, как ще те изпреварят или ги застигнеш?
  • #45
    Лудория ( преди 1 година )
    Днес за 300 км. по магистралата видях 10-ина електромобила и всички (с изключение на един) се движеха със 90-100 км/ч. Само един електрически Мустанг мина покрай мен все едно съм спрял при 140 км/ч на моята кола. И защото всички електрофии ми обясняват за икономия - 420 км. от които 300 със 140, 100-ина с 120 и 20-ина с ограниченията за населено място. Разход - 9 л. LPG на 100 км. А ако
  • #44
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 46.Нямам електрически автомобил и никога няма да имам.Бидоните и бъчвите са добра алтернатива.
  • #43
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 44.Фотоволтаичните централи се продават от хора,който са се прецакали да изхарчат едни пари от кредит за фотоволтаични панели и сега ги продават барабар с къщата.За да се спасят от вноските по кредита,с получените пари от ток не успяват да си покрият вноските.А ти ми твърдиш имало още обратното на остри хора,който чакат присъединяване,за да им плащат по нулеви цени,когато има слънце.
  • #42
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 43.Евтиния ток по обед ще го съхраняваш в бидони,за да го ползваш през нощта. Логиката ти кърти.
  • #41
    Гост ( преди 1 година )
    В момента е 23:30 часа,колко квтч се произвеждат от фотоволтаици?
  • #40
    Гост ( преди 1 година )
    До 34.Ще инсталират,но някой друг път.В момента се продават готови 30 квт фотоволтаични централи и няма желаещи да ги купят
  • #39
    MythBuster ( преди 1 година )
    #Мхм, Осъзнаваш ли че говориш за производството на една единствена централа в Египет?
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    Я да разбием още няколко мита. Ето и останалите :Nuclear: 32.79 TW
fallback
Последни