fallback

Британската Tesla с най-голям пробег е обиколила Екватора 15 пъти

Изследване показва, че колите на ток вече настигат тези с ДВГ по дълголетие

Притесненията у шофьорите, че пробегът и животът на батерията на електрическите автомобили не е достатъчно голям за спокойно пътуване, са най-големият проблем за електрификация. Факт е, че инфраструктурата се разраства, но може би не достатъчно бързо.

Агенцията за стандарти за шофьори и в превозни средства във Великобритания показва, че проблемът постепенно се разрешава, като основна заслуга за това имат моделите на Tesla. На територията на Обединеното кралство към момента има над 700 автомобила на американската марка, които за навъртели пробег от над 100 000 мили (160 000 км), като рекордьор сред тях е кола с три пъти повече изминато разстояние.

Като цяло Tesla се справя много добре на британския пазар, където стъпи преди 9 години с Model S. През 2022 г. Model Y беше най-продаваният електромобил в Обединеното кралство и третият най-популярен автомобил изобщо, като записа 35 551 регистрации. Изпревариха го само Opel Corsa и Nissan Qashqai.За тази година Model Y е четвъртият най-продаван в страната до средата на 2023 г., а през юни е №1 на пазара.

Именно Tesla е доказателство, че батериите в електромобилите не „приключват“ толкова бързо, колкото си мислят някои шофьори. Данни, събрани по време на технически прегледи и предоставени от компанията за лизинг на автомобили LeaseLoco, разкриват, че в момента във Великобритания се движат 724 Tesla с пробег над 100 000 мили (160 000 км) и 38 с пробег над 200 000 мили (320 000 км). Три коли на Tesla са прехвърлили 300 000 мили (480 000 км), а рекордьорът е с изминати 377 898 мили (608 168 км).

Само за сравнение – обиколката на Екватора е 24 901 мили (40 074 км). С други думи тази Tesla е по идеална линия е можела да обиколи Земята 15 пъти. И ако се приеме, е батерията не е сменяна нито веднъж, то става ясно, че конкретно този Model S е бил зареждан 1000 пъти, за да постигне този пробег.

За да може да се прецени, как се справя Tesla сред автомобилите с голям пробег, данните от Великобритания сочат, че през 2021 г. по пътищата на страната са се движили 5897 коли с бензинови и дизелови мотори с повече от 400 000 мили (640 000 км) и 2676 превозни средства с над 500 000 мили (800 000 км). Има дори такива, които са изминали 750 000 мили (1 207 000 км).

fallback
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    Производство на ток в Германия за 2022, където добиват около 1000 kWh от инсталиран 1kWp, при положение, че в България добиваме от 1200 до 1400kWh Solar: 57.61 TWh
  • #36
    Мхм ( преди 1 година )
    Ти му обясняваш как в египет произвежда 3.8твч тъпъка без образование седнал да ти говори как щели в БъГъ да произвеждат 50твч.
  • #35
    MythBuster ( преди 1 година )
    "1 гв първото с капасити фактор 13% вторите с капасити фактър 90+%.Нещата са ясни" математически е елементарно - 90 е 7 пъти повече от 13 е един АЕЦ 2GW се замества от 14 GW фотоволтаични централи за да произведе същото количество енергия. На практика обаче не е така. Добива на фотоволтаиците не е равномерно разпределен нито през денонощието, нито през годината като разликата между добивът през най-слабия месец и най-силния е три пъти. А консумацията също не е равномерна!
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така е брат! В България за момента има инвестиционни намерения за изграждане на 40 GW нови фотоволтаични централи на стойност около 60 милиарда лева, които биха произвеждали 50TWh енергия, колкото 3 централи като АЕЦ Козлодуй. Но няма нито един желаещ да инвестира в 2 GW , АЕЦ Белене, който да произвежда 16TWh. Въобще не е нужно тези 40GW да са на едно място и да товарят електропреносната система и да са от един инвеститор. Това са хиляди малки проекти близо до потреблението.
  • #33
    Мхм ( преди 1 година )
    Фактът е следния 4-тата по големина соларна станция в Египет осигурява 3,8 твч годишна електроенергия Аец Козлодуй осигурява 16 твч електроенергия на година при два работещи реактора от по 1 гв първото с капасити фактор 13% вторите с капасити фактър 90+%.Нещата са ясни
  • #32
    Реално ( преди 1 година )
    Да, така е, колега. Ти си критично-мислещ човек. Другите са само критично :D Това са все сухи факти срещу мокpите кaмилски плюнкu. Копането и клетвите за вярност към черната мъзгa и гърнетата в стил "ама всички така правят" и "друг вариант няма" не са признак за висок ум. "Мисленето е най-тежката работа и това вероятно е причината толкова малко хора да я вършат" - Хенри Форд
  • #31
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега разбирате ли, защо политиците които са инсталирани там от лобитата, са против евтината възобновяема енергия? Защо медиите ви промиват мозъците, че възобновяемата енергия е нещо лошо? Защо казват на черното бяло? Как точно евтината енергия е враг на икономиката? Нима точно скъпата енергия от миналата година не съсипа както икономиката на Европа, така и нейната промишленост? Все въпроси, които един умен човек си задава, а останалите оставяте някой друг да мисли заради вас. Отговорете ми/си?
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    #25 "До 23.Тока струва толкова,защото е НЕДЕЛЯ по обяд и е ЛЯТО.Дай цени за нощно време зимата." Е защо винаги задавате отговори и ми вземате функцията да доказвате моята теза? Аз съм тръгнал да разбивам мита, че токът от възобновяеми източници е скъп заради политиците и политиките им, а ти ми даваш доказателства че токът който НЕ Е от възобновяеми източници е скъп и доказваш моята теза, въпреки че по тона ти личи че не си съгласен с мен! За да стане евтин и през зимата трябват още ВЕИ.
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинтири, и дума не отваряй за зареждане да не те питам колко ще ти струва горивото на веосмака който караш за 600 хиляди километра, въпреки че е по-бавен от теслата!
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ: А за по-предния ти коментар - смяната на маслото ми е около 40 мин. Не ми обяснявай колко време щяло да ми отнеме, щото на тебе ще ти мине живота да висиш по зарядни станции зареждайки за следващите 100 км ;)
fallback
Последни