IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SAAB се възражда - намери се инвеститор в последния проект на шведите

Европейска компания пуска електрическата Emily GT в серийно производство (ВИДЕО)

Звучи невероятно, но шведският производител SAAB отново прави опити за възраждане, при това в кратки срокове. Връщането към живот на бранда няма да бъде буквално, но със сигурност ще зарадва феновете на легендарната марка.


NEVS Emily GT


Както е известно, компанията NEVS (National Electric Vehicle Sweden), която притежава активите на фалиралата през 2012 г. автомобилна марка, спря работа в началото на пролетта на тази година, като уволни почти всички служители и влезе в така наречения „режим на хибернация”, или с други думи беше замразена.

Преди седмици обаче шведската рекламна агенция Plint Marketing, с която автомобилната компания си сътрудничи, публикува в YouTube поредица от видеоклипове, заснети през 2020 г.. В тях инженерите и дизайнерите на NEVS говорят за работата по нов модел, наречен Emily GT, за който и ние ви съобщихме. Изображения на Emily GT също бяха публикувани от бившия главен екстериорен дизайнер на NEVS - Хираш Разаги, а някои европейски медии дори получиха разрешение да тестват прототип на новия модел.



Оказва се, че шумът около NEVS Emily GT в социалните мрежи и пресата е бил необходим, за да се привлече вниманието към този проект, като неговите разработчици се надяваха, че ще намерят инвеститор, който да купи NEVS Emily GT и да го пусне в серийно производство. Според шведската версия на германското издание Аuto Motor & Sport такъв инвеститор е намерен и сделката между него и NEVS ще бъде официално обявена преди края на лятото.

Името на купувача не се разкрива - знае се само, че това е европейска компания. Под каква марка и кога точно Emily GT ще бъде произведена, също все още не се съобщава, но е известно мястото на сглобяване на модела - бившата фабрика на Saab в Тролхатан (Швеция), която не работи повече от десетилетие (вероятно ще трябва да бъде модернизирана).


NEVS Emily GT


Любопитно е, че шведската компания Polestar (собственост на китайския холдинг Geely) реши да наеме част от помещенията на този завод през пролетта, като иска да организира в тях център за разработка на електрически задвижващи системи.

Работата по проекта NEVS Emily GT започна през 2019 г., като той беше замислен като семейство премиум електрически превозни средства с различни каросерии - седан, комби, купе, кабриолет. Моделът трябваше беше планирано да бъде оборудван с колесни двигатели, произведени от Protean Electric, британска компания придобита от Evergrande Group през 2019 г.


NEVS Emily GT


Топ-версиите на NEVS Emily GT трябваше да имат комбинирана мощност от около 650 к.с. и батерия с капацитет 175 кВт:ч, чийто пълен заряд би бил достатъчен за 1000 км пробег. Съществуващите изображения на седана NEVS Emily GT показват, че той донякъде повтаря най-новите модели на Saab в пропорциите и дизайна на колоните на каросерията.


0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Im-ДртiйDiN0MAN! ( преди 1 година )
    SAAB е една от най-емблематичните, символични и вдъхновяващи дизайн-творците автомобилна марка и тя не може и не бива да умира. SAAB е бил и си остава винаги визионерски автопроизводител, вкарващ в действие най-напредничавите и прогрессивни технологии в своите модели и е бил винаги пример за подражание и проверен източник на екстаз сред почитателите си и това го доказва цялата му история и постижения . . . В наши дни непряк нейн наследник е великолепният корейски премиум-бранд GENESiS!
  • #8
    1 rate up comment 16 rate down comment
    Закривай ( преди 1 година )
    Безсмислена марка защо съществува ами тя несъществува фалира.А китайците се опитвят да използват една куха марка за да залъжат баламите.Сааб винаги е било едно недоразумение
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Сааб е марка от ранга на Субару. Не е необходимо да продаваш милиони бройки за да съществуваш. Това са нишови марки за по специални клиенти. Защо Субару оцеляват, а СААБ не? Според мен СААБ беше изсмукана от GM и потъна заедно с тях. Но на GM им инжектираха милиарди от родното им правителство, а за СААБ на никой не му мигна окото. Не че шведите нямаха възможност, но обърнаха гръб. После що Америка била голяма работа - ами ето защо.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Супер звучи, много уважавам СААБ! Но, какво по дяволите, значи: "Моделът трябваше беше планирано да бъде оборудван с колесни двигатели" ?
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До Жорко ( преди 1 година )
    Първо не е! И второ, кое е повече китаец - кола произведена в Европа, от фирма, чийто капитал е китайска собственост или кола произведена в Китай, от фирма чийто капитал е американска собственост!!!
  • #4
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Жоро ( преди 1 година )
    та СААБ не е ли китаец??
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Хаха тва до кой е адресирано?
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И какво му е SAAB-ското на "това" - два телевизора (един в средата по-голям и един по-малък зад волана) като при всички други. Понеже ще има да връща инвестиции и няма мащаб на пр-вото, ще струва 100К евро и... ...дотам с проекта. Svenska Aeroplan AB работят във въздухоплавателната индустрия и го показваха с гордост в дизайна на автомобилите. Ами ако искат поне твърдите фенове да "заглавичкат", да се бяха постарали да вкарат тази традиция поне в интериора. Иначе ще си е като всяко китайче... :-(
  • #1
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 1 година )
    Дано успеят! Електрическият им модел е впечатляващ.