Ако днес напишете Saab в Google ще разберете, че това е компания, произвеждаща самолети, торпеда и друга апаратура, предимно за военната индустрия. Има дори специална страница, посветена на официалния уебсайт на компанията. Там можете да прочете историята на марката, като се отбелязва, че автомобилното подразделение обявява фалит през 2011 г., след като е изоставено от GM.
И докато смъртта на Saab беше приета от повечето хора с тъга, един търговец от Тайван не е готов да се раздели с нея и продължава да управлява бизнес, който процъфтява. Компанията Scandanavia Asia Corporation (SAC) представлява шведската марка от 1980 г. насам и се задължава да продължи да обслужва своите клиенти дори след като производителят обяви фалит и затвори дилърствата си.
При това става сума бизнес, който се развива непрекъснато. SAC притежава и управлява шест сервизни центъра в Тайван, които са посветени единствено на Saab, като има още 12 оторизирани сервиза на други места. При това последният от тях беше открит само преди година, а продажбите продължават. Те са на употребявани коли, тъй като нови модели, както е известно, няма.
„Даваме всичко от себе си, за да запазим Saab жив на пътя в Тайван. Предлагането на услуги за Saab е наша отговорност, защото всички автомобили Saab в Тайван бяха продадени от SAC. Поддържането на марката жива е наш дълг”, категоричен е Сало Янг, президент на SAC.
Компанията продължава да работи с останалите части, които се предлагат от GM и от други доставчици като AC Delco и Orio. Тези компании продължават да предлагат подобни опции за независими търговци на дребно. Понякога обаче се налага SAC да преработва собствени части, за да поддържа колите на клиентите си. Компанията обаче не получава никаква помощ нито от Saab Group, нито General Motors.