fallback

Ford загуби 3,6 млрд долара

Акциите на компанията се сринаха след намаляването на цените на F-150 Lightning

Американският производител Ford понася огромни финансови загуби, след като намали цените на електрически пикап F-150 Lightning. Според Automotive News акциите на марката са се сринали и загубите до момента за в размер на 3,6 млрд долара.

До това положение се стигна, след като маркетолозите на „синия овал“ са пореден път пренаписаха цените на електрическия пикап. В началото на 2022 г. базовата версия на F-150 Lightning струваше 40 000 долара, но до пролетта на 2023 г. цената беше увеличена на 60 000 долара. През миналата седмица последва нова промяна – 50 000 долара, като всички тези колебания нямаше как да не се отразят на акциите на Ford и те записаха срив от 5,9% - най-големият от февруари насам.

Ford F-150 Lightning поевтиня преди началото на доставките на основния си конкурент - електрическия пикап Tesla Cybertruck. В зависимост от оборудването намалението на цената варира от 6100 до 10 000 долара. Отсега нататък версията Pro на пикапа ще струва 50 000 долара, а луксозният вариант Platinium Extended Range – 92 000 долара.

Най-евтината версия на F-150 Lightning все още струва около 10 000 долара повече от първоначално обявеното, но цената на топ-версията се върна към първоначалните си стойности. Така купувачите на електрически я пикап на Ford, които направиха предварителна поръчка през последните четири месеца, също са на сериозна загуба.

Илон Мъск отговори на намаленията на цените за електрическия пикап на Ford в свой стил: „F-150 Lightning е добра, но прекалено скъпа кола“. А експерти в САЩ очакват, че намалението на цените от страна на Ford ще предизвика „ценова война“ на пазара на електрически пикапи. Нещо подобно се случи в Китай, къзето в битка за клиенти редица компании свалиха цените на електрическите си коли и това донесе загуби за повечето от тях.

fallback
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    А на тебе колко пъти да ти се обяснява че Тесла не получава и долар субсидии? Тези субсидии ги получават клиентите СЛЕД покупката, за разлика от toyota на която са и наляти официално десетки а неофициално вероятно стотици милиарди субсидии за водородни технологии и нямат и един милиард оборот от водородни автомобили да не говорим за печалба.
  • #33
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пръцльо, при Тесла има най-голям процент части които са проектирани и произведени от Тесла и този процент се увеличава. Останалите ползват чужди платформи, стандартни части които се ползват и от останалите производители и нямат никакъв контрол върху тяхното производство, като на практика сглобяват, а не произвеждат автомобили. А Тесла купува клетки, но сама си сглобява батериите от тях.
  • #32
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 29: Точно това то обясних вече - без субсидиите, Тесла нямаше как да оцелее.
  • #31
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Ха-ха, "затворен производствен цикъл" с 99% от батериите от външни доставчици. В тия мантри вярват само пълни безумци.
  • #30
    До 30 ( преди 1 година )
    Не ги ли виждаш че повтарят едни и същи мантри, независимо че светът се променя. Това че Тесла е пирамида и ще фалира го повтарят от времето когато с години работеше на загуба, въпреки че им обяснявахме, че работят с една от най-големите брутни печалби от автомобил. Изглеждаше че работят на загуба защото инвестираха повече, отколкото печелеха, но сега имат както най-добрите технологии за производство на електромобили, така и най-голямата и печеливша зарядна мрежа в света и никакви дългове.
  • #29
    до 28 ( преди 1 година )
    Фараоне, ти да не знаеш какво е пирамида не очаквахме. Най-големият автомобилен гигант с най-големите гигафабрики и затворен производствен цикъл от суровитната до крайния продукт, най-скъпата марка и най-продаваната кола в света в момента - колата на 21 век, както Форд Т беше за 20-ти. С най-голямата глобална бързозарядна мрежа. Това е реален продукт, който на ден се вижда по 20-50 пъти само в София. Слаб 2. Сядай!
  • #28
    Допръдливия ( преди 1 година )
    Ами връщаме години назад и виждаме че toyota през 2013 е имала същите печалби и пак е продавала около 10 милиона, но е имала 74 милиарда дългове. Връщаме много по-малко години назад и виждаме че Тесла е имала 40 милиарда дългове и нито един долар печалба за години назад, а само загуби като е продавала по хиляди автомобила докато toyota е продавала 10 милиона за същата година.
  • #27
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 26: Защото Тойота е реална компания, а Тесла - пирамида. А едно тримесечие нищо не означава, осредни последните няколко години и ще видиш че нещата са точно наобратно.
  • #26
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Аз гледам long term debt в macrotrends, явно дефинициите им се различават. Както и да е, картинката не се променя особено. Нито пък лихвите в Япония. Японската централна банка, за разлика от ФЕД и ЕЦБ не се управлява от шайка неграмотници които вдигат и свалят лихви за щяло и за нещяло и фискалнаата й политика е стабилна, т.е. -1% са от 2016 ще останат задълго.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    "Срещу тях обаче има и 549 милиарда активи. Тесла има 1.2 милиарда дългове и 86 милиарда активи" да ти повярваме че е така, как ще коментираш, че toyota с шест пъти повече активи и осем пъти повече продажби от Тесла, имаше по-малка печалба за третото тримесечие миналата година? И защо при 550 милиарда активи, пазарната и капитализация е само 220 милиарда, а пазарната капитализация на Tesla e 850 милиарда?
fallback
Последни