fallback

Все повече потребители не харесват новите коли

Проучване показва нов спад на доверието към производителите

За първи път в историята за две поредни години средният резултат на доверието на потребителите в новите автомобили записва спад. Това става ясно от проучването APEAL (Automotive Performance, Execution, and Layout), организирано от J.D. Power от 28 години насам. Средният резултат за автомобилната индустрия е 845 от 1000, което е с 2 пункта по-малко от 2022 г. и с 3 пункта спрямо 2021 г.

„Спадът в последователни години може да изглежда малък, но това е индикатор, че по-големи проблеми най-вероятно се намират под повърхността - коментира Франк Ханли, старши директор на автомобилния бенчмаркинг в J.D. Power. - Тази низходяща траектория на удовлетворение трябва да бъде предупредителен знак за производителите, че трябва да разберат по-добре какво наистина искат собствениците в новите си автомобили.“

Проучването APEAL се фокусира върху 10 фактора, които се опитват да установят колко емоционално привлекателни са марките и превозните средства за потребителите. През 2023 г. средният резултат за индустрията е намалял в девет от категориите. Ефективността, тоест разходът на гориво, е единствената област, в която средният резултат се подобри (с 15 пункта), докато екстериорният дизайн беше категорията с най-голям спад тази година (-6 пункта).

Купувачите на нови автомобили са недоволни както на масовия пазар, така и в премиум сегментите, като и в двете категории средните резултати спадат. При луксозните производители намалението е с 1 пункт, а при масовите – с 3. Разликата в удовлетворението между премиум и масовите автомобили вече е 34 пункта

Сред първокласните брандове лидер е Jaguar с общ резултат от 887, като същият резултат при масовите марки записва Dodge. В Топ 5 на премиум-производители попадат още Land Rover (883), Porsche (883), BMW (878) и Genesis (877), а най-зле се представя Acura (853). Сред лидерите на масовия пазар попадат Ram (873), GMC (858), Mini (856) и Kia (851), докато на последно място е Chrysler (810).

Разширявайки обхвата на проучването, електрифицираните превозни средства започват да се харесват повече на потребителите. Докато превозните средства с двигатели с вътрешно горене все още имат по-висок рейтинг (843) от своите конкуренти, plug-in хибридните записват същия резултат. Електромобилите (без Tesla) обаче наваксват изоставането и записват резултат от 840.

В същото време собствениците на Tesla отново показват високо удовлетворение от колите си - 878, но марката понася сериозен удар, тъй като спадът спрямо 2022 г. е цели 9 пункта. Тъй като компанията на Илон Мъск не споделя информация за клиентите си с J.D. Power, тя не е в красирането, а нейните коли не попадат в класирането по класове. Там най-много първи места има Hyundai (9), следван от BMW (5) и Toyota (3).

fallback
  • #22
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз исках преди 2 години да си купя нова кола. Ами седани с тегло 1,6 към 1,8 тона пък двигателите им почват от 1,4 и стигат до 1.8 ама накичени с разни еко шитни, най вече турбини и по 100 сензора на кв. сантиметър. Това не са коли а генератори на проблеми.
  • #21
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    И пак не мога да пиша коментари айфона си ! Не е болка за умиране , но все пак .,.,.
  • #20
    Учуден ( преди 1 година )
    Ако днешните не харесват модерен автомобил ,откъде ще дойде употребяван ( но надежден ) за всички ,които сега плюят по модерните автомобили ? А , че наш ГaHчeB ще хареса електричните , когато станат на 10+години е повече от ясно!
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Американците тръгнали да се оплакват от външния дизайн!? Че те от десетилетия карат квазимодовци, сега ли се сетиха? Японските коли до една са естетически подигравки, а американските, макар и не точно грозни, бяха безлични. Европейски почти не могат да си позволят, въпреки че много ги уважават.
  • #18
    До 18 ( преди 1 година )
    И ти си клиничен случай като онези обратните. Кой за каквото и да ви говори, на едните в главата са им само гейове и вибратори, а на тебе Урсула и компания. Хайде сега си помисли защо от toyota не могат да принудят никой да си купи водороден автомобил, въпреки че всичките политици жестоко им помагаха и се опитваха да ни принудят да минем на водород? Защо смяташ, че ако един човек може да си позволи чисто чисто нов базов golf единичка и голям SUV с всички екстри, ще избере голфа за който говориш?
  • #17
    До 14 ( преди 1 година )
    "Колата трябва да е здрав проста сигурна и да разчиташ на нея" като прочетох това бях сигурен, че ще ти сложа един голям плюс, докато не стигнах до онова за руската кола. За онези времена, когато и аз съм карал, жигулито си беше приличен автомобил, но да го караш в наши дни си е живо наказание, включително ако говорим за надежност. Последният ми сандък с инструменти се водеше в багажника именно на жигулито. Вярно бяха прости за ремонт, но не и надеждни.
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Всичко което си написал щеше да е вярно и правилно да отразява статията, ако не беше частта с електромобилите. На практика те са най-сложните автомобили към този момент с всичко което си изброил и най-вече с най-много детски болести, което няма как да бъде избегнато през следващото десетилетие, но както виждаш клиентите са по доволни от тях и стават все по- недоволни от ДВГ, което поне за мен е необяснимо. Напълно логично е да е точно обратното. Да недоволстват за всичко това!
  • #15
    До 11 ( преди 1 година )
    Не е точно така! Производителите са опитвали какво ли не да налагат като мода, но ако клиентите не го харесват, то просто няма пазарен успех и повече не се опитват да го пробутват на клиентите, а пробват с нещо друго. Ако клиентите не харесваха SUV, колкото и да го предлагат автомобилните компании, щеше да си остане за истински офроудъри, както си беше едно време и паркетниците щяха да имат същия пазарен успех като на водородните автомобили на toyota, които се опитва безуспешно да налага!
  • #14
    Шофьор ( преди 1 година )
    Колата трябва да е здрав проста сигурна и да разчиташ на нея а новите на отговарят на нищо от това 35 години имах руска кола с един основен ремонт и последните 10 се превърнаха в семейна пътна помощ на модерните ми роднини.Е сега и аз станах модерен и,виках пътна помощ непознато изжевяване и не стигнах до дестинацията.Търся си пак стара кола .
  • #13
    Тара Тайко ( преди 1 година )
    До анонимен #9 - + от мен; всъщност наблюдаваме последствията от порочен кръг на сигурността - за да е с повишена активна и пасивна безопасност плюс екологичност, автомобилът трябва да е по-обемен, респективно по-тежък, респективно с по-мощно задвижване и подсилено окачване. Истински ме е яд не толкова на горните (бел. - баба ми само коли с Евро-7 и с турбо + 15 звезди е карала, ъхъ!), колкото на разните чупки, дисплеи, свързаност и скъсения развоен цикъл, резултиращ в повече "детски болести"!
fallback
Последни