fallback

Все повече потребители не харесват новите коли

Проучване показва нов спад на доверието към производителите

За първи път в историята за две поредни години средният резултат на доверието на потребителите в новите автомобили записва спад. Това става ясно от проучването APEAL (Automotive Performance, Execution, and Layout), организирано от J.D. Power от 28 години насам. Средният резултат за автомобилната индустрия е 845 от 1000, което е с 2 пункта по-малко от 2022 г. и с 3 пункта спрямо 2021 г.

„Спадът в последователни години може да изглежда малък, но това е индикатор, че по-големи проблеми най-вероятно се намират под повърхността - коментира Франк Ханли, старши директор на автомобилния бенчмаркинг в J.D. Power. - Тази низходяща траектория на удовлетворение трябва да бъде предупредителен знак за производителите, че трябва да разберат по-добре какво наистина искат собствениците в новите си автомобили.“

Проучването APEAL се фокусира върху 10 фактора, които се опитват да установят колко емоционално привлекателни са марките и превозните средства за потребителите. През 2023 г. средният резултат за индустрията е намалял в девет от категориите. Ефективността, тоест разходът на гориво, е единствената област, в която средният резултат се подобри (с 15 пункта), докато екстериорният дизайн беше категорията с най-голям спад тази година (-6 пункта).

Купувачите на нови автомобили са недоволни както на масовия пазар, така и в премиум сегментите, като и в двете категории средните резултати спадат. При луксозните производители намалението е с 1 пункт, а при масовите – с 3. Разликата в удовлетворението между премиум и масовите автомобили вече е 34 пункта

Сред първокласните брандове лидер е Jaguar с общ резултат от 887, като същият резултат при масовите марки записва Dodge. В Топ 5 на премиум-производители попадат още Land Rover (883), Porsche (883), BMW (878) и Genesis (877), а най-зле се представя Acura (853). Сред лидерите на масовия пазар попадат Ram (873), GMC (858), Mini (856) и Kia (851), докато на последно място е Chrysler (810).

Разширявайки обхвата на проучването, електрифицираните превозни средства започват да се харесват повече на потребителите. Докато превозните средства с двигатели с вътрешно горене все още имат по-висок рейтинг (843) от своите конкуренти, plug-in хибридните записват същия резултат. Електромобилите (без Tesla) обаче наваксват изоставането и записват резултат от 840.

В същото време собствениците на Tesla отново показват високо удовлетворение от колите си - 878, но марката понася сериозен удар, тъй като спадът спрямо 2022 г. е цели 9 пункта. Тъй като компанията на Илон Мъск не споделя информация за клиентите си с J.D. Power, тя не е в красирането, а нейните коли не попадат в класирането по класове. Там най-много първи места има Hyundai (9), следван от BMW (5) и Toyota (3).

fallback
  • #32
    До 31 ( преди 1 година )
    Е ти предлагаш колите да си стоят на ниво отпреди 30 години ли, за да може да си ги ремонтираш сам? Вярно, че е тъпо да не може човек сам да си смени крушката, но не може да очакваме да разглобяваме основни агрегати и да ги ремонтираме на пътя.
  • #31
    до 27 ( преди 1 година )
    Да! Едно време колите също са се чупили, но повредената част я махаш и слагаш нова на нейно място. При новите коли е като пандемия дори най-маловажната част (предимно някаква електроника) да се повреди, тя засяга нещо по-важно, то нещо още по-важно и накрая е по-изгодно да си купиш нова кола.
  • #30
    До 29 ( преди 1 година )
    Зависи какво имаш предвид под чупят. Повечето проблеми не са сериозни и са свързани със софтуера и някакви забивания. От гледна точка на сериозни повреди няма точни данн
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    Е като електромобилите имат 10 пъти по-малко части от автомобил с ДВГ, да не би да се чупят по-рядко?
  • #28
    както всичко ново ( преди 1 година )
    ами какво да им харесваш на новите тролей, съвсем различно е за шофиране от добре познатите ни коли с ДВГ / както всичко ново така и за това ще отнеме време докато свикнем с ел.мобилите
  • #27
    До 26 ( преди 1 година )
    А според теб не се стараят ли? В автомобил с 10000 части има два пъти повече неща, които могат да се счупят в сравнение с автомобил с 5000 части. И тази мантра, че едно време колите не се чупеха не е съвсем вярна.
  • #26
    До 25 ( преди 1 година )
    А какво лошо виждаш в старанието да направиш здрав автомобил?
  • #25
    От 24 ( преди 1 година )
    Истината е, че сегашните коли са от друго измерение и никой не може да спре прогреса. А вие продължавайте да оплаквате Голф 2, защото беше много здрав.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    А според мен излишно драматизирате. Винаги е имало хубави и грозни коли. Така е било и преди 30, и преди 50 години, така е и сега. Не може да очаквате всичко да се върти около едни и същи форми и само леко да се променят. Това е политика на Порше от 50 години и им се получава добре, но си е тяхно решение и "запазена" марка. Но я си представете всички да бяха като тях. От А3 до А8 н АУДИ като бяха еднакви добре ли беше? Нормално е да се пробват нови решения. Автомобилите стават все по-добри.
  • #23
    Баба Ванга ( преди 1 година )
    Чадо, дава ми се да видя, че следващият ти автомобил ще е електрически. Пак тежи толкова, но не е толкова сложен и е много по-бърз и икономичен дори от автомобилите с "големите" 1,8 двигатели и много много, по-надежден от тях! Разбира се Ти все още не знаеш и си в период на отрицание, но един ден ще узрееш.
fallback
Последни