fallback

Skoda разкри моторите и размерите на новия Superb

Флагманът на чехите ще се предлага с избор от 6 двигателя

Чешкият производител Skoda подготвя премиерата на новото поколение на флагмана си Superb. Той ще бъде показан съвсем скоро, като доказателство за това е новото съобщение от компанията, в което тя разкрива техническите спецификации на модела.

Вече е известно, че новият Superb отново ще бъде предлаган като лифтбек и комби, което обаче не важи за технически свързания с него Volkswagen Passat. Той ще получи единствено втория вариант на каросерията, като и неговата разработка е дело на специалистите от Млада Болеслав.

Отличаващ се с еволюционен стил вместо възприемането на новия дизайнерски език на Skoda Modern Solid, бъдещият Superb ще бъде с дължина 4912 мм за стандартния модел и 4902 мм за комбито. В сравнение с изходящия модел, тези цифри представляват увеличение съответно с 43 мм и 40 мм. Интересното е, че и двата варианта ще бъдат с 15 мм по-тесни (1849 мм). Височината е увеличена с 12 мм за лифтбека (до 1481 мм), докато комбито е по-високо с 5 мм (1482 мм). Междуосието остава непроменено - 2841 мм.

Тъй като една Skoda трябва да бъде изключително практична, следващото поколение на Superb ще предлага товарен капацитет от 645 литра за лифтбека и 690 литра за комбито. Това означава съответно с 20 и 30 литра. Комбито ще има същия същия обем зад задните седалки като новия Passat. Пространството за главата на водача и пътника отпред, както и на двамата пътници отзад, седящи на външните седалки, също е увеличено с няколко милиметра.

Що се отнася до двигателите, всички те ще работят със седемстепенна DSG, с изключение на plug-in хибрида. Електрифицираният вариант ще използва шестстепенна DSG. Базовият Superb ще има предно задвижване и мек хибрид 1.5 TSI със 148 к.с. Следван е от 2.0 TSI с 201 к.с. с предно задвижване и 261 к.с. с AWD. Топ-версията с бензинов мотор е с намалено мощност спрямо предшественика си, тъй като ще трябва да отговаря на все по-строгите разпоредби за емисии в страните от ЕС.

При дизелите базовият 2.0 TDI има 148 к.с. и предно задвижване, докато по-мощният разполага със 190 к.с. и AWD. Що се отнася до plug-in хибрида, Superb iV идва само като комби и използва 1.5 TSI с електрически мотор, за да генерира комбинирани 201 к.с. Батерията на PHEV е с увеличен капацитет - от 12,7 на 25,7 кВт/ч, и трябва да може да измине над 100 км само на ток. Максималната мощност на зареждане (AC) е увеличена от 3,6 на 11 кВт/ч, докато DC зареждането може да се извърши до 50 кВт/ч. Версията PHEV ще има резервоар с 45 литра.

Общо 28 Simply Clever екстри е ще бъдат предложени за новия Superb, включително електрическа ролетна щора за комбито. Друга нова функция е заден централен подлакътник с вграден държач за таблет. Skoda също така разполага с двоен джоб на гърба на предните седалки, плюс интегрирана фуния в капака на резервоара за течност за миене на предното стъкло. Ще има чадър на вратата на шофьора, както е при моделите на Rolls-Royce.

От Skoda засега не разкриват интериора на колата, но е известно, че скоростният лост е преместен върху колоната на волана, като по този начин се освобождава място между предните седалки. Новата информационно-развлекателна система ще бъде с размери до 12,9 инча и няма да интегрира всички функции, като някои от тях ще бъдат с „ръчно управление“. За модела е предвидени и нова централна конзола.

Новото поколение на флагмана на Skoda ще можете да бъде поръчан с до 10 въздушни възглавници, включително въздушна възглавница за коленете от страната на водача и централна въздушна възглавница.

Новият Superb ще бъде първата Skoda, която ще предлага системите Curve Assistant и Intersection Assistant. В допълнение, подобреният преден радар ще може да открива велосипедисти, докато предишната версия предлагаше само предсказуема защита на пешеходците. Преработената функция Top View ще включва четири камери за генериране на 360-градусов изглед с по-висока резолюция от преди.

Производството на Superb ще бъде преместено от Квасини (Чехия) в Братислава (Словакия), където моделът ще споделя поточната линия с VW Passat Variant. Това ще бъде последното поколение на модела с ДВГ – заради готвената забрана за продажба автомобили с ДВГ в ЕС от 2035 г.

fallback
  • #14
    До 12: Бг не е мярка ( преди 1 година )
    Всички бедни и прости купуват скучни и безвкусни коли. Ти си счетовпдотеш по душа, но не главен никога ти си стиснат и посредствен. Карай Шкода завинаги и чакай да излезе новата Дачия втора ръка. ;) Най-опасни са хората които се задоволяват с малко като теб
  • #13
    До 10 ( преди 1 година )
    А специално в БГ ако не знаеш 90% от пазара е на старо и нерядко Шкода държи по-добра цена от сравним модел на ФВ или Ауди ама хората явно не са комплексари и не ги е срам от марката и не съдят за човек по колата или колко прахосва
  • #12
    До 10 ( преди 1 година )
    *** компресираното жалко същество значи за теб някого с А6 непременно е цялостно по-добър човек от такъв със Супърб а ако някого няма кола или е с Дачия сигурно го нямаш за човек?
  • #11
    Шкода Супърб ( преди 1 година )
    Шкода никога не може да е супер камо ли супърб. Скучна и *** кола. Пърделник с технология от миналия век.
  • #10
    Царят на посредствен ( преди 1 година )
    Нямаш пари за електрическа кола и купуваш такава.Нямаш пари за Ауди - взимаш ФВ.Нямаш пари за Пасатор и взима шкода. Никоя нормална жена не трябва да има доверие на мъж каращ Шкода. Такъв човек е най-скучният и скръндзав. Тази кола е скучна, грозна и компромисна. Лъха на евтино още от емблемата. Предпочитам китайска пред тази, последен опит ФВ групата да ви вземе парите със стара технология. Пълен срам да харесваш подобно изчадие.
  • #9
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Цени? Добре оборудвана пак някъде около Тесла Модел 3 и Polestar 2, 4x4 версиите? И следващият модел сигурно ще е над 5 метра? И като гледам колко високо стърчи коляното на левия крак на чичкото на снимката, все едно има батерия в пода (а то няма) и по-висок човек отзад няма да седи удобно. Наскоро карах Polestar 2, седнах и отзад - измислили са го да не стъпваш върху батерията и да не си подпираш брадичката с коляно и с моите 188 см седях супер удобно. А е електричка с доста голяма батерия...
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    И какво общо има външния министър на Германия с евро стандарта за емисии?
  • #7
    Факт ( преди 1 година )
    Фирма която още слага дизели на колите си че и то цели два не ми я хвали
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Може би главата ти не може да го побере но зад евродепутатите и Аналена стоят гласовете на стотици милиони реални хора макар да не са проведени така честно като в Русия и Беларус разбира се така, че бъди сигурен, че има и още няколко човека които не са против :D
  • #5
    Да се угоди ... ( преди 1 година )
    "...тъй като ще трябва да отговаря на все по-строгите разпоредби за емисии в страните от ЕС." - на Анална Гъзбрък, Грета Кукунбърг и ъф коурс бандитите от черната скала! Факт!
fallback
Последни