fallback

Skoda разкри моторите и размерите на новия Superb

Флагманът на чехите ще се предлага с избор от 6 двигателя

Чешкият производител Skoda подготвя премиерата на новото поколение на флагмана си Superb. Той ще бъде показан съвсем скоро, като доказателство за това е новото съобщение от компанията, в което тя разкрива техническите спецификации на модела.

Вече е известно, че новият Superb отново ще бъде предлаган като лифтбек и комби, което обаче не важи за технически свързания с него Volkswagen Passat. Той ще получи единствено втория вариант на каросерията, като и неговата разработка е дело на специалистите от Млада Болеслав.

Отличаващ се с еволюционен стил вместо възприемането на новия дизайнерски език на Skoda Modern Solid, бъдещият Superb ще бъде с дължина 4912 мм за стандартния модел и 4902 мм за комбито. В сравнение с изходящия модел, тези цифри представляват увеличение съответно с 43 мм и 40 мм. Интересното е, че и двата варианта ще бъдат с 15 мм по-тесни (1849 мм). Височината е увеличена с 12 мм за лифтбека (до 1481 мм), докато комбито е по-високо с 5 мм (1482 мм). Междуосието остава непроменено - 2841 мм.

Тъй като една Skoda трябва да бъде изключително практична, следващото поколение на Superb ще предлага товарен капацитет от 645 литра за лифтбека и 690 литра за комбито. Това означава съответно с 20 и 30 литра. Комбито ще има същия същия обем зад задните седалки като новия Passat. Пространството за главата на водача и пътника отпред, както и на двамата пътници отзад, седящи на външните седалки, също е увеличено с няколко милиметра.

Що се отнася до двигателите, всички те ще работят със седемстепенна DSG, с изключение на plug-in хибрида. Електрифицираният вариант ще използва шестстепенна DSG. Базовият Superb ще има предно задвижване и мек хибрид 1.5 TSI със 148 к.с. Следван е от 2.0 TSI с 201 к.с. с предно задвижване и 261 к.с. с AWD. Топ-версията с бензинов мотор е с намалено мощност спрямо предшественика си, тъй като ще трябва да отговаря на все по-строгите разпоредби за емисии в страните от ЕС.

При дизелите базовият 2.0 TDI има 148 к.с. и предно задвижване, докато по-мощният разполага със 190 к.с. и AWD. Що се отнася до plug-in хибрида, Superb iV идва само като комби и използва 1.5 TSI с електрически мотор, за да генерира комбинирани 201 к.с. Батерията на PHEV е с увеличен капацитет - от 12,7 на 25,7 кВт/ч, и трябва да може да измине над 100 км само на ток. Максималната мощност на зареждане (AC) е увеличена от 3,6 на 11 кВт/ч, докато DC зареждането може да се извърши до 50 кВт/ч. Версията PHEV ще има резервоар с 45 литра.

Общо 28 Simply Clever екстри е ще бъдат предложени за новия Superb, включително електрическа ролетна щора за комбито. Друга нова функция е заден централен подлакътник с вграден държач за таблет. Skoda също така разполага с двоен джоб на гърба на предните седалки, плюс интегрирана фуния в капака на резервоара за течност за миене на предното стъкло. Ще има чадър на вратата на шофьора, както е при моделите на Rolls-Royce.

От Skoda засега не разкриват интериора на колата, но е известно, че скоростният лост е преместен върху колоната на волана, като по този начин се освобождава място между предните седалки. Новата информационно-развлекателна система ще бъде с размери до 12,9 инча и няма да интегрира всички функции, като някои от тях ще бъдат с „ръчно управление“. За модела е предвидени и нова централна конзола.

Новото поколение на флагмана на Skoda ще можете да бъде поръчан с до 10 въздушни възглавници, включително въздушна възглавница за коленете от страната на водача и централна въздушна възглавница.

Новият Superb ще бъде първата Skoda, която ще предлага системите Curve Assistant и Intersection Assistant. В допълнение, подобреният преден радар ще може да открива велосипедисти, докато предишната версия предлагаше само предсказуема защита на пешеходците. Преработената функция Top View ще включва четири камери за генериране на 360-градусов изглед с по-висока резолюция от преди.

Производството на Superb ще бъде преместено от Квасини (Чехия) в Братислава (Словакия), където моделът ще споделя поточната линия с VW Passat Variant. Това ще бъде последното поколение на модела с ДВГ – заради готвената забрана за продажба автомобили с ДВГ в ЕС от 2035 г.

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    както обичайно стария Пасат В8 е новия Супърб
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    #22 грозна, ама ще те дръпне на светофара и то като носи 3 пъти повече багаж :)
  • #22
    Комби катафалка ( преди 1 година )
    Много грозна кола
  • #21
    Суперп ( преди 1 година )
    Евтина средняшка кола с амбиция да е нещо особено. Чета тук някакви влюбени в евтините каруци разбирачи които се пенят и обиждат ако някой им посегне на скъпата употребявана шкодичка Шкода кара ли се в Америка? Ха ха ха май там не разбират от коли . Всички излъгали се да си купят този тип кола яростно я защитават. Всеки който кара шкода е обикновен. Виждали ли сте в някой филм от шкода да слиза някой а красива жена да се качва в шкода. Няма и да видите. Никой успял и с акъл не я иска
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Шкода отдавна е автомобил на общо европейско ниво, а не бюджетна кола, като Дачия, но и цената й вече не е по джоба на масовия европеец
  • #19
    До 18 ( преди 1 година )
    Чехия е може би най-добрия и достоен пример от бившия източен блок, по покупателна способност на човек е на нивото на Япония и Испания и е на второ място в света по равенство на доходите. Дребни жалки душици като теб разбира се не признават нищо под Швейцария и Норвегия и сте от един дол дренки като пилетата в Монако безчовечни въздухари мислещи само за пари :D
  • #18
    Факт ( преди 1 година )
    Самото наименование Шкода я имено кола зя бедняци и Супърб демек супериор превъзхождащ супер и тн е смешно.Както и Шкода пак кола за бедняци и Монте Кярло където живеят богаташи с коли от милион нагоре яхти и частни самолети е още чо брутално.Но чехската безмозъчбовт няма граници
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    шкода супърб е служебен автомобил за меринджеи на ниско ниво
  • #16
    До 10 ( преди 1 година )
    Бацко, сигурно не си се качвал в шкода, а най-вероятно и кола не си купувал досега, но акъл даваш...Карал съм и супърб, и Октавия, и кодияк. Нямат нищо общо със Дачия! Карал съм и такива. Говоря за нови автомобили. Карал съм и немски и френски, испански, японски - не виждам защо не бих си купил шкода, ако говорим за съответния клас кола. Нормален среден клас автомобили. Комплекса и злобата няма да ти помогнат в живота!!!
  • #15
    Кое е първо ( преди 1 година )
    Наказанието за глупостта е бедността. За да караш Шкода се сещай от къде идваш.Има изключения стойностни хора с подобни коли, но щом се обиждаш не си от тях. Ти знаеш какъв си и истината те жегна муахахаха. Скучен мухъл
fallback
Последни