fallback

Mercedes с нова, много амбициозна цел в Европа

До 2026 г. концернът ще продава повече електромобили, отколкото коли с ДВГ

До 2026 г. Mercedes-Benz ще продава повече електрически автомобили, отколкото автомобили с вътрешно горене в Европа Растежът ще бъде неравномерен по държави, но ще бъде подкрепен от подобрения в инфраструктура и по-малко безпокойство у шофьорите относно автономността на техните превозни средства.

Новите планове на германския производител бяха разкрити от Брита Зеегер, ръководител маркетинг и продажби в Mercedes-Benz Cars, както и член на Управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG. В изявление за Motor1 тя посочи, че проблемите, произтичащи от липсата на полупроводници, вече са останалите в миналото. Сега обаче концернът трябва да се справи с други трудности, свързани основно с логистиката.

„Веригата за доставки отново е надеждна, вече нямаме огромните проблеми отпреди три години, преодоляхме кризата с полупроводниците, но все още има проблеми в системата за доставки. Логистиката все още не работи добре. Имаме проблеми с дистрибуцията, които се дължат основно на липсата на шофьори за камионите, превозващи части и оборудване“, обясни Зеегер.

Целта, която са си поставили в Mercedes, е през 2026 или 2027 г. да продават повече електрически автомобили в Европа, отколкото коли с ДВГ. Според Зеегер (на снимката) е много трудно да се предвиди кога точно ще стане това, но при сегашните 18% на продажби на коли само на ток обявените срокове са „напълно реални“.

Очевидно ще има големи разлики между пазарите - от север на юг, като това се дължи на обществената мрежа за зареждане. Именно в разрастване на инфраструктурата виждаме ключа към ускоряване на процеса, като целта е да се намали безпокойството у хората за автономността на техните автомобили.

„Проучванията ни показват, че все повече и повече хора оценяват закупуването на електрическо превозно средство, като в същото време безпокойството им относно автономността намалява. През 2018 г. мнозинството от клиентите твърдяха, че именно притесненията относно пробега е причината да не си купуват електрическо превозно средство. Сега обаче интересът към електромобилите се увеличава", казва още ръководителят на продажбите в Mercedes-Benz.

За да популяризира електрическите превозни средства, германският производител се опитва да промени манталитета на обществото. Зеегер даде за пример старта на продажбите на колите само на ток, когато клиентите и търговците е трябвало да се учат в движение.

„Клиентът идваше и задаваше конкретни въпроси. Къде да зарежда? Как да зарежда? Докъде може да пътува? Как работи всичко това? Има ли нужда от wallbox-зарядно у дома? Търговците трябваше да могат да отговарят на всички тези въпроси, които излизат от рамките на всичко познато до момент. Това ни принуди да работим сериозно с тях, а също така и да променим процесите на тестване на новите коли. Потребителите трябваше да изпитат какво представлява един електромобил и да го почуства докато го кара“, казва Зеегер.

Относно цените на новите коли, които стават все по-високи, Зеегер ги оправдава с инфлацията и растящи лихви. Те се отразяват преди всичко на различните финансови програми на марката, които се използват за по-голяма част от продажбите.

„Сегашната ситуация е голямо предизвикателство, тъй като хората не разполагат с повече пари за харчене и всяко увеличение на цените се отразя. Затова и работим много сериозно в тази посока“, коментира шефът на продажбите в Mercedes.

Увеличението на цените води и до друг проблем – навлизането на все повече китайски производители на електромобили в Европа. Техните продукти са по-евтини и записват сериозен ръст на продажбите.

„Когато работите в бизнес с толкова силна конкуренция, винаги гледате какво правят конкурентите. Ние също правим това, като следим както китайските марки, така и Tesla. Китайските компании записват голям растеж, но той е на масовия пазар. С нашите EQ-модели ние участваме в друг сегмент“, каза още Зеегер.

fallback
  • #8
    Im-ДртiйDiN0MAN! ( преди 1 година )
    Относно цените на новите коли, които стават все по-високи, Зеегер ги оправдава с инфлацията и растящи лихви. Сегашната ситуация е голямо предизвикателство, тъй като хората не разполагат с повече пари за харчене и всяко увеличение на цените се отразява на стандарта им. Това нема как да е съвсем верно, още повече, че видяхме как МБ увеличи яко цените си още преди кризата 22-23-та, а и те самите открито си го казаха по мас-медиите.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Какво може да очакваш от *** освен предразсъдъци по пол и цвят на косата и излишно его
  • #6
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво можеш да очакваш от блондинка(на снимката),само не и акъл.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4.Ти колко електромобила смени?Нула, zero,на геврека дупката.Фолксваген и те смятаха да продават милиони електромобили,а едни смехоранци се напъват за 20 милиона годишно.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    "През 2018 г. мнозинството от клиентите твърдяха, че именно притесненията относно пробега е причината да не си купуват електрическо превозно средство. Сега обаче интересът към електромобилите се увеличава"" като четем статията мнението на клиентите се е променило от 2018 година насам. Ти колко чисто нови автомобилът си купи от тогава и при покупката на всеки от тях как се променяше мнението ти спрямо електромобилите?
  • #3
    Дони ( преди 1 година )
    На този етап съм поддръжник на ДВГ
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    "Целта, която са си поставили в Mercedes, е през 2026 или 2027 г. да продават повече електрически автомобили в Европа, отколкото коли с ДВГ. " И от toyota са си поставили такава цел, но за 2036 година! Според тях дотогава нямало да има желаещи да си купят електромобил. Щели да чакат техните електромобили които имат 1200 км пробег и се зареждат за 10 минути, които струват по-малко от автомобил с ДВГ. Точно като при политиците, никой не може да произведе това, което toyota може да ви обещае!
  • #1
    Мхм ( преди 1 година )
    Тая китяйска компания ккво смята никой не го интересува.
fallback
Последни