fallback

Tesla ще произвежда кола за 20 000 евро и в Индия

Новият завод на компанията ще има капацитет от 500 000 автомобила на година

Американският производител Tesla и властите в Индия са близко до споразумение за създаването на нов завод с годишен капацитет от 500 000 автомобила. В него Tesla ще произвежда нов модел, чиято цена ще стартира от 20 000 евро, като това ще бъде най-евтиният автомобил на марката.

Интересното е, че това е приблизително същата ценова цел, която Tesla е поставила за своя бъдещ малък електромобил, който компанията планира да сглобява в Китай и Мексико. Подобна цена ще бъде постигната благодарение на ниските производствени разходи в страната, като компанията на Илон Мъск ще използва Индия като експортна база за страните от Индо-Тихоокеанския регион.

„Tesla дойде при нас с амбициозен план и ние сме уверени, че този път нещата ще бъдат доведени до положителен край, тъй като се предвижда както местно производство, така и износ“, коментира пред Times of India участник в разговорите с Tesla.

Преговорите с производителя на електромобили се водят от Министерството на търговията и промишлеността, откъдето увериха, че Tesla ще получи „равни условия“ с останалите чужди производители в страната. През миналия месец премиерът на Индия Наренда Моди посети САЩ, където се срещна и с Илон Мъск. Тогава милиардерът заяви, че е „е фен на г-н Моди, който е настоял Мъск да инвестира в Индия“..

„Него[г-н Моди] наистина го е грижа за Индия, защото настоя да направим значителни инвестиции в Индия и това е нещо, което възнамеряваме да направим. Просто се опитваме да намерим правилния момент. Сигурен към, че Tesla ще стъпи в Индия, при това възможно най-скоро“, коментира Мъск.

Индийското правителство винаги е било категорично, че няма да отвори своя автомобилен пазар за Tesla, освен ако автомобилният производител не обещае да построи завод за сглобяване в страната. Страната е важен целеви пазар за Tesla от години, но производителят на електромобили се отказа от плановете си да влезе в страната миналата година, тъй като правителството отказа да предостави специални стимули, които биха позволили на американската компания да внася коли в Индия при по-ниски мита.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7.Мечтите са безплатни.
  • #7
    Райдер. ( преди 1 година )
    2030 20мил. продадени коли. Вече може и да се случи. И на нас европейците ни трябва малка и по-евтина Тесла.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Отказал да предостави специални стимули за внос..., защото тесларя е искал да внася безмитно от Китай, ама индийците решили да си държат на своето. И затова "разбрах че г-н Моци го е грижа за индийците"
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Китай не е от растящите пазари като бройки много вероятно е да не мине никога отново рекорда си, нито има кой знае какъв потенциал за растеж освен като стойност на колите защото си е достатъчно голям като бройки и примерно в Индия от години има над 2 пъти повече раждания отколкото в Китай..
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната стъпка към увеличаване на продажбите с 50% годишно в дългосрочен план. Индия и Китай са автомобилните пазари с най-голям ръст и потенциал за растеж.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Има доста повече логика да правят заводите за износ в Индия особено за малки и евтини коли - наполовина по-ниски заплати от китайските, наполовина по-малко разстояние по море и по-малко геополитически различия
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Само батерията струва толкова.Ще сложат под капака двама индийци да въртят педа лите.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Само батерията струва толкова.Ще сложат под капака двама индийци да въртят ***.
fallback
Последни