IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Възроденото Renault 5 вече е готово за производство

Френската компания показа завършени прототипи на електрическия хечбек

Електрическата ретро-мечта придобива все по-конкретни форми: - Renault се подготвя за серийно производство на възроденото Renault 5 и показа нови снимки на завършени прототипи на модела. По тях има малко камуфлаж, но може ясно да се види как ще изглежда електрическият хечбек, който ще излезе догодина.


 Renault 5


По отношение на размерите новата „петица“ се нарежда малко над Zoe. Ако се вгледате внимателно, вече можете да видите тесния надпис „Renault“ върху лента плюс числото 5 отзад. Серийният модел ще получи нормални външни огледала и дръжки на вратите. При задните врати те са скрити, подобно на Clio и Zoe.

Задната част на Renault 5 напомня на легендарното R5 Turbo от 1984 г. Неговото място ще бъде заета от вариант Alpine, който вече беше представен като концепция с името A290_β. До момента вече са произведени общо 60 прототипа на електрическия хечбек, които се тестват по пътищата на Европа за последни настройки преди официална премиера.


 Renault 5


Френският производител разкри и техническа информация за модела. Той е изграден на новата платформа CMF-B-EV. CMF означава Common Modular Family, B се отнася за сегмента на малките автомобили и EV - за електрически превозни средства. Според Renault това е „изцяло електрическа платформа“, която трябва да стане „най-конкурентоспособната в своя сегмент", като получава 70% от детайлите на архитектурата CMF-B, използвана за автомобили с ДВГ – основно Clio и Captur.

В сравнение с платформата на Renault Zoe, CMF-B EV намалява производствените разходи с 30%, като следата и междуосието могат да се адаптират към различни типове каросерия. Оптимизираното шаси има сложна многораменна задна ос, която иначе се използва само в по-високите сегменти. Това трябва да направи колата особено забавна за шофиране. Подобно на Zoe, електрическото R5 е със задвижване на предните колела.


 Renault 5


Новата батерия, която ще бъде използвана от Renault, вече не се състои от 12 модула, както е при Zoe, а само от четири големи модула. Това опростява архитектурата и намалява теглото с 15 кг в сравнение с батерията на Zoe. Освен това батерията предлага повече капацитет за съхранение в по-малък обем, като в същото време осигурява по-висока твърдост и по-добра стабилност.

Новото Renault 5 ще се появи на пазара догодина, като цените му ще стартират от малко над 25 000 евро. В момента ново Zoe струва с около 10 000 евро повече, а E-Twingo се продава за 28 000 евро. Премиерата на модела ще се състои през септември.


 Renault 5


0 от 500