fallback

В Сан Франциско обявиха война на безпилотните таксита

Обикновен пластмасов конус вади автономните коли от строя

Жителите на Сан Франциско обявиха война на безпилотните таксита, движещи се по улиците на града и откриха прост, но ефективен начин за изваждането им от строя. Оказва се, че за тази цел е достатъчен само един пластмасов конус, с който обикновено се обозначават ремонтите по пътищата.

Недоволните граждани се обединиха в група, наречена Safe Street Rebel. Тя има свои страници в социалните мрежи, в които се появяват все повече снимки на блокирани безпилотни такси. За целта на предния капак на колата се поставя червено-бял конус, който обърква работата на системата за автономно движение и малко след това колата спира. Оказва се, че софтуерният алгоритъм на автономните превозни средства е конфигуриран по такъв начин, че в подобни се осигурява само аварийно спиране до отстраняване на смущението.

Според част от жителите на Сан Франциско самото присъствието на автономни коли по улиците е опасно за шофьорите, докато други смятат, че автономните таксита изострят задръстванията по улиците на метрополията. Трети пък отиват още по-далеч и смятат това явление за конспирация на международни корпорации и трикове на търговците, продаващи автомобили.

„Бунтовниците“ призовават всички калифорнийски шофьори да се въоръжат с конуси и да ги използват, за да превърнат автономните коли в „еднорози“. От своя страна компаниите Waymo и Cruise, които използват такива автомобили, реагираха предсказуемо, като се обърнаха към полицията. Те бяха категорични, че разполагат с всички разрешителни и не нарушават законите.

fallback
  • #6
    Ал ( преди 1 година )
    Никога няма да има автопилот, който напълно автономно да пресече голям град като Ню Йорк... или София !!!! НИКОГА !!!! Точка.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    В съседна статия пише че се движат само нощем, така че да не се оплакват а да прегръщат левите ценности
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Правилно, това е доста отговорно за пълно доверие, само подпомагане и толкоз - после кой ще носи отговорност, че Сунил е объркал кода и понеже мениджъра му го е натискал да спази срока и не са тествали и кола е блъснала автобус с деца?
  • #3
    Американеца ( преди 1 година )
    Фриско, както го наричат местните от Сан Франциско беше един от най-красивите и романтични градове в САЩ. За съжаление обаче градът вече не е това, което беше едно време. Управлява се от демократи, които вкараха много хора с тъмна кожа, а традиционното бяло население започна да изчезва заради увеличената престъпност. Освен всичко Фриско стана един от предпочитаните градове за ЛБГТ движенията. Там са на всяка крачка и е пълно със символите им. Така, че не се учудвам, че имат автономни коли там.
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    Напълно съм съгласен. На този етап И аз не бих се качил в такова такси и дори въпреки че съм фен на Тесла, не знам дали бих им ползвал автопилота. Още е доста милиарди километри трябва да "изяде" за да се доближи дори до нивото на начинаещ шофьор току-що взел книжка. А тези таксита са далеч от автономни автомобили. Знаят само един маршрут и са нещо като маршрутки по него и не могат да напуснат периметъра му. Най-много да отслужват част от квартал, за който са програмирани
  • #1
    АнтиШорош ( преди 1 година )
    Според мен са прави. Лично аз не бих бил спокоен, ако градът ми е зона за подобни експерименти с автономни коли. Също така не бих се качил на превозно средство без шофьор. Поне не на този етап на развитие ка автономната технология.
fallback
Последни