fallback

Mercedes-Benz също преминава към стандарта за зареждане на Tesla

От 2025 година електромобилите на германската марка ще използват NACS

Mercedes-Benz стана поредният производител, който преминава към стандарта за зареждане NACS за всички свои електромобили, предлагани в Северна Америка, като това ще стане през 2025 г. За това се говореше още от юни, но вече е потвърдено официално от компанията, като всички нейни нови коли на ток ще бъдат оборудвани с такъв порт за зареждане.

Преди това – от 2024 г., Mercedes-Benz възнамерява да предложи адаптери от NACS към комбинираната система за зареждане (CCS1)., за да получи достъп до повече от 12 000 станции за зареждане Supercharger на Tesla в цяла Северна Америка.

„Mercedes-Benz ще бъде първият германски производител на електромобили, който внедрява NACS портове в своите нови електрически превозни средства, започвайки през 2025 г. Като част от поетапния преход, Mercedes-Benz първоначално ще предложи адаптер, който позволява на съществуващите електромобили със стандарт CCS да се зареждат безпроблемно на NACS мрежа от 2024 г. нататък", се казва в официалното съобщение на производителя.

По-рано присъединяването си към стандарта за зареждане на Tesla обявиха Ford, General Motors, Rivian, Volvo и Polestar. Корейският производител Hyundai също обмисля подобен ход от 2025 г.

Интересното е, че Mercedes-Benz не се отказва от плана си за създаване на собствена мрежа за зареждане с висока мощност. Планът на компанията е да предложи повече от 2000 зарядни хъба (над 10 000 индивидуални устройства) в Северна Америка, Европа, Китай и други основни пазари до края на десетилетието. От тях 25% ще бъдат разположени именно в Северна Америка, като те ще бъдат отворени до края на годината. Те ще бъдат оборудвани както с CCS1, така и с NACS щепсели.

Mercedes-Benz също обяви, че собствената му мрежа за бързо зареждане ще бъде универсално отворена за електрически превозни средства за всички марки.

„Нашият стратегически приоритет е ясен - създаване на най-желаните автомобили в света. За да ускорим преминаването към електрически превозни средства, ние сме посветени на издигането на цялостното EV изживяване за нашите клиенти – включително бързи, удобни и надеждни решения за зареждане на техния Mercedes-Benz. Ето защо ние се ангажираме да изградим нашата глобална мрежа за зареждане с висока мощност, като първите обекти отварят тази година. Успоредно с това ние внедряваме и NACS в нашите превозни средства, позволявайки на водачите да имат достъп до обширна мрежа от високо -качествени предложения за зареждане в Северна Америка", коментира Ола Калениус, главен изпълнителен директор на компанията.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    И внимавай какво си пожелаваш, защото като нищо ще се сбъдне с нашите продажни политици и вашите безумни желания да съсипем енергетиката! Заради Доган и ковачки счупиха ПАВЕЦ, за да не им пречи да изкарат милиарди миналата година при левче за киловатчас, но сега вместо да си ползваме безплатната енергия през нощта, климатиците и бойлерите ни работят на въглища. Такова бъдеще ли желаеш за внуците си? Да продължат да си зареждат телефоните на въглища?
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че трябва да затворим АЕЦ до 2050 докогато му е живота? Какво против него имаш?
  • #24
    Гост ( преди 1 година )
    До 16.Защо винаги прибавяш АЕЦ към фотоволтаиците?Давай без АЕЦ.Но не само лятото по обяд,дай и зимата и през нощта.
  • #23
    Гост ( преди 1 година )
    Ти като можеш,защо още си на нафта?
  • #22
    До 20 ( преди 1 година )
    Казваш че ти можеш да правиш сметка само за бензиновите и не можеш да сметнеш колко ми е разхода за да сравниш ли? То затова сте такива заблудени, защото не можете да направите две сметки на кръст, дори когато ги измерите на собствения си километраж и твърдите, че при изкачване на Шипка с разход на гориво 45 киловата, автомобилът се движи с максималната си мощност 60 kW и е перпетомобиле. Поредното което измервате и не може да сметнете за собствения си автомобил!
  • #21
    До 19 ( преди 1 година )
    За през нощта освен ВЕЦ и вятърни централи, някой ден ще оправят и цялата мощност на ПАВЕЦ Чаира, която е една огромна батерия която може да захранва България за цяла нощ в комбинация с АЕЦ Козлодуй през по-голямата част от годината, особено ако бойлерите се топлят през деня на евтина енергия, а не нощно време на скъпа. Това с евтината нощна енергия е отживеелица от миналия век и скоро ще бъде прекратено.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    До 12.Тези сметки ще ги правиш,след като си купиш електромобил.Дотогава търси по евтина нафта.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    До долния.Особено нощем фотоволтаиците бият АЕЦ.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Като се замисля, за първи път виждам ВЕИ да произвеждат повече от АЕЦ Козлодуй! Да не говорим, че дори само вятъра и слънцето на моменти произвеждат повече от АЕЦ Козлодуй, а се очаква да бъдат инсталирани още толкова мощности до края на годината. Няма да се учудя през есента да има моменти в които слънцето произвежда повече от АЕЦ, а това ще е абсолютно сигурно още на пролет, да не говорим за следващото лято. Тогава и през седмицата цените на тока ще са две-три стотинки за киловатчас.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето можете да проверявате и сами във всеки един момент колко е потреблението на България и кои източници колко произвеждат ***.eso.bg/doc/?460
fallback
Последни