fallback

Mercedes-Benz също преминава към стандарта за зареждане на Tesla

От 2025 година електромобилите на германската марка ще използват NACS

Mercedes-Benz стана поредният производител, който преминава към стандарта за зареждане NACS за всички свои електромобили, предлагани в Северна Америка, като това ще стане през 2025 г. За това се говореше още от юни, но вече е потвърдено официално от компанията, като всички нейни нови коли на ток ще бъдат оборудвани с такъв порт за зареждане.

Преди това – от 2024 г., Mercedes-Benz възнамерява да предложи адаптери от NACS към комбинираната система за зареждане (CCS1)., за да получи достъп до повече от 12 000 станции за зареждане Supercharger на Tesla в цяла Северна Америка.

„Mercedes-Benz ще бъде първият германски производител на електромобили, който внедрява NACS портове в своите нови електрически превозни средства, започвайки през 2025 г. Като част от поетапния преход, Mercedes-Benz първоначално ще предложи адаптер, който позволява на съществуващите електромобили със стандарт CCS да се зареждат безпроблемно на NACS мрежа от 2024 г. нататък", се казва в официалното съобщение на производителя.

По-рано присъединяването си към стандарта за зареждане на Tesla обявиха Ford, General Motors, Rivian, Volvo и Polestar. Корейският производител Hyundai също обмисля подобен ход от 2025 г.

Интересното е, че Mercedes-Benz не се отказва от плана си за създаване на собствена мрежа за зареждане с висока мощност. Планът на компанията е да предложи повече от 2000 зарядни хъба (над 10 000 индивидуални устройства) в Северна Америка, Европа, Китай и други основни пазари до края на десетилетието. От тях 25% ще бъдат разположени именно в Северна Америка, като те ще бъдат отворени до края на годината. Те ще бъдат оборудвани както с CCS1, така и с NACS щепсели.

Mercedes-Benz също обяви, че собствената му мрежа за бързо зареждане ще бъде универсално отворена за електрически превозни средства за всички марки.

„Нашият стратегически приоритет е ясен - създаване на най-желаните автомобили в света. За да ускорим преминаването към електрически превозни средства, ние сме посветени на издигането на цялостното EV изживяване за нашите клиенти – включително бързи, удобни и надеждни решения за зареждане на техния Mercedes-Benz. Ето защо ние се ангажираме да изградим нашата глобална мрежа за зареждане с висока мощност, като първите обекти отварят тази година. Успоредно с това ние внедряваме и NACS в нашите превозни средства, позволявайки на водачите да имат достъп до обширна мрежа от високо -качествени предложения за зареждане в Северна Америка", коментира Ола Калениус, главен изпълнителен директор на компанията.

fallback
  • #6
    До 3 ( преди 1 година )
    От миналата година досега цените на някои модели на Тесла паднаха с над 20 000. Но нямам това предвид. Цените може и да се качат по хиляди причини. Въпросът е че при наличието на зарядни станции на всеки 20 км, както например е от София до морето, при избора на автомобил ще се интересуваш повече от това колко бързо се зарежда, вместо да се интересуваш колко минава с едно зареждане. Ако автомобилът който минава 500 км струва 10 000 евро повече, вероятно ще избереш по-евтиния който минава 400.
  • #5
    Смех ( преди 1 година )
    А така задръствайте си зарядните станции и без товя е по половин час на зареждане.Чекай цел ден
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Безсмислено е изобщо да гледаме трендовете в западна Европа. За САЩ пък да не говорим. България НИКОГА няма да има стандарта на тези западните държави.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде видяхте да падат цени? Всяка година колите стават все по скъпи. За електрическите няма и части. Тези коли не са за България. Тук нито има зарядни, нито има кой да ги поддръжа тия коли. В България се карат стари и евтини коли на дизел и газ.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото и странно да звучи, колкото повече стават бързите зарядни станции и колкото по-бързо се зарежда батерията, толкова ще пада средната покупна цена на електромобилите. Малко са хората които минават повече от 400 км на ден, а още по-малко от тези които ги минават са тези, които ще ги обърка да спрат за 10 минути веднъж допълнително и ще предпочетат да дадат 10 000 евро повече за автомобил с батерия, за да си спести 10 минути три четири пъти годишно. Евентуално ще станат и по-леки.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Браво! Точно това ще реши проблема на над 90% от шофьорите, които се чудят дали да си купят електрически или бензинов автомобил. Като знаеш, че на всеки 20 км има бърза зарядна станция, на която по всяко време можеш да заредиш при спешни случаи или дълго пътуване, въпросът колко е пробегът с едно зареждане ще стане толкова излишен, колкото при покупка на бензинов автомобил първият въпрос е да питаш колко литра му е резервоара!
fallback
Последни