fallback

Как да проверите качеството на маслото без лаборатории и разходи

Този тест е препоръчително да се прави на всеки 3 000 километра пробег

Тестът, за който ви разказваме сега, е разработен от специалистите от Shell и представлява прост и достъпен начин за проверка на състоянието на маслото в двигателя. Проверката е базирана на капковия метод, който изисква само лист бяла хартия. И така, капка двигателно масло, загрято до работна температура, се вади от картера с помощта на измервателна пръчка и се поставя на листа.                         След това трябва да изчакате няколко часа (това е важно), оставяйки масленото петно да изсъхне, след което да го проучите и вече да направите заключения, въз основа на които можете точно да оцените качеството и състоянието на състава на смазочната течност. Между другото, първите изводи могат да бъдат направени още на етапа на доставяне на капката масло върху листа.

Определяме вискозитета: ако капката запази кълбовидна структура върху хартията и не попие веднага, маслото е вискозно. Първият получен отговор. Сега трябва да чакаме. Три часа са достатъчни за продължаване на изследването: полученото петно се разделя на зони, всяка от които предполага определен резултат.                     Централната част показва наличието на мръсотия, прах, сажди, блестящи метални частици в маслото. Леко потъмняване е нормално, но по-тъмен център, дори и с нюанси, би трябвало да подсказва, че качеството е влошено. Ако след централната "точка" е тъмно и мътно, маслото е изгоряло, не се е справило с температурния режим на двигателя.

Следващото нещо, което ни интересува, са краищата на петното. Ако са равномерни, това означава, че в мотора няма вода. Ако обаче не са и листът с хартия се къса лесно на тези места, то това е признак, че в двигателя има и друга течност. Трябва спешно да вземем мерки. Между другото, самата капка може да бъде с различни размери - колкото повече се разпространява, толкова повече гориво има в двигателното масло.                         И още нещо - гладкото и бавно падане на смазката върху листа е успокоително, защото означава, че вискозитетът е нормален. Тоест маслото в работно състояние и в предписаният интервал.

С други думи, ако централният кръг е ясно изразен, няма излишни примеси, точката е малко по-тъмна от основната част, а основната площ около центъра все още е светла и по нея не се вижда глиноподобна мръсотия и, ръбовете са равни - това означава, че можете да сте спокойни, че качествата на маслото са в норми и няма причина да се страхувате от опустошителните последици.

Между другото, професионалистите съветват да правите такъв тест най-малко през две до три хиляди километра, за да наблюдавате промените в динамиката на смазката.         

 

fallback
  • #5
    Алекс ( преди 1 година )
    Сменям маслото на 10 000 км.,от време на време поглеждам щеката за нивото и не се занимавам с тестове.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Какво е това масло което се сменя на 5000 км или 6 месеца? Очевидно си поредния *** който ни будалка. Масовите масла се сменят на 2 години или 15 000 км.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз на моето директно бензинче сменям на 6-7 хиляди км, по книжка казва на 6 месеца или 5 хил. км. На който му е скъпо да поддържа автомобил да си вземе тротинетка, вече са евтини и достъпни дори за ромите.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой път като паркирам на много СТРЪМНО ми мрънка да проверя нивото на маслото.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз 12 13 000 км не вдигам щеката на маслото, като дори не знам как изглежда, а те ме съветват на всяка смяна на маслото да правя по 6 няколко часови теста за качествата на маслото. Този автомобил дали съм го взел да ми служи или аз да му служа на него? Смятам за достатъчно да му сменям маслото няколко хиляди километра преди предписанието и да гледам какво ми показва компютъра за нивото на маслото от време на време и толкова! Някой път като паркирам на много странно ми мрънка да проверя нивото.
fallback
Последни