fallback

Как да проверите качеството на маслото без лаборатории и разходи

Този тест е препоръчително да се прави на всеки 3 000 километра пробег

Тестът, за който ви разказваме сега, е разработен от специалистите от Shell и представлява прост и достъпен начин за проверка на състоянието на маслото в двигателя. Проверката е базирана на капковия метод, който изисква само лист бяла хартия. И така, капка двигателно масло, загрято до работна температура, се вади от картера с помощта на измервателна пръчка и се поставя на листа.                         След това трябва да изчакате няколко часа (това е важно), оставяйки масленото петно да изсъхне, след което да го проучите и вече да направите заключения, въз основа на които можете точно да оцените качеството и състоянието на състава на смазочната течност. Между другото, първите изводи могат да бъдат направени още на етапа на доставяне на капката масло върху листа.

Определяме вискозитета: ако капката запази кълбовидна структура върху хартията и не попие веднага, маслото е вискозно. Първият получен отговор. Сега трябва да чакаме. Три часа са достатъчни за продължаване на изследването: полученото петно се разделя на зони, всяка от които предполага определен резултат.                     Централната част показва наличието на мръсотия, прах, сажди, блестящи метални частици в маслото. Леко потъмняване е нормално, но по-тъмен център, дори и с нюанси, би трябвало да подсказва, че качеството е влошено. Ако след централната "точка" е тъмно и мътно, маслото е изгоряло, не се е справило с температурния режим на двигателя.

Следващото нещо, което ни интересува, са краищата на петното. Ако са равномерни, това означава, че в мотора няма вода. Ако обаче не са и листът с хартия се къса лесно на тези места, то това е признак, че в двигателя има и друга течност. Трябва спешно да вземем мерки. Между другото, самата капка може да бъде с различни размери - колкото повече се разпространява, толкова повече гориво има в двигателното масло.                         И още нещо - гладкото и бавно падане на смазката върху листа е успокоително, защото означава, че вискозитетът е нормален. Тоест маслото в работно състояние и в предписаният интервал.

С други думи, ако централният кръг е ясно изразен, няма излишни примеси, точката е малко по-тъмна от основната част, а основната площ около центъра все още е светла и по нея не се вижда глиноподобна мръсотия и, ръбовете са равни - това означава, че можете да сте спокойни, че качествата на маслото са в норми и няма причина да се страхувате от опустошителните последици.

Между другото, професионалистите съветват да правите такъв тест най-малко през две до три хиляди километра, за да наблюдавате промените в динамиката на смазката.         

 

fallback
  • #15
    Никойси ( преди 1 година )
    Сега вече има по точен тест чрез близване на маслото. Първо трябва да се загрее двигателя , след това вадите щеката и близвате , ако езикът ви залепне за щеката значи двигателя е загрял и преминаваме на втора стъпка - окачествяване на маслото. Ако маслото има метален вкус значи трябва да се смени , ако има вкус на изгоряло пак е за смяна . Ако има вкус на антифриз значи че имате антифриз в двигателя и веднага трябва да отидете до сервиз! Ако маслото има вкус на портокал значи че някой .......
  • #14
    Шел открили баба си ( преди 1 година )
    Такива бързи тестове на маслото правехме в градския транспорт в София още преди 30 години.
  • #13
    До 3. ( преди 1 година )
    Каква е тази кола? Смяна на 5к? На моята с масло RN17, и дават смяна на 30000км или една година.
  • #12
    Аз бре ( преди 1 година )
    В Германия не искат да ми сменят маслото,ако е под 20 000км. ...
  • #11
    Пропов ( преди 1 година )
    Интересен трик ама много зле обяснен. Да бяха дали по една снимка на ново, нормално износено и хептен умряло масло да знаем за какво да гледаме. То аз и да искам съм с вързани ръце, щото нямам щека.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Любопитно четиво, утре ще го пробвам заради опита. Инак на опела му проверявам нивото един път на месец и за сега с това се изчерпват грижите по поддръжката
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно неадекватна статийка ;)
  • #8
    От опит ( преди 1 година )
    Първо се обработва мотора с "Хадо една стъпка максимум" и след това маслото няма никакво значение. То вече служи само като охладител. Просто с всяка смяна се слага флакон Верилюб турбо, да елиминира триенето и газ колко може. Който бе вярва да види тест за износване при ***: XADO verylube VS MOBIL1 ESP OIL TEST
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Тъкмо това е правилния подход, а не да сменяш масло на всеки 5 000 километра "за всеки случай" за две твои смени на масло за 50 хиляди километра, онези умници ще са направили 10 смени на масло, което от друга гледна точка е по-зле за автомобила и собственикът му.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Купувам нова кола, обслужвам по гаранция на колкото я дават. После сменям на 25к км и гледам да не барам нищо. Като се поизноси връщам и взимам пак нова. Ще гледам аз масла филтри али бали, до ся няколко коли до 170-200к си карат така без грижи. Следващия да си гледа маслото....
fallback
Последни