fallback

Най-продаваните коли в България: Битката за №1 се ожесточи

Рекордни продажби през юни, още два модела оспорват първото място на Dacia Sandero

Битката кой да е най-продаваният нов автомобил в България става неочаквано ожесточена през юни, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.  Доскоро лидерството на Dacia Sandero на нашия пазар изглеждаше недостижимо, но с много силни продажби през шестия месец други два модела се устремяват към върха.          Tesla Model Y е автомобилът с най-голям пазарен ръст у нас през 2023 - макар и спрямо много ниска база през 2022. Както обикновено, статистиката на Automedia.bg се отнася само до автомобили от категориите M1 и N1         Като цяло юни 2023 е бил най-силният месец на българския автомобилен пазар от много години насам. Новите регистрации през него са 4294 - с цели 61% повече, отколкото за същия месец на миналата година (2669). За първото полугодие пазарът е пораснал със 17.7% спрямо същия период на 2022.      

ТОП 10 ЗА ЮНИ
Toyota Corolla - 217 Skoda Octavia - 207 Toyota C-HR - 138 Dacia Jogger - 124 Skoda Kamiq - 87 Dacia Sandero - 83 Kia Sportage - 81 Kia Rio - 79 Dacia Duster - 78 Renault Master - 78

С най-голям пазарен ръст могат да се похвалят Ford Ranger (352%), Skoda Octavia (259%), Dacia Spring (216%) и Volkswagen Taigo (179%). Трицифрено е увеличението и при VW Caddy, Kia Rio, Skoda Kamiq и Renault Express.

В абсолютно измерение най-големият ръст е за Tesla Model Y - от порядъка на 4900%, но от съвсем ниска база през юни 2022. Интересът към американския електромобил продължава да расте от месец на месец. Само за юни новите регистрации на Model Y са 38 - колкото тези на Toyota RAV4 или Hyundai Tucson.              Най-продаваните нови модели в България (ГАЛЕРИЯ):

   

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    jogger
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    За моя радост , продажбите на кучата марка ФВ все повече намаляват, което е добре. Такива трошляци са, че няма повече накъде. Шкодите и те са същата работа, но поне са малко по-евтини и заради това все още има някакъв мижав интерес. Дачия си е лидер и едва ли това ще се промени скоро предвид, че са евтини спрямо другите, а ние сме най-бедните в ЕС и не само. Изненадан съм от резултата на Тесла. Впечатляващо е за марка, която няма представителство у нас. Представям си ако имаше какво щеше да е.
  • #4
    ss ( преди 1 година )
    Толкова мижав пазар, ама толкова мижав, че ако някоя фирма закупи няколко баничарки или пикапи, те веднага се наместват напред в класирането...Все още сме 100 след маймуните, дето се вика...
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    може би защото Тесла не те принуждава насила да ходиш в сервизния център всяка година :)
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    То пък някой ги е принудил тези да отидат да си купят Тесла от чужбина, вместо да си купят някоя "нормална" марка електромобил с представителство в България, която даже ще си има и сервизен център за да не им се налага да ходят до Буглокещ. Но както виждаш са избрали Тесла.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако Тесла продаваха в България, класацията вероятно нямаше да изглежда така. Само пишещите в тоя форум щяха да са купили поне 5000 бройки. Все пак ако се направи по-прецизен разрез, се вижда, че основните продажби са на Хюндай/Киа и Рено/Дачия. Тъй че поне в България скоро няма успеят да ни накарат да купуваме електрически коли по 150 000
fallback
Последни