fallback

Камерите в София започват да снимат автоматично

Ще се преследват основно преминаващите на червен светофар

Камерите на Пътна полиция в София започват да снимат автоматично нарушители по основните булеварди на града, съобщи директорът на службата Николай Крушарски. Основно това е насочено срещу шофьори, пресичащи на червен светофар - нарушение, което особено е зачестило напоследък по думите на Крушарски.            Катастрофа заради преминаване на червено, заснета от камерите на СДВР           Наказанието за него си остава относително скромно - 50 лева глоба, но след последните нормативни промени от март към това се прибавя и отнемането на 10 точки от контролния талон.

Системата за видеонаблюдение в София съществува повече от десетилетие, но едва сега се надгражда софтуерът й така, че тя автоматично да засича нарушителите. Повече подробности можете да научите от репортажа на тв Bulgaria ON AIR.

 

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #22 т.е на нормален светофар без "мигащи" жълти или брояч няма как да се спре сигурно на червено? Това ли каза? много мъка по тоя свят.
  • #24
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Докато Наглите могат безнаказано да си наглеят, катастрофи ще има, хора ще умират. Мъртва държава, мъртво общество, абсолютна безнаказаност! За 15 минути в трафика можеш да разбереш що за хора живеят наоколо. В София е чудесно...
  • #23
    анонимен ( преди 10 месеца )
    22, не помня да е имало мигаща жълта, а по-скоро зелена мигаща светлина, когато предстои да премине към жълто. Това би бил по-добрия вариант, понеже е вече предупреждение за промяна на сигнала. Мигаща жълта се използва в други случаи. Във Франция дори светофарите имат жълто, САМО когато са от зелено към червено.
  • #22
    Теодора ( преди 10 месеца )
    А защо премахнаха таймерите на светофарите или мигащата жълта светлина? Сега играеш на рулетка-ще "хвана или не" зеленото. С колкото и да караш на 5 метра от светофара като светне жълто няма как да спреш. Сиреч минаваш на червено. Колкото може по-бързо да се върне мигащата жълта светлина. А не да пълниме хазната (най-лесно) с глоби.
  • #21
    до 19 ( преди 10 месеца )
    По брой жертви спрямо брой автомобили също сме на дъното в Европа. Продължвам да твърдя, че това е по-добра база за сравнение. Другото води до повече изкривявания, защото се изключват данните за елемента без който катострофи не може да има - автомобилите.Иначе и аз забелязвам подобрение в София, а и допреди години имаше по 1000 жертви годишно и то при по-малко коли.
  • #20
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Прави ми впечатление супер наглото и масово минаване на червено напоследък. Похвално, че и на полицията. Иначе инфраструктурата е важна, ама не е само това. Чипът трябва да се промени, което отнема време. Ама има напредък - в София масово се спира на пешеходни пътеки, останалата част на страната има още да догонва. Превишена скорост, неправилно изпреварване - има навсякъде, ама тука е масово. Аз се опитвам да карам с 90 извън града, всички ме задминават като спря. А пък спазване на дистанция...
  • #19
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Класацията на милион автомобила е важна само за застрахователите. За нас е важно брой жертви на милион население, а по този показател сме на дъново в Европа. Нека не се сравняваме с Латинска Америка, Африка и Азия. В Европа се намираме и въпреки сериозния отпор на платени партии, все още се стремим към някакъв елементарен напредък в посока запад все още...
  • #18
    до 13 ( преди 10 месеца )
    Може ли линк към тия класации за българите? За пръв път чувам, но може в Германия да има повече катастрофи на глава, но там има и много повече коли на глава. Изобщо жертви на глава не е най-добрият показател, защото така на хартия излиза, че Люксембург с население като Пловдив е с толкова лоши пътища, автомобили и шофьори колкото Румъния. Реално просто в Румъния % на колите 2 пъти по-малък.Жертви спрямо автомобили (като #6) дава много по-точна представа. Където няма коли няма и катастроф ...
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    15-ти, така е. Когато знаеш, че ако те хвант ще си платиш, се замисляш колко и дали да прекрачваш границата. Но има една тънка разлика - да караш 10-20+ не е джигитизъм (особено извбън градско), както много се опитват да внушават. Но в градски условия, да се кара с 100 на 30 (50) или минаване на червено си е абсолютен. Но важи и за останалите участници - велосипедист, пешеходци, малко да се оглеждат, а не да се имат за безсмъртни, дори и да са с предимство, да не забравят физиката си е физика.
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #6 това е добра статистика, но дали заради нея е ок да си минаваме на червено?
fallback
Последни