fallback

Себастиян Льоб се връща в "Дакар" с... Dacia

Румънската марка ще се състезава в световния рали-рейд шампионат от 2025

Dacia, бюджетната марка на групата Renault, ще се състезава в легендарното рали "Дакар" през 2025 година, като основен пилот на заводския тим ще е не кой да е, а самият Себастиян Льоб. Най-успешният рали пилот в историята има рекордните девет световни титли, но никога не е е печелил "Дакар" и е амбициран да поправи това. През 2017 и 2022 той остана втори в екстремната надпревара.          Себастиян Льоб и Кристина Гутиерес ще са звездите начело на тима на Dacia за рали "Дакар"            Dacia обяви официално, че през 2025 ще участва със свой тим в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е рали Дакар. Технически партньор на марката ще бъде британската компания за подготовка на състезателни автомобили Prodrive.

Партньорка на Льоб в новия тим ще бъде Кристина Гутиерес Ереро - испанската зъболекарка, която вече се състезава заедно с французина в електрическите серии Extreme E за тима на Люис Хамилтън и ги спечели през 2022. Гутиерес е първата жена, печелила Световната купа на FIA за крос-кънтри рали, и едва втората жена, печелила етап в Дакар (след Юта Клайншмид).           Автомобили на Dacia натрупаха доста опит в по-малки ралита в последните години, но "Дакар" ще е кулминацията на усилията            От Dacia уточняват, че състезателните им автомобили в рали-рейд шампионата ще използват синтетично гориво. Рали Дакар ще е "лаборатория за идеи" за марката, коментира главният изпълнителен директор Дени Льо Вот, и подчерта, че тимът му е "сериозен претендент" за победата в престижното състезание.

Преди големите изпитания през 2025, Dacia смята да тества прототипите си в Rallye du Maroc през 2024. Екологичното синтетично гориво, което смята да използва отборът, е разработка на Aramco. То се произвежда от комбинацията от "зелен" водород и уловен от атмосферата въглероден диоксид.         

 

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Преминаването към синтетично гориво не решава абсолютно никакви проблеми и не носи никакви ползи с изключение на тези които го произвеждат. По подразбиране то трябва да се произвежда с излишна възобновяема енергия, след като вече не работи нито една електроцентрала на изкопаеми горива. А това има някакви шансове да се случи доста след 2050 година, когато дори в България ДВГ ще са рядкост и въобще няма да има кой да ги ползва тези синтетични горива.
  • #26
    До 25 ( преди 1 година )
    Това е поредната лъжа, която се опитваш да налагаш и след стотното моля не за цитат къде съм препоръчвал на всеки да мине на ток, отново няма да ми го дадеш, защото никога не съм го казвал. От 10 години ви обяснявам точно на обратното. Виждам че в България електромобилите ще станат масови, над 50% най-рано в най-оптимистичен срок след 2050 година и не по-рано! Дори в белите страни ще е след 2040, а при продажбите на нови автомобили след 4-5 години. Но синтетичното гориво и водородът никога.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричките не са ли големи и мощни коли които харчат под средното? Ако условието да караш електричка е да караш по 60-70к км на година, то много от служебните не влизат в тази категория. Т.е. сам казваш че средно статистическия човек който кара по 10-15к няма смисъл от електричка. Тогава какво си се разпроповядвал как всеки здравомислещ трябва да си купи електричка?
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Обаче не разбирам защо все отплесвате темата към електромобилите, за да я изместите от синтетичното гориво? В момента в който преминем на синтетика за 10 лв литъра, което дори според най-големите оптимисти ще е най-ниската възможна цена след икономия от мащаба, ще е по-евтино да караш на ток дори да минаваш само по три-четири хиляди километра годишно.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Наскоро смятах, че се пести около 100 лв на 1 000 км с електромобил. Сметката почва от тук нататък. В моя случай ще пестя по 1000 лв на година. Хайде сложи ги 2000 защото карам мощен и голям автомобил който харчи повече от средното. Дали си заслужава? Обаче ако карах по 6 000 км на месец, щях да без тях по 1000 лв на месец 12 000 лв на година и тогава щеше да си заслужава да си купя дори по-скъп електромобил. Пак въпрос на сметки и електромобила не е ВИНАГИ по-евтин за всеки.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    То като евтин. Зарежда се приемливо бързо. Вече има зарядни станции под път и над път, но пък електрическите са все още скъпи. Това е като да си купиш климатик, който е 50 пъти по-скъп от вентилаторна печка. Напълно си заслужава да си го купиш за хола и да го ползваш цяла година, но въобще не си заслужава да го купиш за стаята за гости, която се ползва десетина дни в годината въпреки че харчи пет пъти по-малко от вентилаторната печка. Въпрос на елементарни сметки които не са за елементарни хора
  • #21
    до електричаря ( преди 1 година )
    Тока евтин, лесно се пътува на дълъг път, електричките са идеални, тогава къде е твоята електричка?
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Ако при 17 зарядни за 360км , което прави около 20км между зарядните станции успееш да закъсаш, през колко км очакваш да са, за да ти е спокойно? Особено при положение, че ако си тръгнал със заредена батерия даже не е необходимо да спираш, а може да заредиш като пристигнеш? Дали хотелите ще пропуснат да ти вземат парите за зареждане? Гигачарджър инсталира безплатно бавни зарядни станции на твоята партида срещу само 10лв/месечен абонамент.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Ясно има цели 46 колонки бързи колонки. Ясно и защо трябва да ги запазваш предварително. Като спрете 4ма, при 2 зарядни и сте до там. Отиде със следобеден сън или тътрене до следващата. В бъдеще е ясно ще се увеличат. А ти смяташ ли какви кабели с водно охлаждане ще са необходими за повече? Или няма смисъл. Относно цената на тока, тя е изкривена, поради дотиране на домакинствата и останалите на борсата.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Но да се върнем на синтетичните горива. С какво превъзхождат тока?
fallback
Последни