fallback

Себастиян Льоб се връща в "Дакар" с... Dacia

Румънската марка ще се състезава в световния рали-рейд шампионат от 2025

Dacia, бюджетната марка на групата Renault, ще се състезава в легендарното рали "Дакар" през 2025 година, като основен пилот на заводския тим ще е не кой да е, а самият Себастиян Льоб. Най-успешният рали пилот в историята има рекордните девет световни титли, но никога не е е печелил "Дакар" и е амбициран да поправи това. През 2017 и 2022 той остана втори в екстремната надпревара.          Себастиян Льоб и Кристина Гутиерес ще са звездите начело на тима на Dacia за рали "Дакар"            Dacia обяви официално, че през 2025 ще участва със свой тим в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е рали Дакар. Технически партньор на марката ще бъде британската компания за подготовка на състезателни автомобили Prodrive.

Партньорка на Льоб в новия тим ще бъде Кристина Гутиерес Ереро - испанската зъболекарка, която вече се състезава заедно с французина в електрическите серии Extreme E за тима на Люис Хамилтън и ги спечели през 2022. Гутиерес е първата жена, печелила Световната купа на FIA за крос-кънтри рали, и едва втората жена, печелила етап в Дакар (след Юта Клайншмид).           Автомобили на Dacia натрупаха доста опит в по-малки ралита в последните години, но "Дакар" ще е кулминацията на усилията            От Dacia уточняват, че състезателните им автомобили в рали-рейд шампионата ще използват синтетично гориво. Рали Дакар ще е "лаборатория за идеи" за марката, коментира главният изпълнителен директор Дени Льо Вот, и подчерта, че тимът му е "сериозен претендент" за победата в престижното състезание.

Преди големите изпитания през 2025, Dacia смята да тества прототипите си в Rallye du Maroc през 2024. Екологичното синтетично гориво, което смята да използва отборът, е разработка на Aramco. То се произвежда от комбинацията от "зелен" водород и уловен от атмосферата въглероден диоксид.         

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Преминаването към синтетично гориво не решава абсолютно никакви проблеми и не носи никакви ползи с изключение на тези които го произвеждат. По подразбиране то трябва да се произвежда с излишна възобновяема енергия, след като вече не работи нито една електроцентрала на изкопаеми горива. А това има някакви шансове да се случи доста след 2050 година, когато дори в България ДВГ ще са рядкост и въобще няма да има кой да ги ползва тези синтетични горива.
  • #18
    До 25 ( преди 2 години )
    Това е поредната лъжа, която се опитваш да налагаш и след стотното моля не за цитат къде съм препоръчвал на всеки да мине на ток, отново няма да ми го дадеш, защото никога не съм го казвал. От 10 години ви обяснявам точно на обратното. Виждам че в България електромобилите ще станат масови, над 50% най-рано в най-оптимистичен срок след 2050 година и не по-рано! Дори в белите страни ще е след 2040, а при продажбите на нови автомобили след 4-5 години. Но синтетичното гориво и водородът никога.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Електричките не са ли големи и мощни коли които харчат под средното? Ако условието да караш електричка е да караш по 60-70к км на година, то много от служебните не влизат в тази категория. Т.е. сам казваш че средно статистическия човек който кара по 10-15к няма смисъл от електричка. Тогава какво си се разпроповядвал как всеки здравомислещ трябва да си купи електричка?
  • #16
    до електричаря ( преди 2 години )
    Тока евтин, лесно се пътува на дълъг път, електричките са идеални, тогава къде е твоята електричка?
  • #15
    До 19 ( преди 2 години )
    Ако при 17 зарядни за 360км , което прави около 20км между зарядните станции успееш да закъсаш, през колко км очакваш да са, за да ти е спокойно? Особено при положение, че ако си тръгнал със заредена батерия даже не е необходимо да спираш, а може да заредиш като пристигнеш? Дали хотелите ще пропуснат да ти вземат парите за зареждане? Гигачарджър инсталира безплатно бавни зарядни станции на твоята партида срещу само 10лв/месечен абонамент.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Ясно има цели 46 колонки бързи колонки. Ясно и защо трябва да ги запазваш предварително. Като спрете 4ма, при 2 зарядни и сте до там. Отиде със следобеден сън или тътрене до следващата. В бъдеще е ясно ще се увеличат. А ти смяташ ли какви кабели с водно охлаждане ще са необходими за повече? Или няма смисъл. Относно цената на тока, тя е изкривена, поради дотиране на домакинствата и останалите на борсата.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Но да се върнем на синтетичните горива. С какво превъзхождат тока?
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Относно цената на тока, миналата година беше левче за киловатчас на борсата, а сега всяка събота и неделя е буквално без пари. 1000 киловатчаса струват максимум 18 лв. А от 1 юли тази година още повече намаляват цената на тока, въпреки че ако четеш заглавията на статиите вдигат цената на тока със 150%.
  • #11
    До 13 ( преди 2 години )
    "Не се връзвам, че ще се увеличат драстично зарядните. Цената на тока?" Малко ли ти се вижда увеличението? Миналата година бяха 7 зарядни станции с по-малко от 20 колонки, а най-бързата беше 150 киловата.
  • #10
    Копи пейст ( преди 2 години )
    От София до Бургас 17 бързи зарядни с 46 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 5х225kW Полско пъдарево 180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW
fallback
Последни