fallback

Себастиян Льоб се връща в "Дакар" с... Dacia

Румънската марка ще се състезава в световния рали-рейд шампионат от 2025

Dacia, бюджетната марка на групата Renault, ще се състезава в легендарното рали "Дакар" през 2025 година, като основен пилот на заводския тим ще е не кой да е, а самият Себастиян Льоб. Най-успешният рали пилот в историята има рекордните девет световни титли, но никога не е е печелил "Дакар" и е амбициран да поправи това. През 2017 и 2022 той остана втори в екстремната надпревара.          Себастиян Льоб и Кристина Гутиерес ще са звездите начело на тима на Dacia за рали "Дакар"            Dacia обяви официално, че през 2025 ще участва със свой тим в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е рали Дакар. Технически партньор на марката ще бъде британската компания за подготовка на състезателни автомобили Prodrive.

Партньорка на Льоб в новия тим ще бъде Кристина Гутиерес Ереро - испанската зъболекарка, която вече се състезава заедно с французина в електрическите серии Extreme E за тима на Люис Хамилтън и ги спечели през 2022. Гутиерес е първата жена, печелила Световната купа на FIA за крос-кънтри рали, и едва втората жена, печелила етап в Дакар (след Юта Клайншмид).           Автомобили на Dacia натрупаха доста опит в по-малки ралита в последните години, но "Дакар" ще е кулминацията на усилията            От Dacia уточняват, че състезателните им автомобили в рали-рейд шампионата ще използват синтетично гориво. Рали Дакар ще е "лаборатория за идеи" за марката, коментира главният изпълнителен директор Дени Льо Вот, и подчерта, че тимът му е "сериозен претендент" за победата в престижното състезание.

Преди големите изпитания през 2025, Dacia смята да тества прототипите си в Rallye du Maroc през 2024. Екологичното синтетично гориво, което смята да използва отборът, е разработка на Aramco. То се произвежда от комбинацията от "зелен" водород и уловен от атмосферата въглероден диоксид.         

 

fallback
  • #9
    До 13 ( преди 2 години )
    Преди три години нямаше нито една зарядна а в момента са повече от бензиностанциите при положение че в България има две-три хиляди електромобила. Хайде познай колко ще станат зарядните когато НАИСТИНА има нужда от тях? И ако не си забелязал, на бензиноколонката се редиш на опашка, изчакваш да заредиш с бензин, паркираш и тогава отиваш да пиеш кафе и да си вземеш нещо за хапване. А с електромобила първо паркираш, включваш зарядното за 10 секунди и тогава отиваш да вършиш останалото.
  • #8
    До #12 ( преди 2 години )
    Сериозно? Аз не давам акъл, кой кво да си взима! Някъде да съм написал нещо? За разлика от мен, ти под почти всяка статия пишеш за електрически! Разбрахме къде са зарядните, време за зареждане и прочие. Само се чудя, като нараснат елекричките, дали на опашки ще се редите за зареждане до морето. В момента има опашки по бензиностанциите, електрическите да станат мнозинство, какво чакане ще падне? Не се връзвам, че ще се увеличат драстично зарядните. Цената на тока?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Фена на електриките с маршрута на зарядните налази и тук. Казах ти, 40 минути са ми проблем. Ако вървим у немско с 200+ ептен няма да ти излезе сметката....При настроен темпомат на 140 км/ч за София- Бургас имам да се върна, та и да отида и почти отново до Бургас...ти през това време кисни по зарядните
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Dacia e марката :) още ли не сте разбрали.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Нямам търпение като спра да разходя кучето да гледам намусените като но 5 които ще се тюхкат как падат киловатите им на зареждане понеже станциите са споделени и всички са заети, а в пика на сезона очаквам да има и опашки.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Карай електромобил с 150 на магистралата и после като ти спреш след 100 км а аз продължа до морето без да спирам пак ела да си говорим, а и на бързите зарядни сметката ти и икономически няма да излезе защото ще платиш поне двойно на това което за давам при 1 лв киловата.
  • #3
    Я пак? ( преди 2 години )
    С какво преди 10 години електромобилите нарушаваха логиката на физичните закони? Единствените проблеми на електромобилите както тогава така и сега са от икономически характер, но няма никакви технически пречки да навлязат масово след като им се изравнят цените с ДВГ. Няма и икономически пречки, това изравняване да стане на напълно пазарни принципи с икономия от мащаба. Докато синтетичните горива имат нерешими както технически така и икономически проблеми, това няма да се промени и след 100 годи
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    То същото важеше и за електричките преди 10-тина години, пък виж какво стана сега.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Синтетичното гориво е пълна безсмислица. Става единствено и само за такива показни акции където цената няма значение, но е абсолютно неприложимо за масова употреба. Няма нито физически нито икономически смисъл и логика.
fallback
Последни