fallback

Първа европейска марка преминава към стандарта за зареждане на Tesla

От 2025 г. автомобилите Volvo ще се доставят с щепсели NACS

Volvo ще се присъедини към нарастващ брой производители на автомобили, използващи порта за зареждане на Tesla за техните електрически превозни средства, които вече ще отговарят на Северноамериканския стандарт за зареждане (NACS). Така превозните средства от шведската марка ще могат да използват мрежата Supercharger в САЩ, Канада и Мексико.

От 2025 г. електромобилите Volvo ще бъдат оборудвани с конектор NACS, за разлика от настоящите превозни средства, които имат конектор за комбинирана система за зареждане (CCS). В същото време на настоящите притежатели на автомобили ще бъде предоставен достъп до мрежата Supercharger чрез използването на адаптер, който компанията планира да раздаде на собствениците от началото на 2024 г.

Всичко това прави Volvo първият европейски автомобилен производител, който преминава към зареждане с щепсел NACS в Северна Америка. На Стария континент обаче станциите са с CCS, докато зад океана такива устройства се срещат по-рядко и се считат за ненадеждни. Това превръща NACS в много привлекателна опция за производителите на електромобили.

Редица от тях - Ford, GM и Rivian,по-рано обявиха, че ще преминат към стандарта за зареждане в в Северна Америка. Други - като Stellantis и Hyundai, например, казаха, че също обмислят подобна промяна, като предстои взимането на крайно решение. Сред преминаването на Volvo към стандарт NACS най-вероятно същото ще стори и дъщерната марка – Polestar, която от няколко години е отделен производител на електрически превозни средства.

fallback
  • #3
    До предишните ( преди 1 година )
    И двамата сте прави, но на половина. Хубаво би било преди време да се измисли общ Стандарт, но той трябваше да бъде общ за цяла Европа и за цяла Северна Америка, но е невъзможно да бъде общ световен Стандарт. В САЩ домакинствата ползват само двуфазно захранване с 2 проводника, а в Европа е трифазно захранване с 3 или 4 проводника. Тоест няма как в Европа да се ползва американския стандарт на Тесла защото той е само с 2 кабела и затова конекторът е много по-малък, а кабела по-тънък.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    До долния.То така лесно ставало.Още ляв или десен волан не могат да уеднаквят,какво остава за един щепсел.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Още преди поне 10 години трябваше политиците от всички континенти да се съберат и да изберат общ стандарт, който да не е технологична шега като CCS, който на всичкото отгоре има различни щепсели в САЩ и Европа. Поредната пропусната възможност.
fallback
Последни