fallback

Новото X7: тестваме най-луксозния SUV на BMW

От чудовищния М-двигател до поставките за чаши с отопление и охлаждане, тази кола вдига много летвата (ВИДЕО)

BMW съществува от 7 март 1916 година. Оттогава до днес е произвеждала какво ли не: самолетни двигатели, мотоциклети, микроавтомобилчета по италиански лиценз като Isetta. Но никога за тези 107 години BMW не е създавала по-гигантски автомобил от този.                         При първата си поява преди четири години Х7 шокира класическите фенове на BMW със самите си размери. Днес вече има и по-дълго BMW - новата Седма серия, създадена да задоволи нуждите на дългокраките китайци.

Но X7 си остава по-широко, много по-високо и със значително повече вътрешен обем. Всъщност сещаме се само за едно нещо във визитката на BMW, което го бие по размери, и това е 22-етажният главен офис на компанията в Мюнхен. Само че той е чувствително по-бавен от 0 до 100 км/ч.                        X7 се прави в американския завод на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина. Над три четвърти от всички произведени бройки се продават само на три пазара - САЩ, Китай и Южна Корея.

В Европа X7 е по-скоро рядкост. Но не и в България, където в последните години той неизменно е в Топ 3 на най-продаваните BMW-та. Така че няма как да не обърнем специално внимание на онова, което баварците наричат lifecycle impuls, а медиите наричат фейслифт.                          Обикновено зад думата "фейслифт" стои безобидна търговска измама: автомобилните компании взимат стария си модел, добавят малко хром, малко пианолак, може би една-две нови функции на мултимедията, и готово - могат да ни продават старата техника още поне две годинки.

Този фейслифт обаче е измамен в точно обратния смисъл. Виждал съм много нови модели, в които всъщност има много по-малко новости, отколкото в тази кола. Тук имаме изцяло нова предница, изцяло нова задница, още доста нови елементи в дизайна, напълно ново табло с напълно нова информационна система, и, във случая с тази М60i версия, изцяло нов двигател. При това създаден не от кой да е, а от BMW М. Всъщност това е същият двигател, който се слага в чудовищното ново BMW ХM.                             Обновеното X7 за момента се предлага с три варианта на задвижване. Стартовото 40i e с шестцилиндров бензин и 381 коня мощност. 40d пак е с шест цилиндъра, но дизелови, и с 352 коня.

Далеч над тях е върховата версия - M60i. Тук под капака е изцяло нов V8, създаден от М-поделението. Означен с код S68, този двигател произлиза от предишния S63, но добавя нова маслена помпа, 48-волтова хибридна система, ново турбо, още по-подсилен колянов вал.                  Системата за променливо газоразпределение, или "ванос", както я наричат българските механици, вече не е хидравлична, а електрическа, което би трябвало да я направи по-надеждна.    

BMW X7 M60i

530 к.с. максимална мощност

750 Нм максимален въртящ момент

4.7 секунди 0-100 км/ч

Електромоторът на хибридната система има 12 коня мощност и вече е монтиран в самата трансмисия. Той помага при стартиране - освен при студените стартове, за които си има и традиционен стартер. Този двигател покрива не само сегашния екологичен стандарт Евро 6d, но и бъдещия Евро 7, планиран за 2025. И в същото време е точно толкова бърз, колкото подсказва буквата "М" в името. Официално ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.7 секунди, но това е обичайната предпазливост на BMW - много независими тестове показаха времена около четири секунди.

И това не е само бързина по права линия. Активните стабилизатори на окачването правят чудеса: въпреки високия център на тежестта и огромното си тегло, тази кола стои впечатляващо в завой.                        Сцеплението се запазва много, много след като разумът ви казва, че ще бъде загубено и ще излетите. Изобщо динамичните качества на тази кола са впечатляващи. И също така са напълно излишни.

Излишни, защото X7 не ви подтиква да карате бързо. Неслучайно и традиционният скоростен лост е изчезнал, заменен от едно миниатюрно лостче - кристално във високите нива на оборудване и метално в по-ниските.                       

За да съм честен, това лостче върши чудесна работа - много е удобно. Но не създава онова усещане за динамика и за контрол, което бихте очаквали от едно BMW. За щастие обаче като цяло това BMW не изисква такова усещане. То е може би първата кола в цялата история на компанията, която е създадена не за спортно каране, а за удобство.

Адаптивното пневматично окачване може да повишава просвета на колата с 40 мм до общо 26 см - не че някога ще се впуснете в сериозен офроуд с нея. Но основната му мисия е да изглажда неравностите и да превръща дългите пътувания в удоволствие. Стига да не се намеси човешкият фактор.                         Фейслифтът ви дава още повече свобода в избора на оборудване. Можете, да кажем, да си поръчате 23-цолови джанти. Макар че едва ли има някакъв смисъл да го правите, освен ако не сте влюбен тайно в зъболекарката си и искате да я виждате колкото може по-често.

Даже пневманичното окачване не може да компенсира напълно друсането на толкова големи колела. Стандартните, които са 21 цола, возят несравнимо по-комфортно. И даже ви пестят малко бензин.                       Впрочем разходът на този V8 е другото, което приятно ни изненада. Да си купите тази кола заради икономия, е горе-долу същото като да се ожените за супермодел заради кулинарните й способности. Но всъщност положението не е толкова зле.

Преди да снимаме, тествахме нашето Х7 по изконния български път София - Неа Перамос - София. С много магистрала и каране с максимално допустима скорост, и с едно епично задръстване на Владая на връщане. На финала разходът ни беше 12.1 литра на сто - забележително постижение за два тона и половина автомобил с 530 коня.

Всичко това е чудесно, но човек не плаща 239 850 лева само за комфортно возене и разумен разход. X7 има още много трикове в ръкава, за да си спечели славата на най-луксозния SUV на BMW. Ето в телеграфен стил най-симпатичните глезотии.                        Не само първият ред, а всички седалки вече се управляват електрически. Смъкването и прибирането на третия ред става с натискането на едно удобно бутонче. Пътниците най-отзад също си имат USB портове, поставки за чаши и климатичен контрол.

Багажникът побира 325 литра при седем пътници, и цели 750 литра, ако сгънете третия ред седалки.

Долната врата на багажника може да ви служи и като скамейка за сядане, почти като в Rolls-Royce Cullinan. Eдно специално бутонче ще смъкне надолу окачването, за да седнете по-лесно.                       Вътрешното осветление вече има 15 различни цвята, и се простира чак до 15-те хиляди светещи елемента в панорамния стъклен покрив.

Двете предни поставки за чаши не само са удобно разположени, но имат охладаща и подгряваща функция - едната може да държи кафето ви горещо, а другата да изстуди бутилката с вода.

Въздухът в салона се пречиства от нанофилтър, много подобен на тези в космическите станции, и може да се ароматизира със специалните аромати на BMW Ambient Air.

Ползването на Аndroid Auto и Apple CarPlay е изключително лесно и можете да прожектирате неща от смартфона си не само върху екрана на мултимедията, но и върху приборите пред шофьора.                       Имате камера, която на практика работи като видеорегистратор - и ще ви е от полза при някоя застрахователна щета. Камерите са с отлична резолюция.

Информационната система има данни за почти всички страни в света - разрешена скорост, допустима концентрация на алкохол при шофиране и всякаква друга практична информация при пътуване.

Седалките имат масажна функция с осем различни типа масаж.

Колата може да запише всичките ви маневри при паркиране или провиране през тесни места, и после да се върне сама по обратния път, повтаряйки изумително точно движенията ви.

Естествено, при толкова плюсове, няма как да няма и няколко минуса.                       Все още ни е трудно да свикнем с мисълта, че на конзолата вече няма почти никакви бутони. Оцелели са няколко сензорни, които управляват мултимедията, два за почистване на стъклата отпред и отзад, едно за нивото на звука. И точка. Всичко останало се управлява от големия централен дисплей, и много често за нещо най-обикновено трябва да влезете в 10-12 подменюта. Изключването на досадното предупреждение за превишена скорост отнема мъчително дълго време.

Някои функции могат да се управляват и с гласовия асистент, който действа много добре. Но не всички, за съжаление.                     Други недостатъци: предната опора на седалките може да се движи, но това само ги прави по-неудобни, а и в пролуката се събират боклуци. За толкова пари можеше да има система за измиване на задната камера, като в iX например. Но това са дреболии, особено на фона на сериозните промени при най-голямото BMW. Не се наемаме да нагазим в блатото на естетическите спорове и да твърдим, че то е станало по-красиво. Но че е станало по-луксозно и по-комфортно - в това няма съмнение.          Още снимки от теста на BMW X7 M60i вижте в ГАЛЕРИЯТА:

        

fallback
  • #5
    До 1 ( преди 1 година )
    Уморих се да повтарям, че освен конските сили, значение има и въртящия момент, както и неговото разпределение. Ако имате в 12 к.с. 50 нютон метра от 0 км/ч до 50 км/ч и после още някакви остатъци, това ще се усеща стабилно и в тази кола.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Г-н Томов пренаписва физиката с твърдението си, че по-големите колелета друсали повече :D Не, господин Набеден разбирач, друсат нископрофилните гуми. А иначе колкото по-голям е диаметърът на колелото, толкова комфорт и поведение са по-добри, освен в някои супер частни случаи, които няма да Ви обяснявам, защото явно Ви липсва капацитет да разберете.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Много напъни моторче в скоростната кутия друго моторче в кутията за очила и тн и пак едно класическа Пюросангйе с атмосферка в12 и без никакви ел моторчета го смила от бой и до 100 и на куотърмайл
  • #2
    Автора е тъпак ( преди 1 година )
    Подсилен колянов вал с кво е подсилен с нитове
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоя танк все едно ще ги усети тия 12 електрически коня. Само дето заради тях ще го рекламират като хибрид и ще искат 2-3 Хил евро отгоре
fallback
Последни