fallback

Как да определите оптималната скорост за вашия автомобил на магистрала

Най-доброто представяне на скоростно трасе се постига с елементарно наблюдение

Не всеки шофьор се замисля каква скорост трябва да се счита за „правилна“ за определен автомобил при движение по магистрала. Повечето действан на принципа „10-15 км над позволеното – така хем ще се движат по-бързо, хеч ще избягнат наказание“. Така при позволена скорост от 130 км/ч, те се движат с малко над 140 км/ч и смятат, че всичко е наред.

Оказва се обаче, че движението с подобно темпо не е удобно за шофьора на всеки модел автомобил. Опитът на редица шофьори е доказателство, че всъщност оптималната скорост за превозното средство може да бъде определена, без дори то да е потеглило, тоест докато седи на едно място.

Разбира се, далеч по-лесно да се направи това беше във времената, когато скоростомерите на колите бяха чисто механични. Сега на почти всички съвременни автомобили те са електронни, но принципът си остава същият. Устройството пред шофьора ще покаже оптималната скорост на магистрала, когато стрелката му е разположена вертикално - „на 12 часа“. Всъщност, по-правилно е да се говори за диапазон на оптимални скорости - когато стрелката е някъде между позициите „11 часа“ и „1 часа“

На скоростомерите на голяма част от автомобилите, които се движат у нас, това съответства на интервал от 90-110 км/ч. При някои марки и модели тя може да е леко изместена и да е в диапазона 80-100 км/ч или 100-120 км/ч. Това се отнася за автомобили с физически стрелки на скоростомери. Всичко е малко по-интересно, ако има цифрово устройство пред водача, тъй като то показва текущата скорост на монитора само с числа без намек за „11 часа“, „12 часа“ и други подобни.

В този случай водачът трябва да влезе в настройките за изгледа на таблото и да избере там опцията, която визуализира показанията на скоростта под формата на електронна симулация на циферблата на класически скоростомер. Ако се използва същия алгоритъм като при механичния му аналог, отново се получава оптималният диапазон на скоростта на движение.

Практиката показва, че както окачването, така и кормилното управление работят най-добре в кола с висока скорост. И двигателят не показва повишен апетит - както се случва при движение с обороти, клонящи към максималните..

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Това доакто имаше аналогови табла и стерлки. Ами сега с телевизорите, като не винаги има стрелка или форамта не е точно кръгова? И трябва да се направи малко разлика оптимална и икономична. Защото оптиомалната е около ограничнието, като колкото по гоиамо е отклонението, толкова си по опасен. Икономичната е вече друга бира, и много зависи от колата, двигател, гориво, но колкото по ниски са оборотите, толкова по добре.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    На теория оптималната скорост на магистрала се постига като включите на най дългата предавка и карате при оборотите при които които се достига максималният въртящ момент. При повечето коли е около 2000-2500 оборота.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Като знаеш колко ти се плаща за по-бързо пристигане. Примерно 400 км с 100 км/ч ще ги минеш за 4 часа а с 135 км/ч за 3 но пък ще изхарчи няколко литра повече гориво в зависимост от колата да кажем 5 - 10 лв (в оптималния случай дизелова или газова кола с добра аеродинамика а в най-лошия СУВ малолитражка бензин..)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Това и преди съм се замислял и било вярно и за трите коли които съм имал. И все пак това е малко измишльотина, защото например на е39 и 520 и 540 са с един и същ километраж, но като поведение при тези скорости (12 часа на стрелката) са коренно различни.
fallback
Последни