fallback

Как да определите оптималната скорост за вашия автомобил на магистрала

Най-доброто представяне на скоростно трасе се постига с елементарно наблюдение

Не всеки шофьор се замисля каква скорост трябва да се счита за „правилна“ за определен автомобил при движение по магистрала. Повечето действан на принципа „10-15 км над позволеното – така хем ще се движат по-бързо, хеч ще избягнат наказание“. Така при позволена скорост от 130 км/ч, те се движат с малко над 140 км/ч и смятат, че всичко е наред.

Оказва се обаче, че движението с подобно темпо не е удобно за шофьора на всеки модел автомобил. Опитът на редица шофьори е доказателство, че всъщност оптималната скорост за превозното средство може да бъде определена, без дори то да е потеглило, тоест докато седи на едно място.

Разбира се, далеч по-лесно да се направи това беше във времената, когато скоростомерите на колите бяха чисто механични. Сега на почти всички съвременни автомобили те са електронни, но принципът си остава същият. Устройството пред шофьора ще покаже оптималната скорост на магистрала, когато стрелката му е разположена вертикално - „на 12 часа“. Всъщност, по-правилно е да се говори за диапазон на оптимални скорости - когато стрелката е някъде между позициите „11 часа“ и „1 часа“

На скоростомерите на голяма част от автомобилите, които се движат у нас, това съответства на интервал от 90-110 км/ч. При някои марки и модели тя може да е леко изместена и да е в диапазона 80-100 км/ч или 100-120 км/ч. Това се отнася за автомобили с физически стрелки на скоростомери. Всичко е малко по-интересно, ако има цифрово устройство пред водача, тъй като то показва текущата скорост на монитора само с числа без намек за „11 часа“, „12 часа“ и други подобни.

В този случай водачът трябва да влезе в настройките за изгледа на таблото и да избере там опцията, която визуализира показанията на скоростта под формата на електронна симулация на циферблата на класически скоростомер. Ако се използва същия алгоритъм като при механичния му аналог, отново се получава оптималният диапазон на скоростта на движение.

Практиката показва, че както окачването, така и кормилното управление работят най-добре в кола с висока скорост. И двигателят не показва повишен апетит - както се случва при движение с обороти, клонящи към максималните..

fallback
  • #24
    До 19 ( преди 1 година )
    Абе пич... личи си че хал хабер си нямаш от мощност, енергия, ***, съпротивление и т.н. *** гледай някой турски сериал вместо да се правиш на даскал по физика.
  • #23
    До 19 ( преди 1 година )
    Май си пропуснал примерът в който няма как един автомобил с ДВГ да има нисък разход при ниски скорости при никакви обстоятелства, независимо колко предавки има и предавките дори нямат значение. Дадох ти примера с работещ на място на неутрална скорост автомобил върху пътна помощ която се движи с 10 км в час и поема абсолютно всички разходи за придвижването, но въпреки това двигателя работещ върху нея има разход поне 8 на 100 без никакво натоварване, защото е на неутрална. КПД е 0%
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    отделно колите имат странични консуматори - от тях климатика най много гори. електричка ще гори малко при 40км/ч за придвижване, но за 100км климатика и ще трявба да работи 2.5ч а при 66.6 км/ч ще работи 1.5 часа и това може да са 4квт/ч енергия и затова накрая може да се окже еднакъв разхода при 40 и при 67.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    следващ въпрос ако се къпя под душа половин час и ако си взема вана за половин час колко вода съм изразходвал
  • #20
    До 17 ( преди 1 година )
    Не знам дали си същия който е писал в 16, но ето че сам се дискредитираш, като твърдиш че за два пъти по-висока скорост четири пъти повече поне не са достатъчни, а трябват 8 пъти повече. На теория при удвояване на скоростта разхода ще се вдигне 4 пъти, но на практика не е така, защото с натоварването се променя и КПД на двигателя. Колкото е по натоварен, толкова КПД е по-добро, точно затова при ниски натоварвания 1 000 коня двигател има толкова плачевно КПД и огромен разход!
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    има 2 вида загуби - от възд.съпротивление и от механично. комбинацията от двете дава минимума. заради въздужното тоя минимум не е при 200км/ч , а заради механичните загуби минимума не е и при 20км/ч . ДВГ колите си имат предавки за даможе ДВГ да е в добър режим и при 40 и при 140 и затова не ми говорете за режима на двигателя - с предавките все се намира такъв близо до оптимума. моята кола е 20кс , 6 ст. ръчка и при 70кмч гори 5 а при 90 гори почти 7.
  • #18
    До 16 ( преди 1 година )
    Говориш глупости. Бъркаш енергия С мощност. Бъркаш и формулата. При удвояване на скоростта, необходимата мощност за преодоляване на въздушното съпротивление се увеличава на куб, тоест приблизително 8 пъти, но енергията за преодоляване на това съпротивление се увеличава само 4 пъти. Конете са мощност А горивото е енергия. Не ги бъркай! За преодоляване на два пъти по-голяма скорост ти трябват осем пъти повече коне, но само четири пъти повече гориво.
  • #17
    Кола 130к.с. ( преди 1 година )
    Има макс. скорост около 200км/ч. Но кола с двойно повече мощност (260к.с) няма как да вдине 400км/ч. А са и необходими поне 1000к.с. И причината е че въздушното съпротивление се увеличава експоненциално, а не линеарно както скоростта.
  • #16
    Въздушното съпротивл ( преди 1 година )
    ВИНАГИ се увеличава на квадррат. Демек при скорост 100км/ч е 4 пъти по голямо отколкото при 50км/ч. При 200км/ч е 4 пъти по-голямо отколкото при 100км/ч. НЯМА магическа скорост при която съпротивлението изведнъж става огромно. Точно заради въздушното съпротивление една кола харчи горе долу 20-25л/100км при 200км/ч и около 5-6л/100км при 80км/ч.
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Прекалено елементарен въпрос задаваш и елементарният отговор е, че при каквато и да е скорост разход да се мери в литри на 100 км. Примерно в единия случай ще изхарчи 6 л за един час, а в другия случай 16 литра за половин час, което съответства на 6 л на 100 км и 16 литра на 100 км. Така и не разбрах защо питаш?
fallback
Последни