fallback

Израелци създадоха батерия, която добавя 161 км за 5 минути

Новата технология е тествана успешно от 15 глобални автомобилни производителя

Израелската компания StoreDot е в напреднал стадий с разработката на нова технология за батерии за електрически автомобили XFC, която обещава възможност за добавяне на 100 мили (160,9 км) със зареждане за 5 минути или от 10-80 процента за 10 минути и ще бъде готова за производство до следващата година, съобщава Autoexpress.

 

 

Според StoreDot програмите за тестване са започнали тази година с 15 водещи световни автомобилни марки от Европа, Азия и САЩ и обратната връзка показва, че новите батерийни клетки са надхвърлили очакванията.

От компанията допълват, че това е първата стъпка от пътна карта, която ще позволи добавянето на 100 мили заряд към батерия за три минути до 2028 г. А до 2032-а фирмата смята, че нейната технология ще позволява зареждане на батериите за пробег от 100 мили само за две минути.

 

 

„Нашите партньори са изключително доволни от резултатите на батерийните клетки, демонстриращи безпрецедентни нива на енергийна плътност и времена за зареждане, които ще окажат влияние на цялата индустрия“, казва Амир Тирош, главен оперативен директор на StoreDot.

Той казва още, че резултатите от тестовете потвърждават предложението, че XFC е от решаващо значение за елиминиране на безпокойството от пробег и зареждане, като в същото време дава възможност на производителите на оригинално оборудване да проектират електромобили с по-малки размери на структурата, които могат да се зареждат за минути.

 

 

StoreDot е компания, основана в Израел през 2012 г., а сред инвеститорите са British Petroleum, Daimler AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, TDK и неговия производствен партньор EVE Energy, Samsung Ventures, Singulariteam и Millhouse LLC на Роман Абрамович.

Продуктите на StoreDot са предназначени за три пазара едновременно - електроника (смартфони, таблети, лаптопи и др.), авионика (електронни системи, използвани в самолетите) и електрически превозни средства. Последният пазар е най-целевият за компанията и се разраства бързо.

 

 

Компанията твърди, че е направила революция в конвенционалната литиево-йонна батерия, като е заменила графита в анода на клетката с наноразмерни силициеви частици, включващи патентовани синтезирани органични и неорганични частици.

Миналата година StoreDot демонстрира екстремно 10-минутно бързо зареждане на EV акумулаторна клетка, за която се твърди, че е способна на повече от 1000 последователни цикъла, без въздействие върху мощността или живота на батерията. Новата технология за батерии на фирмата е проектирана да използва съществуващите стандартни производствени линии без промени в процеса или оборудването.

 

 

Въпреки, че новата технология за бързо зареждане на батерии може да има потенциала да отговори на притесненията на шофьорите относно обхвата, тя може също така да смекчи въздействието на разширяващата се разлика между броя на колите с електрическо захранване на пътя и наличните обществени точки за зареждане, допълва изданието.

Асоциацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания наскоро съобщи, че броят на електромобилите по пътищата на Острова се е увеличил с 359 процента от 2019 г., докато броят на обществените точки за зареждане има ръст от само 121 процента.

 

 

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези които сега броят по 200 хиляди за електричка, след 2-3 години ще се чудят на кой да я продадат защото тогава разликата между новите електромобили и първите такива ще от земята до небето.
  • #31
    Още по зле ( преди 1 година )
    Тоест си ползваш 70% от батерията ако е 100квтч сиреч на една ТЕсла модел ес например ти е 70квтч капаситет и вместо 500км ще изминаваш 350 км.
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    По един и същ маршрут от 1000 километра, една и съща Тесла минава през пролетта маршрута за 8 часа и 55 минути с 220kWh, а при отрицателни температури разходът се вдига на 248kWh, а времето за пътуване се увеличава с 10 минути. Разликата е толкова минимална, че е смешно даже да се коментира!
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    Типично по антиелектрически, когато смяташ пробега с един резервоар, обясняваш че един автомобил с ДВГ харчи 4 на 100, когато става въпрос за бързина на придвижване обясняваш че се движи със средна скорост 150 км в час, а когато става въпрос за ускорение обясняваш, че изпитваш огромно удоволствие от ве осмака на светофара. Но не се усещате че това са характеристики на три различни автомобила. Примерът ти с електромобила е същия разходът и батерията не са на един автомобил
  • #28
    До 27 ( преди 1 година )
    Но пък с 120 км/ч и парно само колкото наистина е нужно най-вече първия половин час и няма да имаш проблем..
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Добави сега парно зимата и зареждането при Ямбол не ти мърда. Зимата със 140 + парно удряш 25кВч/100 - до 350км магистрала искат към 90кВч. Прости ми ако бъркам но теслата май имаше 77.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Както виждаш дори на автопилот със 140 км в час, стига от София до бургас за по-малко от 3 часа с остатъчен заряд за още 50 км.
  • #25
    До 23 ( преди 1 година )
    А какво работи този ти можеш да си го питаш в коментарите или да му гледаш другите видеа за да разбереш, но за два месеца е изминал 12 хиляди километра. Купили са служебна Тесла, защото са изчислили че с предишния служебен автомобил skoda octavia, само горивото на месец им излиза повече отколкото вноската за чисто нова Тесла модел 3. youtu.be/ur7t1RDIkZM Както виждаш дори на автопилот със 140 км в час, стига от София до бургас за по-малко от 3 часа с
  • #24
    До 23 ( преди 1 година )
    Кой ти е казал, че е нереалистично да се минават по 1 000 км на ден? Даже съм ти дал пример Как се изминават за по-малко от девет часа с електромобил. Нереалистично ми се вижда за някой да му е толкова важно, че трябва да спре на 1000 км маршрут да си почине 40-50 минути, разпределени на три-четири спирания и това било невъзможно за преглъщане, защото ... абе и те не знаят защо, но им била много важно и никога ама никога ама никога никога никога нямало да си купят такъв автомобил, да им губи вре
  • #23
    До 22 ( преди 1 година )
    Проблем е като някой каже че редовно кара по 4-500км наведнъж и е нереален сценарии, но когато ти кажеш че някой може да кара по 200 км всеки божи ден и (или 300+) всеки работен ден е напълно валиден и често срещан сценарии щ. Ти караш ли по толкова? Познаваш ли някой да кара по толкова? Брат ми е търговски представител и работата му е да обикаля България и прави по 35к км на година. Какво трябва да работиш за да караш по 72к км на година?
fallback
Последни