fallback

Израелци създадоха батерия, която добавя 161 км за 5 минути

Новата технология е тествана успешно от 15 глобални автомобилни производителя

Израелската компания StoreDot е в напреднал стадий с разработката на нова технология за батерии за електрически автомобили XFC, която обещава възможност за добавяне на 100 мили (160,9 км) със зареждане за 5 минути или от 10-80 процента за 10 минути и ще бъде готова за производство до следващата година, съобщава Autoexpress.

 

 

Според StoreDot програмите за тестване са започнали тази година с 15 водещи световни автомобилни марки от Европа, Азия и САЩ и обратната връзка показва, че новите батерийни клетки са надхвърлили очакванията.

От компанията допълват, че това е първата стъпка от пътна карта, която ще позволи добавянето на 100 мили заряд към батерия за три минути до 2028 г. А до 2032-а фирмата смята, че нейната технология ще позволява зареждане на батериите за пробег от 100 мили само за две минути.

 

 

„Нашите партньори са изключително доволни от резултатите на батерийните клетки, демонстриращи безпрецедентни нива на енергийна плътност и времена за зареждане, които ще окажат влияние на цялата индустрия“, казва Амир Тирош, главен оперативен директор на StoreDot.

Той казва още, че резултатите от тестовете потвърждават предложението, че XFC е от решаващо значение за елиминиране на безпокойството от пробег и зареждане, като в същото време дава възможност на производителите на оригинално оборудване да проектират електромобили с по-малки размери на структурата, които могат да се зареждат за минути.

 

 

StoreDot е компания, основана в Израел през 2012 г., а сред инвеститорите са British Petroleum, Daimler AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, TDK и неговия производствен партньор EVE Energy, Samsung Ventures, Singulariteam и Millhouse LLC на Роман Абрамович.

Продуктите на StoreDot са предназначени за три пазара едновременно - електроника (смартфони, таблети, лаптопи и др.), авионика (електронни системи, използвани в самолетите) и електрически превозни средства. Последният пазар е най-целевият за компанията и се разраства бързо.

 

 

Компанията твърди, че е направила революция в конвенционалната литиево-йонна батерия, като е заменила графита в анода на клетката с наноразмерни силициеви частици, включващи патентовани синтезирани органични и неорганични частици.

Миналата година StoreDot демонстрира екстремно 10-минутно бързо зареждане на EV акумулаторна клетка, за която се твърди, че е способна на повече от 1000 последователни цикъла, без въздействие върху мощността или живота на батерията. Новата технология за батерии на фирмата е проектирана да използва съществуващите стандартни производствени линии без промени в процеса или оборудването.

 

 

Въпреки, че новата технология за бързо зареждане на батерии може да има потенциала да отговори на притесненията на шофьорите относно обхвата, тя може също така да смекчи въздействието на разширяващата се разлика между броя на колите с електрическо захранване на пътя и наличните обществени точки за зареждане, допълва изданието.

Асоциацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания наскоро съобщи, че броят на електромобилите по пътищата на Острова се е увеличил с 359 процента от 2019 г., докато броят на обществените точки за зареждане има ръст от само 121 процента.

 

 

fallback
  • #22
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    "До 8: Дефинирай ми моля те "масова електричка" щото Модел 3 с показателите, който описваш струва около и над 100 хиляди"Колко пъти да ви се обяснява, че за човек който минава 6000 км на месец, вноската за тесла модел 3 е по-ниска отколкото само горивото за изминаване на същите километри с skoda octavia? А като гледам онзи с gps 6 000 км ги минава на седмица и не му стигат, щом харчи по два резервоара на ден без да спира да пикае!
  • #21
    Шментири ( преди 1 година )
    "И къде трябваше да се възхитя? За 5 мин добавям гориво за над 1000 км" поне помни какво лъжеш, защото няма как хем да се радваш на v осмака по светофарите, хем да минаваш 1000 км с един резервоар. Няма такъв ве осмак, който да харчи толкова малко.
  • #20
    Прагматик ( преди 1 година )
    "Защото разхода е от 14 до 25 кВч. Също едно е за Дачия Спринг друго е за Модел Х."Ако беше включил и великия електромобил на toyota, разходът е над 30 kWh за 100 километра. Високия пробег съчетан с бавно зареждане, е перфектната плашилка колко са гадни електромобилите. Онзи същия маршрут 1000км, който се изминава от Тесла модел s със 700 коня за 8:55ч. Много по-малката, лека и маломощна toyota, го изминава за 14:25 часа, защото така ще откаже най-много хора от електромобилите!
  • #19
    До 8 ( преди 1 година )
    Колко пъти в годината ти се налага да ги минаваш тези 1000 километра за по-малко от 9 часа? Хайде да се обзаложим, че онзи с gps няма да кажа и по-бърз резултат? Залогът в много лесно ще се провери защото има логове и ще видим дали е успял да мине 1000 км за по-малко от 8 часа, за да спести жизненоважния въображаем цял 1 час! Но пък да види, може пък да излезе автор фантаст и да има богато въображение и да ги мине и за 7 часа?
  • #18
    До 8 ( преди 1 година )
    Каква теория ето ти практиката: Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч общо 40 мин. зареждане Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #17
    До 16 ( преди 1 година )
    Какъв един процент? Не виждаш ли че им е толкова бедно въображението, че дори въображаем пример не могат да измислят, за да си извадят от носа някоя опорна точка, докато бъркат в него. Още чакам гост да гледа клипа и да ми каже какво е видял на него, че и той нямал време да спира на зарядна станция, да си губи цели 10 мин. от живота, за да стигне от софия до бургас с повече от 140 км/ч, защото при по-ниска скорост електромобилите даже нямат нужда от спиране за зареждане. Но той кара с 90км/ч
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До15 - Много ясно бе, баткааса! One precenter тука!
  • #15
    До 9 ( преди 1 година )
    Браво! Значи попадаш в онзи един процент, на който ще му трябва скъп електромобил с над 1 000 км пробег. Щом имаш целия маршрут записан на gps, няма да ти е трудно да ми кажеш колко километра си изминал и за колко часа и колко минути се случи цялата тази случка и колко пъти седмично я повтаряш, за да ти е толкова важен този спестен час за седмицата? Колко часа ще спестиш на годината? Колко стотин хиляди километра минаваш годишно? Разбира се ще последва бъркане в носа и нито една цифра като отгов
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Ихиии ко праити уа!
  • #13
    8 до тинтирито ( преди 1 година )
    Така е прав си че 100 и кусур хиляди не е точно достъпно. Имах предвид спрямо Модел S, EQS и т.н.
fallback
Последни