fallback

Израелци създадоха батерия, която добавя 161 км за 5 минути

Новата технология е тествана успешно от 15 глобални автомобилни производителя

Израелската компания StoreDot е в напреднал стадий с разработката на нова технология за батерии за електрически автомобили XFC, която обещава възможност за добавяне на 100 мили (160,9 км) със зареждане за 5 минути или от 10-80 процента за 10 минути и ще бъде готова за производство до следващата година, съобщава Autoexpress.

 

 

Според StoreDot програмите за тестване са започнали тази година с 15 водещи световни автомобилни марки от Европа, Азия и САЩ и обратната връзка показва, че новите батерийни клетки са надхвърлили очакванията.

От компанията допълват, че това е първата стъпка от пътна карта, която ще позволи добавянето на 100 мили заряд към батерия за три минути до 2028 г. А до 2032-а фирмата смята, че нейната технология ще позволява зареждане на батериите за пробег от 100 мили само за две минути.

 

 

„Нашите партньори са изключително доволни от резултатите на батерийните клетки, демонстриращи безпрецедентни нива на енергийна плътност и времена за зареждане, които ще окажат влияние на цялата индустрия“, казва Амир Тирош, главен оперативен директор на StoreDot.

Той казва още, че резултатите от тестовете потвърждават предложението, че XFC е от решаващо значение за елиминиране на безпокойството от пробег и зареждане, като в същото време дава възможност на производителите на оригинално оборудване да проектират електромобили с по-малки размери на структурата, които могат да се зареждат за минути.

 

 

StoreDot е компания, основана в Израел през 2012 г., а сред инвеститорите са British Petroleum, Daimler AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, TDK и неговия производствен партньор EVE Energy, Samsung Ventures, Singulariteam и Millhouse LLC на Роман Абрамович.

Продуктите на StoreDot са предназначени за три пазара едновременно - електроника (смартфони, таблети, лаптопи и др.), авионика (електронни системи, използвани в самолетите) и електрически превозни средства. Последният пазар е най-целевият за компанията и се разраства бързо.

 

 

Компанията твърди, че е направила революция в конвенционалната литиево-йонна батерия, като е заменила графита в анода на клетката с наноразмерни силициеви частици, включващи патентовани синтезирани органични и неорганични частици.

Миналата година StoreDot демонстрира екстремно 10-минутно бързо зареждане на EV акумулаторна клетка, за която се твърди, че е способна на повече от 1000 последователни цикъла, без въздействие върху мощността или живота на батерията. Новата технология за батерии на фирмата е проектирана да използва съществуващите стандартни производствени линии без промени в процеса или оборудването.

 

 

Въпреки, че новата технология за бързо зареждане на батерии може да има потенциала да отговори на притесненията на шофьорите относно обхвата, тя може също така да смекчи въздействието на разширяващата се разлика между броя на колите с електрическо захранване на пътя и наличните обществени точки за зареждане, допълва изданието.

Асоциацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания наскоро съобщи, че броят на електромобилите по пътищата на Острова се е увеличил с 359 процента от 2019 г., докато броят на обществените точки за зареждане има ръст от само 121 процента.

 

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Най евтиното е измислено от Форд е85 или биоетанол плюс незареждаем хибрид няма по добро а няма и да има
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 8: Дефинирай ми моля те "масова електричка" щото Модел 3 с показателите, който описваш струва около и над 100 хиляди - това е много далече от масово дори и при днешните сериозно завишени цени на автомобилите
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И къде трябваше да се възхитя? За 5 мин добавям гориво за над 1000 км
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, и да ти го описвам, за тебе (ще) граничи с невъзможното, затова ще си го спестя. Но за неверници, които познавам лично, го имам записан на ГПС целя маршрут. И то не само 1. Дори и да не съм израходил 2-ия докрай, времето, което съм спестил спрямо безцелното бъркане в носа на всеки (в идеалния вариянт) 300км е над 1ч.
  • #8
    до електричаря ( преди 1 година )
    Не е въпроса в 1000 километра. Въпроса е че данните за пробег дето цитират производителите са в най-добрия възможен случай. За мен ако колата може зимата да изкара 300-350км със 130км/ч без да е на "изпарения" накрая, е достатъчно. Но към момента единствената масова електричка, която е близко до този резултат е Модел 3. В този случай говорим за разход поне 22-25кВч/100 . Т.е. батерия мин 85-90кВч използваем ресурс.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Много ме радват тези гръмки, но неинформативни заглавия. 160км пробег, но къде? В града или на магистралата? Кога? През пролетта при 22 градуса околна температура, през лятото на 35 или зимата при -5? Защото разхода е от 14 до 25 кВч. Също едно е за Дачия Спринг друго е за Модел Х.
  • #6
    До 1 ( преди 1 година )
    "не ме интересува" ами като не те интересува не гледай и не чети такива статии! Това е все едно да си тръгнал да си купуваш трактор lamborghini, но да попаднеш на статия за лек автомобил lamborghini и да започнеш да пишеш в коментарите, че това lamborghini не ти върши работа, защото няма къде да си закачиш плуга и друг прикачен инвентар, пък и е много ниско за къра.
  • #5
    До 1 ( преди 1 година )
    Еми то не е за 1% които редовно си джиткат по над 1 000 км наведнъж ти предполагам си от тях
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Пък и не се притеснявай. Още сега е технологично възможно постигане на 100 км пробег с едно зареждане, стига да си готов да платиш цената, като преглътнеш както икономическите така и техническите недостатъци на такова решение, за да си спестиш няколко спирания за общо 40 минути на 1000 километра, които така или иначе всеки нормален шофьор прави за 10 часа шофиране.
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Кога за последно напълни резервоара догоре, качи се в автомобила и следващото ти спиране беше на бензиностанция за да го напълниш отново? След като зареди за две минути и потегли отново, успя ли да изразходиш и втория без да спираш? Ще ми опишеш ли пътуването си, защото това е физически невъзможно, въпреки че 100% от антиелектриците постоянно говорите за това, но не можете да измислите дори теоретичен пример който да го доказва като необходимост.
fallback
Последни