fallback

Израелци създадоха батерия, която добавя 161 км за 5 минути

Новата технология е тествана успешно от 15 глобални автомобилни производителя

Израелската компания StoreDot е в напреднал стадий с разработката на нова технология за батерии за електрически автомобили XFC, която обещава възможност за добавяне на 100 мили (160,9 км) със зареждане за 5 минути или от 10-80 процента за 10 минути и ще бъде готова за производство до следващата година, съобщава Autoexpress.

 

 

Според StoreDot програмите за тестване са започнали тази година с 15 водещи световни автомобилни марки от Европа, Азия и САЩ и обратната връзка показва, че новите батерийни клетки са надхвърлили очакванията.

От компанията допълват, че това е първата стъпка от пътна карта, която ще позволи добавянето на 100 мили заряд към батерия за три минути до 2028 г. А до 2032-а фирмата смята, че нейната технология ще позволява зареждане на батериите за пробег от 100 мили само за две минути.

 

 

„Нашите партньори са изключително доволни от резултатите на батерийните клетки, демонстриращи безпрецедентни нива на енергийна плътност и времена за зареждане, които ще окажат влияние на цялата индустрия“, казва Амир Тирош, главен оперативен директор на StoreDot.

Той казва още, че резултатите от тестовете потвърждават предложението, че XFC е от решаващо значение за елиминиране на безпокойството от пробег и зареждане, като в същото време дава възможност на производителите на оригинално оборудване да проектират електромобили с по-малки размери на структурата, които могат да се зареждат за минути.

 

 

StoreDot е компания, основана в Израел през 2012 г., а сред инвеститорите са British Petroleum, Daimler AG, VinFast, Volvo Cars, Polestar, Ola Electric, TDK и неговия производствен партньор EVE Energy, Samsung Ventures, Singulariteam и Millhouse LLC на Роман Абрамович.

Продуктите на StoreDot са предназначени за три пазара едновременно - електроника (смартфони, таблети, лаптопи и др.), авионика (електронни системи, използвани в самолетите) и електрически превозни средства. Последният пазар е най-целевият за компанията и се разраства бързо.

 

 

Компанията твърди, че е направила революция в конвенционалната литиево-йонна батерия, като е заменила графита в анода на клетката с наноразмерни силициеви частици, включващи патентовани синтезирани органични и неорганични частици.

Миналата година StoreDot демонстрира екстремно 10-минутно бързо зареждане на EV акумулаторна клетка, за която се твърди, че е способна на повече от 1000 последователни цикъла, без въздействие върху мощността или живота на батерията. Новата технология за батерии на фирмата е проектирана да използва съществуващите стандартни производствени линии без промени в процеса или оборудването.

 

 

Въпреки, че новата технология за бързо зареждане на батерии може да има потенциала да отговори на притесненията на шофьорите относно обхвата, тя може също така да смекчи въздействието на разширяващата се разлика между броя на колите с електрическо захранване на пътя и наличните обществени точки за зареждане, допълва изданието.

Асоциацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания наскоро съобщи, че броят на електромобилите по пътищата на Острова се е увеличил с 359 процента от 2019 г., докато броят на обществените точки за зареждане има ръст от само 121 процента.

 

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Казано по друг начин, към момента са постигнали като първа стъпка зареждане на 2000 км/ч. До 2027 година искат да постигнат 3200 километра в час, а през 2032 скоростта на зареждане да е 4800 километра в час. На практика това са празни цифри, като ускорението от 2 секунди и максималната скорост от 350 км в час която постига Тесла на хартия, но никой няма да се възползва от тях в ежедневието. Дори настоящите 2000км/ч са напълно достатъчни, защото спиране за 1 час на 2000 километра са приемливи ...
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    не ме интересува заряда до 80 а до 100 %. При реален пробег от около 350км, 80 са едва около 250. Е не мерси на 2ч да спирам принудително. Отделно аз не си пълня резервоара сега на 80 а догоре.
fallback
Последни