Японската компания Toyota представи четвъртото поколение миниванове Alphard заедно с Vellfire, като ще се предлагат както с бензинови двигатели, така и с хибридно задвижване. Те следват наскоро показания луксозен Lexus LM, механично свързан автомобил, базиран на същата платформа TNGA-K.
Новите дръзко оформени превозни средства са рекламирани като луксозни с отделни седалки на втория ред, които според конструкторите са станали още по-удобни, благодарение на нови интериорни решения. В Alphard и Vellfire могат да седнат до шест души в схема 2+2+2.
Автомобилите имат нов облик, който според дизайнерите трябва да съчетава както здравина, така и спортна динамика. И двата микробуса се отличават с масивни радиаторни решетки, собствени брони и задни светлини.
В същото време разликите в интериора на този етап се свеждат само до различни опции за тапицерия и нюанси на цветовете. Отпред са монтирани два големи екрана за медийната система и таблото.
Друга иновация са прибиращите се стъпала от двете страни, които се появяват автоматично при отваряне на вратата. Специално проектираните седалки са оборудвани със собствени сензорни панели за регулиране на климата и други системи за сядане.
Новите Toyota Alphard и Vellfire са запазили оригиналната си форма на каросерията и са изградени върху оптимизирана версия на глобалната модулна платформа TNGA. Те са малко по-дълги (4995 мм), но запазват същата ширина (1850 мм) и междуосие (3000 мм).
Автомобилите получиха предно окачване MacPherson и задно с двойни носачи. Актуализираният дизайн намалява нивото на вибрации, усещани от пътниците на втория ред седалки. Като цяло, в сравнение с предишните поколения, производителят успява да намали нивото на вибрации в кабината с 30% и чрез използването на специално проектирани гуми с ниско ниво на шум, а със звукопоглъщащи материали е сведен до минимум шума от вятъра.
Новите Toyota Alphard и Vellfire получават усъвършенстван пакет от системи за активна безопасност и Toyota Safety Sense за подпомагане на водача. Той включва проактивна помощ при шофиране, спирачна помощ при завой, както и асистенти за паркиране и задръствания.
Собствениците ще могат да паркират автомобила дистанционно с помощта на приложение за смартфон.
Базовата Toyota Alphard е оборудвана с 2,5-литров бензинов двигател 2AR-FE с мощност 250 к.с. в комбинация с безстепенен вариатор Super CVT-i. Задвижването е предно и на всички колела със системата E-Four. Новият Alphard ще се предлага и с хибридно задвижване с 2,5-литров, бензинов двигател A25A-FXS. И тук има с предно задвижване и версията на всички колела Executive Lounge.
Базовата Toyota Vellfire има 2,4-литров, турбо двигател T24A-FTS и осемстепенна автоматична скоростна кутия с предно и задвижване на всички колела. Мощността на двигателя все още не е разкрита, но Toyota уверява, че ще надмине предишния 3,5-литров V6. И при Vellfire има хибридно задвижване с 2,5-литров бензинов двигател A25A-FXS.
Още снимки - вижте в галерията: