fallback

Как да удължите живота на горивната система на вашия автомобил

Спазването на тези препоръки ще предотврати повреди, последвани от скъпи ремонти

Профилактиката винаги е по-евтина от ремонта. Особено когато става дума за една от най-сложните и скъпи системи на съвременния автомобил – горивната. Как трябва да се отнася шофьора към нея, за да може тя да работи безпроблемно възможно най-дълго?

Много собственици на автомобили отдавна са свикнали да обясняват всички проблеми на горивната система с лош бензин и дизел. В този аргумент има известна доза истината, като неговото решение е добре известно. Може обаче да се направят няколко неща, за да се спестят дюзи, помпи и филтри. Всички тези действия са прости и не изискват специални умения.

Защо трябва да защитите горивната система

В горивната система на автомобила има група елементи, които са много скъпи, а ремонтът също струва доста пари. И при бензиновите, и при дизеловите автомобили проблемните инжектори (дюзи) и горивна помпа удрят най-силно по джоба на собственика. Дефектните дюзи не могат да впръскват гориво правилно, а износената помпа не може да го достави при правилното налягане и в точното количество.

Филтрите близо до помпата и в горивопровода също могат да причинят проблеми. Но по един или друг начин това са консумативи и подмяната им не е твърде скъпа. Уместно е да се припомни, че неизправната горивна система започва да създава проблеми дори когато като цяло остава работеща. Трудности при стартиране в студена сутрин, прекомерен шум, загуба на мощност и повишен разход на гориво са първите прояви на определени проблеми в горивната система. И те в крайна сметка водят до факта, че колата отказва да работи.

Редовна поддръжка

Ключът към нормалната работа на двигателя и всички обслужващи го системи е преди всичко спазването на правилата за посещение в сервиза за обслужване. Освен това трябва да имате предвид условията на страната, в която се експлоатира автомобилът - обикновено автомобилният производител взема предвид този фактор в своите инструкции.

Подмяната на филтрите, проверката на основните параметри на инжекционните и изгорелите газове също се извършва в съответствие с инструкциите на фабричното ръководство. Обръщайте се само към доверени сервизи, където квалифицирани специалисти няма да допуснат грешки и няма да пропуснат някои операции, докато обслужват колата ви.

Правилно гориво

Всъщност в наше време този фактор трябва да бъде поставен на първо място, тъй като вероятността от зареждане с нискокачествено гориво все още съществува. Междувременно примесите и замърсителите, присъстващи в бензина на някои бензиностанции, запушват филтрите, което води до коксуване на клапани и увреждане на дюзите. Влагата в бензина и дизеловото гориво причинява корозия на частите.

При съвременните дизелови двигатели последствията от работата с нискокачествено дизелово гориво са по-сериозни. Поради високото налягане в системата до 2000 бара, частиците от замърсители, присъстващи в горивото, удрят със сила вътрешните повърхности на дюзите и ги увреждат така, че понякога те не подлежат на ремонт. Същите тези замърсители допринасят за интензивното износване на фрикционните двойки в горивната помпа за високо налягане.

Дизеловото гориво с високо съдържание на катран и други примеси провокира ускорено запушване на филтъра за твърди частици. Съответно, режимът на почистване се включва по-често, а това от своя страна води до прегряване на дюзите и понякога завършва с разтапяне на дюзите. Същите смоли образуват сажди и котлен камък в цилиндрите, които запушват микроскопични отвори на дюзите с диаметър 0,1 – 0,2 мм. Затова и най-добрият вариант е винаги да се зарежда само от големи вериги бензиностанции, където няма риск да се попадне на нискокачествено или замърсено гориво.

Качествени филтри

От основно значение е използването на висококачествени консумативи и по-специално горивни филтри. Евтин филтър с лошо качество вероятно ще свърши работа, поне на първо време, но след това той ще се запуши и ще загуби ефективност. Това ще попречи на лесното преминаване на гориво и ще претовари помпата. Това важи както за бензиновите, така и за дизеловите двигатели.

Добавки

Ако не е възможно да се зарежда през цялото време на бензиностанции от големи вериги, шофьорът трябва да слага добавки, които предпазват горивната система. На първо място, това са препарати с мек почистващ ефект, който няма да позволи на мръсотията да се утаи върху дюзите и вентилите. Дизеловата горивна система също се възползва от добавки, които почистват филтъра за твърди частици и повишават цетановото число.

Друг вариант е използване на гориво с по-високо октаново число, тъй като то има подобни почистващи свойства, които са достатъчни за запазване на горивната система.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    мощност и въртящ момент се мерят на маховик не на главина колела или след скоростна кутия
  • #6
    До 3 ( преди 1 година )
    Като гледам не се пишат глупости, а се повтарят в твоите глупости, дори и да не си ги писал ти! Тъкмо ти четох глупостите в една съседна тема и тук написано същото : "Един автомобил трябва да отговаря на няколко прости условия: 1во Надеждност - това като цяло изключва електрониката, механиката е по-надеждна." И това ли не си го писал ти, а някой друг от твое име?
  • #5
    До 2 ( преди 1 година )
    Долното го изкопирах от темата от онзи ден защото очевидно все още не си го разбрал. Прочете го пет шест десет пъти докато го разбереш и ако можеш отговори на въпросите или поне коментирай дали съм прав за оборотите и въртящите моменти на полуоската и на вала на двигателя на ладата нива докато дърпа ладата седмица на дръпната ръчна спирачка.
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Хайде още един пример. Включваш на пета, дърпаш ръчната и се опитваш да потеглиш на пълна газ, за да осигури двигателя максималния си въртящ момент. Ще опишеш ли въртящите моменти на вала на двигателя е на полуоската както и оборотите? Според мен двигателя ще осигури максималния си въртящ момент върху оста на двигателя, оборотите на двигателя ще са тези при които осигурява максималната си мощност и въртящ момент, но както мощността така и оборотите на полуоската ще са 0, с голям въртящ момент.
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Я.... някой ми ползва ника - чудесно, вече съм класик, дори и да пишат глупости от мое име :D
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Според експерта на форума ако лада нива тегли лада седмица и не може да я изтегли при максимално опънато въже въртящият момент е максимален но колановият вал не се върти.пълен цирк и кво прави тос колянов вал когато има изгаряне в цилиндъра и газовата смес избутва буталата надоле.
  • #1
    Тинтири минтири ( преди 1 година )
    Пълни глупости няма какво да и стане на механиката. Механиката е надеждна и проста и изкарва милиони километри без проблеми. Електрониката е тази която се чупи и износва.
fallback
Последни