От Втората световна война насам свързваме Renault предимно с малки, функционални и достъпни автомобили. Но ако се съди по най-новия модел на марката - купе-кросоувъра Rafale - амбициите на французите за бъдещето са в съвсем друга посока. Rafale бе представен официално на авиошоуто в Бурже на 18 юни, но екип на Automedia.bg се запозна преди това с модела на специалната медийна предпремиера в Париж.
Още преди две години шефът на френската компания Лука де Мео обяви, че пътят на марката е нагоре, към премиум сегмента. Rafale е най-сериозната стъпка в тази посока до момента. Това е кросоувър от D-сегмента, технологично доста близък до Austral и новия Espace, но с така модния напоследък купе силует. Освен това Rafale предлага някои технологии, които няма да откриете никъде другаде в гамата на французите.
17 ключови факта за новото Renault Rafale (ГАЛЕРИЯ):
Това си личи и по задвижването: тук ги няма базовите меки хибридни версии от Austral. Най-достъпният Rafale ще е пълен хибрид с 1.2-литров бензинов турбодвигател и два електромотора. Те ще задвижват предните колела и ще дават 200 конски сили максимална мощност, при 4.7 литра на 100 километра комбиниран разход. Батерията е леко увеличена спрямо Austral и вече е 2 киловатчаса. Французите уверяват, че с едно зареждане на резервоара тази кола може да измине 1100 км. В града Rafale може да се движи на ток в 80% от времето.