Българските дилъри на нови автомобили отдавна не са се радвали на толкова добри времена, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Въпреки постоянно растящите цени пазарът в България продължава да расте и за първите пет месеца на 2023 достига 15,784 автомобила от категории М1 и N1 - с 15% повече спрямо миналата година, и с почти 25% повече от 2021.
Нов играч в сегмента на вановете: от началото на годината у нас са регистрирани 14 бройки от китайския електрически Maxxus EV80
В това число обаче влизат и 724 автомобила, чиято регистрация впоследствие е била прекратена от официалния вносител, вероятно с цел реекспорт. Лидери по този показател са Citroen (129 прекратени регистрации), Ford (115), Skoda (75) и Mercedes (74).
Най-продаваният модел у нас е Dacia Sandero, с над 107% ръст спрямо миналата година, и със 151 автомобила аванс пред втория - Toyota Corolla. Десетката на най-търсените нови коли се допълва от Skoda Octavia, Toyota C-HR, Renault Clio, Dacia Duster, Citroen C3, Hyundai Tucson, Renault Express и Kia Sportage.
Прави впечатление постепенното навлизане и на китайски марки у нас - не само познатите Great Wall и Haval, но и DFSK и Maxxus. Любопитно е също, че новорегистрираните Lada са точно толкова, колкото и новорегистрираните Rolls-Royce.
Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):
Вторият най-голям спад тази година след Nissan. Регистрациите са с почти 250 автомобила по-малко в сравнение с 2022 (-30%). Особено драматичен е спадът при най-доходния модел - кросоувъра 3008, където продажбите са почти три пъти по-ниски.
Най-продавани модели:
Peugeot 208 - 118
Peugeot 2008 - 99
Peugeot 308 - 97
Boxer - 66
Peugeot 3008 - 49
Peugeot 5008 - 49