IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Уникалният български пазар: с най-голям ръст са... Tesla и Porsche

Вижте кои са най-продаваните модели на всяка марка у нас през 2023 година

Българските дилъри на нови автомобили отдавна не са се радвали на толкова добри времена, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Въпреки постоянно растящите цени пазарът в България продължава да расте и за първите пет месеца на 2023 достига 15,784 автомобила от категории М1 и N1 - с 15% повече спрямо миналата година, и с почти 25% повече от 2021.
    
    
Maxxus EV80
Нов играч в сегмента на вановете: от началото на годината у нас са регистрирани 14 бройки от китайския електрически Maxxus EV80
   
     
В това число обаче влизат и 724 автомобила, чиято регистрация впоследствие е била прекратена от официалния вносител, вероятно с цел реекспорт. Лидери по този показател са Citroen (129 прекратени регистрации), Ford (115), Skoda (75) и Mercedes (74).

Най-продаваният модел у нас е Dacia Sandero, с над 107% ръст спрямо миналата година, и със 151 автомобила аванс пред втория - Toyota Corolla. Десетката на най-търсените нови коли се допълва от Skoda Octavia, Toyota C-HR, Renault Clio, Dacia Duster, Citroen C3, Hyundai Tucson, Renault Express и Kia Sportage.

Прави впечатление постепенното навлизане и на китайски марки у нас - не само познатите Great Wall и Haval, но и DFSK и Maxxus. Любопитно е също, че новорегистрираните Lada са точно толкова, колкото и новорегистрираните Rolls-Royce.
   
    
Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):


  
  

 

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ivan ( преди 8 месеца )
    До #18: Ако караш 40 000км на година, 100те бона за Тесла след 5 години ще си спестил около 45000лв само от гориво и обслужване (ако вместо това вземеш някоя бензинка над 150к.с.).
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Миналата година продадени 10 Тесли,тази 113 и се бием в гърдите с ръст 1422%.
  • #18
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 12.Ти се изръси 100 к за Тесла,после спестявай от ток.
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Личи си, че има криза. ИЗчакайте редовно правителство с раздадени постове и рувети и ще видите скок в броя на новите G класи с 3000%
  • #16
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Кое му е чудното, ако ще изкарвам 100к за Кия или Хюндяй то по-добре да извадя 200к за Порше. " - То и аз "извадих" 280 000 лева за апартамент, вместо да си купя хубава къща за 560 000 лева ... А чакай - парте не са безкрайни! Уфф че съм загубен :)
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 12 - Чакай сега, да те нападнат едни каликни, д ати обясняват, как с доходи по 6-7000 лева, си купували коли за по 240 000 лева.
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 13 - Баш това казват душиците.
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 14 - Жалко, че няма електрически варианти ... о чакай!
  • #12
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Като си купиш Тесла за 100к, ти пести разходи. Като си купиш Хюндай, а да не говорим за Порше, ти измисля все нови и нови разходи.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Какво означава фирмени, бе, душа? Човек има дребно бизнесче, едвам събрал пари за нова кола и я пише на фирмата, за да спести ДДС. Това не е фирмена кола.