Двигателите от второ поколение от семейството EA888 излязоха на пазара през 2008 г., а само 4 години по-късно се появи и третата им генерация. Тези агрегати обаче накърниха сериозно репутацията на моделите на Volkswagen Group, тъй като имаха редица проблеми.
Инженерите, разработили тези мотори, бяха изправени пред много трудна задача - да поддържат характеристиките на висока мощност (като при двигателите от предишното поколение), но същевременно да намалят разхода на гориво и да гарантират съответствие с по-строгите екологични стандарти Евро-5. Не е изненадващо, че бяха направени сериозни грешки в конструкцията, чието отстраняване отне доста време и средства.
Самата конструкция изглеждаше надеждна - чугунен блок, ангренажна верига, турбина с ниско налягане и балансиращи валове, разположени в цилиндровия блок. Разработчиците на двигателите обаче не бяха взели предвид някои нюанси и затова възникнаха проблеми, припомнени ни от изданието ZR.
Двигателите от семейството EA888 са монтирани надлъжно на моделите на Audi и напречно на модели на Volkswagen, Skoda и Seat. Гамата включва 1,8-литрови двигатели CDAA, CDAB (напречно) и CDHA, CDHB (надлъжно), както и агрегати с обем 2,0 литра - CCZA, CCZB, CCZC, CCZD (напречно) и CDNB, CDNC, CAEA, CAEB (надлъжни).
9 проблема на двигателите EA888 (ГАЛЕРИЯ):
Маслената помпа е с променлив капацитет, но променя налягането на стъпки - до 3500 оборота в минута то е 1,8 бара, а над - 3,3 бара. И в двата случая това налягане не е достатъчно за нормалното смазване на форсирания двигател. Освен това не остава запас от масло, необходим при износване на леглата на разпределителния вал и балансиращите валове, както и за запушена решетка на маслоприемника.
В канала под масления филтър е монтирана пластмасова тръба с антидренажен клапан, който често излиза от строя и маслото се влива в картера. След стартиране фазовите превключватели тракат, като за няколко секунди двигателят работи практически без смазване, както се показва от лампата за налягане на маслото. Следователно тръбата с клапана трябва да се смени незабавно.
Топлообменникът също нуждае от периодично промиване. Каналите в него с течение на времето се запушват с отлагания.