IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

9 проблема на популярни двигатели на VW, Audi и Skoda

Второто поколение на EA888 сериозно удари по репутацията на производителя

Двигателите от второ поколение от семейството EA888 излязоха на пазара през 2008 г., а само 4 години по-късно се появи и третата им генерация. Тези агрегати обаче накърниха сериозно репутацията на моделите на Volkswagen Group, тъй като имаха редица проблеми.


ЕA888


Инженерите, разработили тези мотори, бяха изправени пред много трудна задача - да поддържат характеристиките на висока мощност (като при двигателите от предишното поколение), но същевременно да намалят разхода на гориво и да гарантират съответствие с по-строгите екологични стандарти Евро-5. Не е изненадващо, че бяха направени сериозни грешки в конструкцията, чието отстраняване отне доста време и средства.

Самата конструкция изглеждаше надеждна - чугунен блок, ангренажна верига, турбина с ниско налягане и балансиращи валове, разположени в цилиндровия блок. Разработчиците на двигателите обаче не бяха взели предвид някои нюанси и затова възникнаха проблеми, припомнени ни от изданието ZR.

Двигателите от семейството EA888 са монтирани надлъжно на моделите на Audi и напречно на модели на Volkswagen, Skoda и Seat. Гамата включва 1,8-литрови двигатели CDAA, CDAB (напречно) и CDHA, CDHB (надлъжно), както и агрегати с обем 2,0 литра - CCZA, CCZB, CCZC, CCZD (напречно) и CDNB, CDNC, CAEA, CAEB (надлъжни).

9 проблема на двигателите EA888 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #2
    36 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Немска му работа. Нищо ново при Фолк с Ваген. Само проблеми, проблеми и още повече проблеми...
  • #1
    50 rate up comment 4 rate down comment
    Илиян ( преди 10 месеца )
    Щеше да е по-лесно да напишете дали има нещо, в тези двигатели, което заслужава внимание и одобрение. Моят опит с чисто нов 2023 VW Tiguan Allspace 2.0 TDI 200PS - sled 15 000 km е 2 пъти светнала лампа за маслото и доливане на общо 2.5 литра масло. В сервиза на ФВ ми казаха, че това е нормално :) хаха. Като им казах, че предишният ми СУВ беше Mitsubishi Outlander 2.2 DID и 150 000 км съм правил само редовно обслужване, замо мигаха горките...ама какво да кажат:) ФВ никога повече!!!