Двигателите от второ поколение от семейството EA888 излязоха на пазара през 2008 г., а само 4 години по-късно се появи и третата им генерация. Тези агрегати обаче накърниха сериозно репутацията на моделите на Volkswagen Group, тъй като имаха редица проблеми.
Инженерите, разработили тези мотори, бяха изправени пред много трудна задача - да поддържат характеристиките на висока мощност (като при двигателите от предишното поколение), но същевременно да намалят разхода на гориво и да гарантират съответствие с по-строгите екологични стандарти Евро-5. Не е изненадващо, че бяха направени сериозни грешки в конструкцията, чието отстраняване отне доста време и средства.
Самата конструкция изглеждаше надеждна - чугунен блок, ангренажна верига, турбина с ниско налягане и балансиращи валове, разположени в цилиндровия блок. Разработчиците на двигателите обаче не бяха взели предвид някои нюанси и затова възникнаха проблеми, припомнени ни от изданието ZR.
Двигателите от семейството EA888 са монтирани надлъжно на моделите на Audi и напречно на модели на Volkswagen, Skoda и Seat. Гамата включва 1,8-литрови двигатели CDAA, CDAB (напречно) и CDHA, CDHB (надлъжно), както и агрегати с обем 2,0 литра - CCZA, CCZB, CCZC, CCZD (напречно) и CDNB, CDNC, CAEA, CAEB (надлъжни).
9 проблема на двигателите EA888 (ГАЛЕРИЯ):
В сравнение с успешните двигатели от предишното поколение, втората генерация на EA888 залага на различен начин за хонинговане на цилиндрите и използва нови бутала с много тънки пръстени. В буталото са направени малки дренажни отвори. Всичко това затруднява източването на маслото и предизвиква висок разход.
Когато изходните отвори за масло са запушени със сажди, пръстените спират да изпълняват предназначениeтf си. И в този момент двигателят започва да харчи масло, при това доста. За да се справи с проблема, производителят 4 пъти променя детайлите на буталната група, като организира сервизни акции за вече произведените автомобили.