IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW M се отказа от кутията с двоен съединител

Механичните скорости ще останат в гамата до края на десетилетието

Подразделението BMW M създава високоефективните продукти на германската марка, но пазарът за тях се променя. В бъдеще най-мощните модели ще бъдат оборудвани с автоматични трансмисии с преобразуватели на въртящия момент, докато скоростните кутии с двоен съединителя (DCT) ще отпаднат от гамата, разкрива Дирк Хакер, ръководител на отдела за развитие на BMW M.


BMW M DCT


„От гледна точка на BMW M двойният съединител вече не съществува. Скоростната кутия е ръчна или автоматична, като ще предложим и електрифицирана автоматична да бъдеще“, обяснява Хакер пред Top Gear.

Водещият инженер разкри, че в компанията са провели сериозна дискусия за скоростните кутии при разработването на следващото поколение на BMW M. В крайна сметка екипът е решил да използва традиционен автоматик с преобразувател на въртящия момент, защото той е по-удобен за ежедневно шофиране.

„Автоматичният механизъм се представя по-добре от този с двоен съединител. В M4 CSL той превключва по-бързо, като ние използваме същата скоростна кутия и в новия ни състезателен автомобил M4 GTR“, казва Хакер.

Той обаче уточнява, че това са плановете само на подразделението BMW M, а не на цялата компания. Други модели на баварската марка все още може да бъдат оборудвани с DCT в бъдеще.

Хакер коментира и бъдещето на моделите с ръчни скорости, като според него те ще продължат използвани в кратки срокове. „Използването на механични скоростни кутии намалява, като това се отнася не само за BMW, но и за други производители. Прогнозата ми е, че те ще се използват от 6-7 години“, допълва инженерът.

На същото мнение и шефът на спортното подразделение Франк ван Мийл. Наскоро той коментира, че BMW M ще продължи да предлага ръчни скорости за моделите M2, M3 и M4, като посочи и конкретни срокове – до края на десетилетието.


0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Кво ми говорите за секунди на обиколка. М-ките се карат 99% по обществените пътища. Там никой не засича време, щото скоростта убива. Набляга се на емоциите от карането. Звук, усещане при ускорение, стойка на пътя. Там автомата взима от емоциите.
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    q ( преди 10 месеца )
    Е па как да са скъсаняци, кат карат "премиуми". Аз нормален автообил с ръчка не съм виждал поне 10 години. На Горублянските тарикати приказките са ясни - ръчката е най-хубавото, щото балъците дето търсят ръчки намаляват с часове. А колите дето никой не ги иска всепак трябва да се продадат.
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    #2 ( преди 10 месеца )
    Но пък добрия автомат сваля 2сек на обиколка спрямо ръчната кутия.
  • #2
    20 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Особено когато си седнал на ръчката за да си направиш вътрешен масаж усещаш колата най-добре. Поне така съм чувал от хора, който са фенове на прайдовете. Само да те попитам защо във Ф1 не ползват ръчка? Също така най-бързите автомобили в света не са с ръчка. Това знаеш ли го? А знаеш ли, че повечето автоматици имат и ръчен режим и щом толкова искаш да усещаш колата го включваш и си редиш ти предавките,както на теб ти е кеф. Въпросът обаче е в това, че разни скъсаняци без 5 лв.в джоба плюят по АТ
  • #1
    14 rate up comment 12 rate down comment
    факти бе ге ( преди 10 месеца )
    Колата се усеща най-добре с ръчка. Факт.