Подразделението BMW M създава високоефективните продукти на германската марка, но пазарът за тях се променя. В бъдеще най-мощните модели ще бъдат оборудвани с автоматични трансмисии с преобразуватели на въртящия момент, докато скоростните кутии с двоен съединителя (DCT) ще отпаднат от гамата, разкрива Дирк Хакер, ръководител на отдела за развитие на BMW M.
„От гледна точка на BMW M двойният съединител вече не съществува. Скоростната кутия е ръчна или автоматична, като ще предложим и електрифицирана автоматична да бъдеще“, обяснява Хакер пред Top Gear.
Водещият инженер разкри, че в компанията са провели сериозна дискусия за скоростните кутии при разработването на следващото поколение на BMW M. В крайна сметка екипът е решил да използва традиционен автоматик с преобразувател на въртящия момент, защото той е по-удобен за ежедневно шофиране.
„Автоматичният механизъм се представя по-добре от този с двоен съединител. В M4 CSL той превключва по-бързо, като ние използваме същата скоростна кутия и в новия ни състезателен автомобил M4 GTR“, казва Хакер.
Той обаче уточнява, че това са плановете само на подразделението BMW M, а не на цялата компания. Други модели на баварската марка все още може да бъдат оборудвани с DCT в бъдеще.
Хакер коментира и бъдещето на моделите с ръчни скорости, като според него те ще продължат използвани в кратки срокове. „Използването на механични скоростни кутии намалява, като това се отнася не само за BMW, но и за други производители. Прогнозата ми е, че те ще се използват от 6-7 години“, допълва инженерът.
На същото мнение и шефът на спортното подразделение Франк ван Мийл. Наскоро той коментира, че BMW M ще продължи да предлага ръчни скорости за моделите M2, M3 и M4, като посочи и конкретни срокове – до края на десетилетието.