Американската компания Ford патентова джанти, проектирани специално за безвъздушни гуми, като техният дизайн е много различен от традиционните, информира CarBuzz. Разработката е публикувана от Службата за патенти и търговски марки на САЩ.
Безвъздушните гуми не са нещо ново, защото Goodyear и Michelin работят по такава технология отдавна. Още през 2005 г. беше представена концепция за автомобилно колело без въздух от Michelin с обещание съвместно с GM да въведат в серийно производство непневматични гуми от 2024 г.
Патентът на Ford показва, че разработките на безвъздушни гуми може и да са на хоризонта, допълва изданието.
Безвъздушните гуми не използват сгъстен въздух за смекчаване на ударите. Вместо това използват спици (потенциално с различни състави на материали за различни повърхности и условия), които поемат удара.
Разработката на Ford ще помогне за оптимизиране на джантите за безвъздушни гуми, като патентът описва необичаен дизайн, в който спиците са гъвкав елемент. Те обаче ще запазят твърдост заради своята сърцевина.
Патентът уточнява възможността колелото и гумата да бъдат подредени в две части, където сърцевината (алуминиевата джанта) може да бъде отделена от безвъздушната гума, която сама по себе си ще има гъвкави спици.
Спиците на джантите ще поемат удара, като по този начин ще намалят вероятността от повреда на гумата. Ford е убеден, че тази технология може да се използва широко през следващите години. Този патент предлага още един метод за конструиране на безвъздушни гуми, което предполага, че технологията скоро може да навлезе на масовия пазар.
Когато има повреда и е с безвъздушни гуми, колата може да продължи да се движи безопасно, а когато гумата се нуждае от смяна, процесът може да бъде дори по-бърз и лесен от сегашния.