fallback

Renault представи „интелигентна" концепция, която мисли за всичко

Много от иновациите в прототипа на Software Republique Renault са готови за използване

Автомобилът на бъдещето може да бъде вдъхновен до голяма степен от тази концепция. Тя се нарича се Human 1st Vision („Human First Vision“) и е дело на Software Republique - екосистема от компании, състоящата се от Groupe Renault, Atos, Dassault-Systèmes, Orange, STMicroelectronics и Thales.

100% електрическият автомобил е истинска лаборатория на колела, като разполага с цели 20 иновации, представени на изложението Viva Technology 2023. Според създателите на прототипа, повечето от тях може още да станат част от стандартното оборудване на утрешните автомобили.

Чудесата на концепцията започват от достъпа до автомобила, който се осъществява чрез биометрично разпознаване. На практика, приближавайки превозното средство, изкуственият интелект е в състояние да разпознае до 6 метра разстояние поза и лице на водача (предварително записани чрез приложение) и да потвърди самото разпознаване чрез аватар, проектиран на прозореца.

В този момент автомобилът пита водача дали иска достъп и ако собственикът отговори утвърдително, колата се отключва, като седалката се адаптира автоматично към морфологията на идентифицираното лице.  Веднъж качил се на борда, шофьорът ще бъде посрещнати от звуково изживяване, състоящо се от 16 високоговорителя. Два от тях са интегрирани в облегалките за глава, от които също се излъчват звуците на системите за подпомагане на водача. 

Бордовите технологии също така позволяват отдалечено локализиране, резервиране и заплащане на място за паркиране или точка за зареждане. Това е възможно благодарение на интелигентни сензори, инсталирани на автомобила, и данни от други свързани автомобили, които предоставят актуализация в реално време на различните налични опции, като изкуственият интелект препоръчва най-интелигентното решение.

Що се отнася до домашното зареждане, Human 1st Vision използва услугите Mobilize V2G, които също ще бъдат налични във Франция, Германия и Великобритания за стандартното Renault 5. По този начин по време на пиковите часове на потребление (когато цената на енергията е по-висока), колата пренася електричество към дома, а когато консумацията е по-ниска, батерията се зарежда.

Human 1st Vision може също да следи здравословното състояние на водача, като анализира пулса му и, благодарение на сензор, поставен на предпазния колан – честотата на дишане. След като данните бъдат анализирани, автомобилът информира шофьора за текущото му здравословно състояние, докато аватарът предлага най-добрите вътрешни настройки по отношение на температурата и осветлението или препоръчва какво да направи, за да му помогне да се почувства по-добре (като дихателни упражнения).  Ако системата открие физически проблем, тя може да се намеси, като направи сателитно обаждане до службите за спешна помощ.

Освен здравословното състояние на водача, автомобилът следи и себе си, като оценява в реално време износването на основните компоненти като батерия, спирачки, гуми, шаси и окачване. Освен това цялата информация за автомобила се отчита в „здравен сертификат“ под формата на NFT обект.

Ще стане ли някога тази концепция на Renault стандартен модел? Вероятно не, но Software République има за цел да пусне 10 нови предложения за услуги и продукти до 2025 г. и сред тях може да са много от иновациите, представени в прототипа.

Още снимки на необичайната концепция - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    Неразбирач ( преди 1 година )
    Абе,те тези автомобили,няма да тръгнат в България.Половината са с високо кръвно,другите с повишен пулс,третите с дихателни проблеми,то това няма тръгване,само ще ни препраща към спешна помощ.
  • #6
    Гошо ( преди 1 година )
    Честито - доживяхме момента, в който колективната интелигентност на човечеството е толкова ниска, че се нуждаем от изкуствен интелект, който да ни напомня да си платим паркомястото и да заредим колата!Мисля, че това е върха на човешката цивилизация и от тук насетне ни очаква едно стремглаво падение. Този сюжет напомня доста на този от филма Идиокрация.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    ако деня ти не е минал по релси и това почне да ти задава въпроси ще има ритници по вратите а като влезеш и искуствената блондинка с естествен интелект почне с любезностите каква музика искате и тн не ми се мисли
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    А бе чичо ти прочете ли поне статията? Като те види че наближаваш автомобила сам те пита дали да отключи и ако се съгласиш го прави. Автомобилът на Тесла даже може да ти отвори вратата без да го докосваш, а след това като натиснеш спирачката да я затвори.
  • #3
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    до 2, а като ръцете са ти толкова заети, че да не може да си натиснеш копчето как ще си отвториш врата бе гениииииии. Ти какво нещо да не си счупен, не може да си натиснеш копчето да си смениш станцията на радиото ли, ***.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе умнико, много ясно че като ти види гърба, ще се заключи, а като приближиш до автомобила ще те пита дали да отключи и ако му кимнеш ще те пусне да влезеш, дори да си наел автомобила от приложение и да те вижда за първи път. Вътре вече ще те чакат нагласени точно за тебе седалка и огледала и ще тръгне любимата ти музика все едно се качваш в собствения си автомобил. Особено пък ако си кyриер и приближаваш автомобила с пратка в ръцете и не можеш да си бръкнеш в джоба за дистанционното.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Искам да видя как глокиерът на бъдещето се качва в и слиза по 50 пъти на ден от "това" и то всеки път го "пита дали иска достъп", а след това "по три чАса" му губи време да му пуска музика, да му наглася тепърва пак седалката, да му мери физиологични параметри и т.н. Не искам да доживявам да ме карат да си купувам тази "висока технология"... :-(
fallback
Последни