fallback

Полша спира забраната на бензина и дизела в съда

Германия обвини властите в Брюксел, че бавят споразумението за синтетичните горива

Споровете относно забраната на продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели в ЕС след 2035 г. продължават месеци, след като тя беше подкрепена от европейския парламент. Сега той ще бъде пренесен в съда, става ясно от изявление на министъра на околната среда и климата на Полша – Анна Москова, съобщава Reuters.

Полша е една от държавите, които не подкрепят решението и ще го атакува в съда на ЕС. „Не сме съгласни с този и с други документи от пакета Fit for 55. Ще се обърнем към Съда на Европейския съюз и се надяваме че други страни ще се присъединят към нас", заяви Москова.

Още няколко държави – Румъния, Германия и Италия, също се противопоставиха на политиките на Брюксел, предвиждащи преминаване изцяло към електричество през 2035 г. Берлин обаче може и да не се присъедини към протеста, след като постигна своята цел – да бъде направено изключение за синтетични горива (e-Fuels), които се считат за неутрални от климатична гледна точка.

Споразумението предвижда изпълнителната власт на ЕС да представи предложение за отпадане на забраната за продажба на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични горива. Германският министър на транспорта Фолкер Висинг обаче протестира, че Брюксел все още не е спазил пакта.

„Изявлението на Комисията и последващите стъпки бяха задължителна предпоставка за одобрението на Германия за преразглеждането на регламента. Очакваме обявените от Комисията стъпки да бъдат приложени своевременно“, коментира Висинт, цитиран от FAZ.

От Брюксел отговориха, че текстът на споразумението е трябвало да бъде готов още на 4 май, но се е забавил поради „технически проблеми“. Идеята е той да бъде представен в завършен вид до края на месеца.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    До долния.Направена веднъж инвестицията се изплаща за няколко години.След това тока ти е безплатен.Синтетичното гориво има по висока енергийна плътност и не се губи при съхранение.Съхранението на ток в батерии е пунта Мара,върши работа само за кратко време.Зареждаш когато има слънце и ползваш като залезе.Не може да си складираш ток за зимата,когато най трябва.
  • #18
    До 17 ( преди 1 година )
    Милиардите инвестиции ли наричаш "безплатно"? Безплатен може да бъде тока, само ако някой ти го подарява както става всяка събота и неделя в България напоследък. Плащаш си само таксата за пренос от стотинки. Тоест един камион плаща по 7 стотинки за километър. 70 лв за 1 000 км. Само енергията за изминаване на тези 1000 км със синтетично гориво ще струва 700 лв. А след това трябва да се плати за преработка, съхранение търговия и печалба поне още два пъти по 700 лв Т.е. 2000лв/1000км. Честито!
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    До 16.Електроенергията от фотоволтаика разположен на покрива на фабриката за синтетично гориво ,колко струва като пекне слънце?Дори да е 10 пъти по енергоемко , какво значение има щом енергията е безплатна.
  • #16
    До 7 ( преди 1 година )
    Така и не се научихте, че за производството на синтетично гориво за 100 километра, е необходимо 10 пъти повече енергия, отколкото е необходимо за един електромобил да измине 100 километра. Тоест само за себестойността на енергията на горивото за 100 км, един електромобил може да измине 1000 км или да бъдат заредени 10 електромобила за по 100 км. Е какъв е смисълът тогава да се ползва евтиния ток за производство на синтетично гориво, вместо за зареждане на електромобили?
  • #15
    До 9 ( преди 1 година )
    Пак ли функционална неграмотност? Онази те са дето се "продава" за 5 000 се продава точно толкова, колкото твоя автомобил се продава за 500 лв само защото аз съм казал, че толкова давам. Това че тесла е предложила да го купи за 5000, не означава че продавача няма да я продаде за поне 30 000 на някой друг.
  • #14
    До 8 ( преди 1 година )
    "Повечето хора все още си мислят, че 80% от живота на батерията означавало, че е изживяла само 20% от дните си "Точно това означава! Също както след 30 години употреба фотоволтаиците са изживяли само 20% от дните си, колкото и да ти е трудно да го повярваш. За край на живота на батерията се счита, ако пробегът и като нова е бил 500 км и остане само 80%, тоест на 400 км с едно зареждане след 3 000 цикъла. Тоест капацитетът е паднал от 80kWh на 64kWh който може да се ползва за съхранение
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2035 ЕС в тази си фома, едва ли ще същестува...
  • #12
    8 ( преди 1 година )
    И защо негативен вот? Какво лошо казах? Излез и питай пвеочете, какво си мсилят, че значи 80% "здраве" на батерията.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9 - Ама ... в движение ли е изобщо?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    "Синтетично гориво произведено с безплатна енергия от ВЕИ няма да струва 10 лева литъра. " - Безплатн енергия? Другари! Такова нещо няма :)
fallback
Последни