fallback

Toyota все пак ще плати гръмнал на писта двигател (ОБНОВЕНА)

Досега компанията отказваше да покрие гаранцията на повредената GR86 (ВИДЕО)

В края на месец май ви разказахме за клиент на Toyota, който се оплака, че японската компания е отказала да покрие гаранцията на автомобила му - GR86, след като двигателят гръмна. Причината е, че колата е била карана на писта, което позволява на производителя да откаже да поеме разходите по ремонта или замяната на повредения агрегат.

Собственикът на автомобила се аргументира с рекламата, която Toyota прави на своето спортно купе. „Тя гласи доказана на писта. Готова за улицата“. Оказва се обаче, че не всички GR86 са фабрично подготвени за каране по скоростна трасе и това се видя от видео, публикувано в Reddt от притежател на една от бройките от модела.

Мъжът, който предпочита да се представя само с малкото си име – Люк, е заснел обиколката за загрявка на пистата Palmer Motorsports Park. Той не натиска здраво колата, но в 6-ата минута започват да се чуват звуци от двигателното отделение. Люк не спира автомобила, а кара още около минута, преди двигателят да гръмне.

По време на инцидента спортно купе е с пробег от около 30 000 км, като маслото е сменено предишния ден. Именно повреда в системата за смазване изглежда и най-логично обяснение за счупения мотор. Колата е изтеглена от пистата и след това е закарана при дилър на Toyota, който открива дупка в горната част на блока на двигателя.

Дилърът обаче отказва покриване на гаранция, същото правят и от централата на Toyota в Северна Америка. Обяснението е „естеството, в което е било използвано превозното средство“. Люк получава оферта от 13 000 долара за смяна на двигателя, като трябва да извади цялата сума от джоба си.

Историята обаче беше раздухана от медиите и ще има щастлив край за собственика. Изданието Carscoops получи писмо от Toyota, в което се съобщава, че компанията все пак ще подмени двигателя на автомобила по гаранция. В него се казва, че използването на колата на писта не ограничава или н не изключва използването на гаранцията, а всичко се свежда до начина на употреба на автомобила..

fallback
  • #20
    Като гост ( преди 6 месеца )
    Субаруто гръмна. Маслото не е ок. А това даже няма турбо. Или е някакъв заводски дефект, или тия 30 хиляди е яло здрав бой субаруто. За непросветените това е субару BRZ с име Тойота GT86.
  • #19
    Искаш диалог? ( преди 1 година )
    Вече няколко пъти зададох въпроса каква според тебе е причината toyota да хвърля милиарди за да отлага края на двг и да тиражира фалшиви новини срещу електромобилите. Като и двете са доказани факти, които toyota не отрича. След като може да покрие евро 7, а другите според тебе не могат, това не е ли очевидно предимство от което е логично toyota да се възползва? Да произвежда евтини автомобили и да има много повече продажби защото останалите трябва да вложат от 5 до 10 000 евро в автомобил?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17: Повтарянето на лъжи е диаметрално противоположно на критичното мислене. Имаш сериозни затруднения, след като ги бъркаш. Което пък прави всяка дискусия с теб безсмислена.
  • #17
    До 13 ( преди 1 година )
    Казва му се критично мислене. Не е нужно някой да ми казва че toyota не покрива евро 7 и други стандарти по света. Toyota сама си го казва като не иска да ги приеме и лобира срещу тях, като се старая с всички сили да ги отмени или поне да ги отложи. Но дори да приемем, че си прав и само toyota успява да изпълни стандартите а всички се откажат да произвеждат двг и минат на електромобили. Това според тебе добре ли е за toyota в дългосрочен план? Хайде да приемем, че първите години ще са на печалба
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, тесльо мина на гьобелсовата методика да повтаря лъжата докато стане истина. Дерзай, лъжльо, лъжеш само себе си.
  • #15
    Ую ( преди 1 година )
    Тойота не е кола за писта. Видехме ги и вчера в Льо Ман. Видяхме новата супра колко е Тойота. Видяхме ги и във Формула 1 за 8 години едно четвърто място при конструкторите и шести при пилотите. Мъка..мъка...мъка.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Можете да прочетете оригиналната статия със заглавие на английскиToyota ranked last in global green car reportSYDNEY, Sept 8 2022 Има и още за четене, но няма да копирам всичко. Смятам че и тези цитати са достатъчни.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8 и 9: Конкретни доказателства че Тойота имат проблем с Евро 7 имаш ли, лъжльо? Общи приказки от слабоумци като грийнпийс или електрофилчета с претенции за журналисти не ме интересуват.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота е класирана като мъртва последна за втора поредна година от Ръководството за околната среда на Грийнпийс в Източна Азия заради лобирането си срещу действията, свързани с климата, отказа да приеме електрически превозни средства и продължаващото застъпничество за силно замърсяващи хибриди, с 499 от всеки 500 продадени автомобила Toyota захранвани от изкопаеми горива
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Toyota е глобална пречка пред електрическите превозни средства, лобира за отслабване на стандартите за горивна ефективност, измива своя имидж и насърчава дезинформацията за електрическите превозни средства, докато прави големи печалби от замърсяващите двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили, работещи с изкопаеми горива.
fallback
Последни