fallback

Mercedes изпревари Tesla и в Калифорния

Германците първи получиха разрешение за използане на автопилот от 3-о ниво

Mercedes-Benz става първата автомобилна компания, получила сертификат от щата Калифорния за продажба на серийни превозни средства, оборудвани със системи за автоматизирано шофиране от ниво 3. Това означава, че някои модели на марката ще могат да се карат на най-големия пазар в САЩ без взаимодействие между водача и машината.

Системата Drive Pilot на автомобилния производител ще се предлага като опция за моделите S-Class и EQS, моделна година 2024, като първите автомобили, оборудвани с технологията, ще бъдат доставени на клиентите в края на 2023 г.

„Mercedes-Benz Drive Pilot е единствената в света система SAE ниво 3 с международно валидно типово одобрение. Тя използва изключително усъвършенствана архитектура на превозното средство с множество сензори, позволяващи комфортно и безопасно условно автоматизирано шофиране. Сертифицирането от властите в Калифорния, а преди това и в Невада, още веднъж потвърждава, че сме на прав път,” коментира Маркус Шефер, главен технически директор, отговарящ за развитието и доставките в Mercedes.

Използването на системата означава, че шофьорът на автомобила, оборудван с Drive Pilot, ще можете да махне ръцете си от волана и да не мисли за трафика, а да се съсредоточи върху други дейности, включително приложения на централния дисплей на автомобила. Това ще е възможно на определени магистрални участъци със скорости до 40 мили в час. Водачът обаче трябва да е готов да поеме пълен контрол над автомобила по всяко време.

В бъдеще Mercedes иска да подобри системата и да я накара да работи със скорости до 80 мили в час. В помощ на автомобилния производител са компании като Nvidia и Luminar, предоставящи различни компоненти за Drive Pilot. Освен това Mercedes иска допълнително да разшири достъпността на системата до други щати в Америка и други региони по света.

fallback
  • #23
    До 22 ( преди 1 година )
    Защо реши че не може да изпреварва?
  • #22
    До долният ( преди 1 година )
    А ми не може да изпреварва а като не можрш да изпреварваш ще взимаш това разстояние с около 60% по бавно да наистина какво ли
  • #21
    До 20 ( преди 1 година )
    Блажени са верующите. Какъв проблем може да бъде Петрохан, където автопилотът единствено трябва да си държи лентата в сравнение с движение в произволен град в час пик по кръстовища със светофари и знаци Стоп на които трябва да прави леви завои в трафика и да стигне до даден адрес? Виж как се справя въпреки че не е сертифициран: youtu.be/Xbhc0_S8K6I какъв проблем може да има на Петрохан? Мерцедес и на Петрохан не е възможно да се справи дори без трафик, въпреки, че е сертифициран на ниво 3
  • #20
    Хаябуса ( преди 1 година )
    Това при идеални условия с повече трафик и нужда нюот изпреварвания автономните коли са чао пусни ги на Петрохан да ги видим
  • #19
    До 18 ( преди 1 година )
    365 км за 2 часа и 57 минути не са 140 км в час, а 125 км в час средна скорост и затова са успели да ги минат с едно зареждане. Със 140 км в час се изминават за два часа и половина.
  • #18
    До 17 ( преди 1 година )
    Изгледа ли клипа от коментар 10, където тесла модел три стига за два часа и 57 минути от софия до пловдив, като навсякъде където е възможност се движи със 140 км в час, без да претендира за някакво ниво на автопилот като mercedes? Гледай клипа и тогава коментирай. Справя се дори на места където няма маркировка, като заобикаля дори конусите където има ремонт. Елементарни неща с които автопилота на mercedes не може да се справи. Той дори не може да бъде включен никъде в България.
  • #17
    Шинкансен ( преди 1 година )
    Автономното шофиране ще направи придвижването с автомобил толкова бавно че направо ще го обезсмисли
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Недей да вадиш думите от контекста. "Асимилираш ли разликата с постоянното управдание на Тесла при катастрофи с техни коли - "шофьора не е държал ръцете си на волана и оставил колата без контрол"! "Като си тръгнал да цитираш, защо не цитира и това: "Водачът обаче трябва да е готов да поеме пълен контрол над автомобила по всяко време. " Ако стане катастрофа с mercedes с 60 км в час по магистралата на автопилот, пак шофьора ще е виновен, въпреки че се е влачил с 60, а не със 140.
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    У ваше село сигурно 10 годишните *** вече карат на бащите си вектрите по къра, ама това значи ли, че ***чето има книжка!!! " Очевидно говориш за роднините си и за позната ситуация за това ще ти дам примера точно с твоите роднини. В статията е написано, че бащата на 10-годишното дете си е купил книжка въпреки, че не може да чете ине знае правилника. Може единствено да поеме волана, и да държи дясна лента с 60 км по магистралата, но не може да завие на отбивка или мине през ремонт
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    От друга страна 10-годишното кара из града, спазва всички правила, кара по-бързо от 80% от 80% от шофьорите, но няма книжка. Разбира се от време на време нарушава някое правило или одрасква автомобила, но въпреки това може да шофира. Баща му има книжка по закон, даже професионална, но не може да мине нито едно кръстовище самостоятелно, а 10-годишния му син без книжка може да го закара от един адрес на друг като мине през десетки кръстовища и светофари. Това е разликата между двата автопилота
fallback
Последни