IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 окончателно закри един сегмент в Европа

Skoda обяви, че се отказва от малкото комби Fabia

Производството на текущата Skoda Fabia Combi приключи миналия ноември, а сега чехите обявиха официално, че се отказват от модела. Плановете на марката предвиждаха неговото ново поколение да бъде качена на конвейера през тази година, но новият екологичен стандарт Евро 7 налага промяна.


Skoda Fabia


През 2020 г. Томас Шефер, който по това време беше главен изпълнителен директор на Skoda, а сега е ръководител на марката Volkswagen, обяви, че Skoda пусне нова Fabia Combi на пазара тази година, тъй като марката е поела ангажимент да предлага достъпна и практична мобилност в началните сегменти.

„Постигането на новите цели за емисии с предстоящото законодателство Евро е свързано с много високи разходи. Затова и можем да обявим, че комбито Fabia няма да получи наследник“, каза говорител на Skoda пред Automotive News Europe.

Всъщност, това е последното малко комби, което все още се продаваше в Европа. Съперници на Skoda в нишовия сегмент бяха Renault с Clio и Peugeot с 207. Чехите успяха да продадат 3013 бройки от модела през първото тримесечие, което е спад с 49% спрямо същия период на миналата година.


Skoda Fabia


През последните години производителите на автомобили все повече изместиха фокуса си от малки хечбеци и комбито към SUV, тъй като се стремят да увеличат маржовете в сегмент, който е уязвим на покачване на цените, както поради засиленото законодателство, така и по-високите разходи за суровини.

Изпълнителният директор на Skoda - Клаус Зелмер още през април предупреди, че регулациите за емисиите Eвро 7, както се предлагат в момента, ще означават сериозно увеличение на разходите за Fabia.

„Искаме да уважаваме климата, но ако настоящият проект стане реалност до 2025 г., ще трябва да поставим технология в колата, която или все още не е разработена, или е толкова скъпа, че автомобил от 15 000 евро в Европа вече ще струва 18 000-20 000 евро", обясни Зелмер.

Новите екологичен стандарт трябва да влезе в сила през юли 2025 г., като голяма част от производителите вече се обявиха срещу въвеждането му. Причината е, че те трябва да вложат огромни средства в нови технологии за постигане на ниски вредни емисии, вместо същите пари да отидат за разработка и производство на електромобили.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Като говорим за проценти, volkswagen продава над 1000% ако не и 10000% повече електромобили от toyota. Съгласен ли си с тази статистика? Продажбите на електромобили може да са 10%, но не ми следиш мисълта, че volkswagen вече са поели по правилния път и вървят по него вече няколко години, защото в автомобилната промишленост днес жънеш успехите на това което си посял преди десетина години. От toyota дори още не са почнали да разработват електромобили. Нямат нито един и не смятат да имат скоро.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Я виж процентно колко от общите продажби на цялата група ФВ електрички спрямо двг бентлей електрички нямат ламбо също Ман също дукати нямат Пурше освен един непродаваем модел нямат Шкода освен непродаваем модел нямат та колко викаш продават.А и къде в текста съм казал че за електрички има евро 7 .
  • #12
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 11 ( преди 10 месеца )
    При електромобилите няма евро 7. Нещо си се объркал. Volkswagen продава електромобили, а toyota не. В момента в който електромобилите станат по-евтини от ДВГ, дори в Африка и океания ще си купуват електромобили, защото дори там купуват toyota защото е евтина. Ако има по-евтина алтернатива от toyota ще си вземат нея и няма да робуват на марки. Да не говорим че и при ДВГ китайците вече имат много по-добри предложения от toyota с по-добро съотношение качество/цена.
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Хаябуса ( преди 10 месеца )
    Какво евро 7 бе смештник няма немска кола отговаряща на евро 7 какво мислиш че Бмв като свалиха от в 12 на в8 с две турбота и покриват евро седем ли.Клио 0.8 не покрива Евро 7 как мислиш Пурше Бентлей Ламбо дори ФВ го покривят или Ролс Бмв м пауър и тн.Евро 7 никога няма да го бъде а без него Двг остава да не говорим колко коли извън ЕС а имено в Африка Океания и Америка Тойота продава.И сега кой е умния ти спекуланта Мъск или просто Японците са си направили добре сметката
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 10 месеца )
    Германците започнаха късно, но поне вървят в правилна посока. Я кажи какво ще се случи с toyota ако планираното от тебе отлагане на електромобилите не се случи и всички минат на ток? Само за изграждане на предприятия за батерии и осигуряване на материали за производството им им трябват 10 години от момента в който почнат, а те дори нямат намерение за започване. Кой мислиш че ще ги чака, когато след приемане на евро 7 света премине на ток, защото е по-евтино?
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Тинтири ( преди 10 месеца )
    На какво точно ще се смееш, ако се окажеш прав?
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Присмех ( преди 10 месеца )
    Че досега кой глопакт е купувал това недоразомение
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защо да си купувате комби след като еволюцията на комбито е миниванът или баничарката?
  • #6
    9 rate up comment 6 rate down comment
    то евро 7 ... ( преди 10 месеца )
    ще закрие еврогейския съюз като цяло, та камо ли некъв си сегмент.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    * исках да кажа 208 а не 308