Рентабилността на производството на бензин в Скандинавия спадна драстично, до около 20.70 долара за барел, като причина за този спад се посочва ниското ниво на износ за западноафриканските пазари, съобщава Brecorder.
Рентабилността на производството на бензин претърпя сериозен удар, след като доставките от Северозападна Европа през ключови маршрути за износ към САЩ и Западна Африка паднаха през май до най-ниското си ниво от юни 2020 година Според проследяване на кораби от Refinitiv, потоците по двата маршрута са паднали до около 1.38 милиона тона през май от около 2.05 милиона тона през април тази година.
„Намалените потоци и приглушеният растеж на търсенето както на вътрешните, така и на ключовите експортни пазари, включително по-строгите маржове на рафиниране също са сред причините“, казва анализаторът на Refinitiv - Радж Раджендран.
Износът на бензин от Северозападна Европа за САЩ и се повиши рязко в края на май, но това не е достатъчно, за да компенсира слабия износ към Западна Африка. Слабото потребление заради повсеместната електрификация на автомобилния транспорт в Скандинавия също е причина за проблема. Така запасите от бензин, съхранявани в складови съоръжения в зоната за рафиниране на Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA), са се повишили значително до 1.32 милиона тона, според Ларс ван Вагенинген от Insights Global.
Както отбелязва Вагенинген, има известно търсене на бензин по поречието на Рейн, но това ще е временно явление, като то е свързано с ремонтни дейности в рафинериите във вътрешността на Германия.