fallback

Скандинавските страни изпитват затруднение с производството на бензин

Запасите от бензин, съхранявани в складовите съоръжения Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA), са се повишили значително

Рентабилността на производството на бензин в Скандинавия спадна драстично, до около 20.70 долара за барел, като причина за този спад се посочва ниското ниво на износ за западноафриканските пазари, съобщава Brecorder.

Рентабилността на производството на бензин претърпя сериозен удар, след като доставките от Северозападна Европа през ключови маршрути за износ към САЩ и Западна Африка паднаха през май до най-ниското си ниво от юни 2020 година Според проследяване на кораби от Refinitiv, потоците по двата маршрута са паднали до около 1.38 милиона тона през май от около 2.05 милиона тона през април тази година.

„Намалените потоци и приглушеният растеж на търсенето както на вътрешните, така и на ключовите експортни пазари, включително по-строгите маржове на рафиниране също са сред причините“, казва анализаторът на Refinitiv - Радж Раджендран.

Износът на бензин от Северозападна Европа за САЩ и се повиши рязко в края на май, но това не е достатъчно, за да компенсира слабия износ към Западна Африка. Слабото потребление заради повсеместната електрификация на автомобилния транспорт в Скандинавия също е причина за проблема. Така запасите от бензин, съхранявани в складови съоръжения в зоната за рафиниране на Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA), са се повишили значително до 1.32 милиона тона, според Ларс ван Вагенинген от Insights Global.

Както отбелязва Вагенинген, има известно търсене на бензин по поречието на Рейн, но това ще е временно явление, като то е свързано с ремонтни дейности в рафинериите във вътрешността на Германия.

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако внимаваш в сметките, само тока генериран от тази централа може да осигури над 100 милиона километра годишно и да спестява 10 милиона, с които плащаме вносния петрол. За 30 години това са спестени 300 милиона, като цялата централа заедно с труда струва само 30 милиона, от които от страната са изтекли по-малко от 20 милиона и независим от настроението на някой изтрещял руснак, американец или арабин.
  • #28
    Домашно ползване? ( преди 1 година )
    Медодобивният завод Аурубис България, собственост на германския гигант Aurubis, планира да инвестира 20 милиона евро в разширяване на капацитета на съществуващата си фотоволтаична централа на площадката между Пирдоп и Златица. Като първа стъпка компанията ще похарчи 12 милиона евро, а след това още 8 милиона евро за придобиване на допълнителни слънчеви панели. Мощността на най-големия соларен парк за собствени нужди в България ще се увеличи от 10 MW на 24 MW. Е колко да е домашно ползването?
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Никой тук не говори за домашните фотоволтаици освен теб.
  • #26
    До 24 ( преди 1 година )
    А иначе дали тесла или mercedes, тези пари така или иначе ще излязат от България, но в единия случай ще изтекат и още повече отколкото струва mercedes само за горивото му. А иначе днес цената е била между 13 и 20 ст за киловатчас без ДДС. Тоест не ги мисли централите засега. Излишните количества са били изнесени в региона на тези цени и България е получила приходи, които са се влели в българската икономика.
  • #25
    До 24 ( преди 1 година )
    Нали все ревете за пазарна икономика? Както виждаш фотоволтаиците си ги строят хората без никакви държавни помощи точно защото им е по-евтино и никой не може да ги спре да си произвеждат сами тока, след като тецовете се правят на много хитри да им искат по лев за киловатчас, а ЕРП да им иска 7 стотинки за пренос на киловатчас, при положение че ако си го произведат сами от фотоволтаици на покрива си, себестойността им излиза под 5 стотинки. Тоест по-евтино отколкото е само преноса без такси и ддс
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    А Теслата дето дори ДДС-то й е платено в Германия не е ли чиста загуба за България? Ами по тази логка дай да забраним всякакъв внос. То и сега имаме повече фотоволтаици отколкото ни трябват - предвид че годината не слънчева и пак имаме доста дни с нулева цена на тока. А държавата ще си прибере тези акцизи и данъци по-един или друг начин. И това преди поддръжката на ТЕЦ-овете цяла година за да има ток зимата.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако тези 10 милиона лева бяха изтекли навън за закупуване на фотоволтаици, щяха да бъдат инсталирани 10 мегавата допълнителни мощности, които за година да произвеждат 13 гигаватчаса енергия, които са достатъчни за изминаване на 65 милиона километра всяка година в продължение на 30 години. Това са 20 милиарда километра, изминати на цената на внесеното гориво за 100 милиона километра. Това не ти ли изглежда по-добра сделка?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    "В момента около 40% от цената на колонката е акциз. Ако имаш 8/100 среден разход на една кола и 2.50 цена на бензина са 20лв гориво от които 8 лв акциз." Като си казал половината истина, кажи и останалата? На практика повече от 8 лв от тези 20 заредени напускат икономиката на България завинаги, защото горивата са вносни. Тоест на всеки 100 милиона километра, ти събират 8 милиона акциз, но 10 милиона излизат от България. Това добра сделка ли ти изглежда?
  • #21
    До 16 ( преди 1 година )
    Имаш ли някаква идея за какво се плаща акциз и каква е разликата между данък, такса и акциз? Каква е основната причина някоя стока да се налага с акциз, въпреки че има и данък?
  • #20
    До 14 ( преди 1 година )
    Купуват си фотоволтаични централи тези, които не искат да ги цакат с цената на тока и могат да си произведат сами тока всеки път когато пече слънце на цена по-ниска от цената за пренос които им иска ЕРП, дори някой да им подарява тока на нулева цена. От тези нулеви цени губят само въглищните централи които скоро ще фалират и цената вече няма да е нулева. В момента единият блок на АЕЦ Козлодуй не работи, но въпреки това има излишък от ток. Хайде сега си помисли ако заработи какъв ще е излишъка?
fallback
Последни