fallback

Скандинавските страни изпитват затруднение с производството на бензин

Запасите от бензин, съхранявани в складовите съоръжения Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA), са се повишили значително

Рентабилността на производството на бензин в Скандинавия спадна драстично, до около 20.70 долара за барел, като причина за този спад се посочва ниското ниво на износ за западноафриканските пазари, съобщава Brecorder.

Рентабилността на производството на бензин претърпя сериозен удар, след като доставките от Северозападна Европа през ключови маршрути за износ към САЩ и Западна Африка паднаха през май до най-ниското си ниво от юни 2020 година Според проследяване на кораби от Refinitiv, потоците по двата маршрута са паднали до около 1.38 милиона тона през май от около 2.05 милиона тона през април тази година.

„Намалените потоци и приглушеният растеж на търсенето както на вътрешните, така и на ключовите експортни пазари, включително по-строгите маржове на рафиниране също са сред причините“, казва анализаторът на Refinitiv - Радж Раджендран.

Износът на бензин от Северозападна Европа за САЩ и се повиши рязко в края на май, но това не е достатъчно, за да компенсира слабия износ към Западна Африка. Слабото потребление заради повсеместната електрификация на автомобилния транспорт в Скандинавия също е причина за проблема. Така запасите от бензин, съхранявани в складови съоръжения в зоната за рафиниране на Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA), са се повишили значително до 1.32 милиона тона, според Ларс ван Вагенинген от Insights Global.

Както отбелязва Вагенинген, има известно търсене на бензин по поречието на Рейн, но това ще е временно явление, като то е свързано с ремонтни дейности в рафинериите във вътрешността на Германия.

fallback
  • #9
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Я последно се разбери доволен ли си от пазарната икономика че цените на тока са нулеви или мислиш за онези недолновидните, които са построили фотоволтаични централи без да се сетят, че ще свалят цената до 0? Само да те подсетя че миналата година тока беше едно евро за киловатчас и само за една година повечето от фотоволтаичните централи си върнаха инвестициите. Проблемът ще е за тези които ги последваха и инвестираха тази година. Разбрахте ли какво ви говорих, като ме питахте защо аз не инвестир
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    Цените на тока от първи юли дневна + 30% и нощна +150%.Да ми разясниш как се изплаща инвестиции за фотоволтаични панели при нулеви и отрицателни цени през деня???Нощес ли ще работят?Цените на бензина трайно вървят надолу.Честито електрофилчета.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Слабо ме интересува ментално ощетените какви загуби имат. Потреблението в Африка не е спаднало, а е нагоре, Само че купуват евтините руски горива. Що касае за измамата ВЕИ, припомням ситуацията в Испания, където 70 000 инвеститора във ВЕИ съдят държавата заради фалитите си и искат да им плаща защото с нулевите цени на ВЕИ при свръхпроизводство те били без доходи и не можели да си плащат "инвестицията". Глупостта убива! Това съм го казвал хиляди пъти, а в Европа глупостта е на токсично ниво!
  • #6
    До лудия ( преди 1 година )
    Това обаче е само половината истина. Защото ако фалира ТЕЦ, който и да го придобие от длъжника, ще го държи затворен и най-много да го продаде за скрап за да си върне парите. Но който придобие фотоволтаична централа, няма да я затвори защото тя така или иначе ще му носи приходи 30 години напред и ще му върне инвестицията. В най-лошия случай ще я продадат на друг, който да им стане длъжник, но 30 години тази централа ще произвежда и ще сваля цената на тока.
  • #5
    До лудия ( преди 1 година )
    Напълно си прав, но си спрял на половината на разсъжденията. Няма как да не се съглася с тебе че при нулеви цени на тока много бизнеси ще изгърмят, защото дори да произвеждаш ток от слънцето и да нямаш никакви разходи за горива или поддръжка и амортизация на централите, не можеш да си плащаш кредитите и гърмиш. А какво да кажем за горивните централи и АЕЦ, имат огромни разходи за горива, работна сила и ремонти на съоръженията?
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    Саморегулация има само в книгите и дърдоренето насам-натам. В икономиката в момента в който дойде до саморегулация, все някой ще изгърми. Виж крипто манията. И после регулации в защита на хората.... опа, гласоподавателите (не се заблуждавайте) и ограничения. Пък колко е лошо, пък какви крадци, ама кога вземахте 100 пътни отгоре печалба, никой не рева, а "свободните" медии забравиха да помислят критично. То е така и с електро деволюцията.
  • #3
    Лудория ( преди 1 година )
    За да се саморегулира пазара, той трябва да бъде освободен от всякакви стимули. Нека да махнат всички стимули за електрификация, да махнат тежестите на ДВГ и ембаргото към Русия за горива, па тогиз ще видиш саморегулация. Навярно тогава няма да пишеш като сега. Нали си виждал касова бележка за бензин/дизел? Виж колко са акциьзи и другите натрупвания. Махни ги тях (защото колко да ги сложиш на тока, ако някой хитрец зарежда в дома) и глей тогава. Ама... надали ще се случи.
  • #2
    Ба го госпожо ( преди 1 година )
    ТолкУ са затруднени, че у норвежко карая предимно на ток..
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Повишаването на цените на бензина ще накара все повече шофьори да се отдръпнат от него и да минат на ток, което ще доведе до още по-голямо увеличаване на цените на бензина и нов цикъл на отказване. Разбира се като се напълнят всички складове, цената на бензина временно може да падне, заради липсата на търсене, но това ще е временно явление и само ще откаже повече инвестиции и производство на бензин. Пазарът ще се саморегулира. Точно както и цените на тока временно могат да бъдат повишени.
fallback
Последни