fallback

Toyota представи концепция за състезателен Prius

Възможно е версията 24h Le Mans Centennial GR Edition да се появи и в сериен вариант

Идеята за ориентирана към производителност Toyota Prius не е нищо ново. Хибридният модел ке предлагаше в няколко версии за Super GT за Япония, както и в различни варианти, подготвени от Gazoo Racing, спортно подразделение на марката.

След като моделът от пето поколение вече е готов, беше само въпрос на време да видим и негова спортна версия. Така се появява Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition - концептуален автомобил, представен като прелюдия към предстоящото състезание „24 часа на Льо Ман“.

Toyota ще се стреми към шеста поредна победа в легендарната надпревара този уикенд, когато се отбелязва и 100-годишнината на класическото състезание. С новия концепт японците искат да покажат някои от технологиите, разработени за Prius и използвани за различни модели на GR, включително и пуснатия на пазара преди 2 години GR010 Hybrid.

Спортният Prius получава аеродинамичен пакет, вдъхновен от GR10 Hybrid, с внушително задно крило и дифузьор. Предният капак е направен от чисти въглеродни влакна, а неговите LED-фарове напомнят на тези на прототипа LMH, включен в категорията Hypercar.

Отворът за всмукване на въздух има структура на пчелна пита отпред. Концепцията е с 18-цолови джанти RAYS, които са обути в гуми Michelin Pilot Sport 4S 235/50 R18.

Заедно с концептуалната машина на пистата „Сиркут де ла Сарте“ беше показана и Mazda MX-30 R-EV. Двата автомобила са част от изложба посветена на японските марки и техните успехи на Льо Ман. Mazda беше първият японски производител, който триумфира в надпреварата през 1991 г. със своя 787B с роторен двигател.

Твърде рано е да се каже дали производствена версия на GR Prius ще види бял свят, но Коджи Сато - новият главен изпълнителен директор на Toyota, вече обеща пристигането на нови модели GR.

Още снимки на концептуалния спортен автомобил вижте в галерията:

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    не знам колко е технологична тойота , но когато отвориш капака и разгледаш чарковете на новата тойота супра там пише друг производител ( че дори и на самия капак го пише ) .... та коментиращите по -доле да си настроят часовниците леко .
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Водорода никога няма да стане масов, защото си замина единственото му предимство - бързото зареждане. Разликата във времето за зареждане за изминаване на 1000 км между водороден и електрически автомобил е смешните 15 мин., toyota miray ги изминава за 8 часа и 40 мин., а Тесла за 8 часа и 55 минути. Само където за водород бяха платени два пъти повече пари отколкото за бензин, който пък струваше два пъти повече от тока. Кой би избрал да мине на по-скъпо, а не на по-евтино задвижване заради 15 мин.
  • #7
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Какво значение има, че toyota била с най-високите технологии при парните двигатели за леки автомобили? Или при средства с конски впряг. Или дори при летящите автомобили? Вярно е че за всеки влак си има пътници и някои хора все още си карат парните автомобили за удоволствие, а други си купуват летящи автомобили, но в случая говорим за високотехнологично производство на масови автомобили, при които високите технологии на toyota куцат и са изостанали с години. Твърдите батерии са от 2012
  • #6
    До 3 ( преди 1 година )
    Нарочно не написах най-омразната за toyota думичка заради която ми трият коментарите когато я спомена под статия с toyota, защото е анатема и не трябва да се споменава. Това е онази марка която онзи ден направи рекорд на нюрбургринг за електрически автомобили, въпреки че според тебе и всички антиелектрици става само за направо и не може да завива, представи си когато я направят да може да завива колко ще е по-бърза, щом още в момента е половин минута по-бърза от най-бързата toyota на писта?
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Понеже ми изтриха коментара, ще коментираш ли кога този високотехнологичен лидер ще постигне някакви спортни резултати със спортните си автомобили, например на нюрбургринг? Няма как да го направи, дори автомобилът да е чисто нов защото още на загрявката двигателя ще блокира, а toyota няма да признае гаранцията защото състезателния автомобил не трябвало да се кара на писта, а бил създаден да се спортува в градски условия. Толкова с високите технологии. Цифрите никога не лъжат.
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    Умен човек би си замълчал на такъв очевиден сарказъм. Ти не си замълча.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 1: Разбира се че Тойота е най-високотехнологичната компания - при хибридите и водородните горивни клетки е абсолютен лидер. Скоро и при електромобилите, като излязат батериите с твърд електролит. А лоените немски мозъчета още пърпорят с канцерогенни дизели и се молят на китайчетата за батерии и силова електроника, защото не ги могат.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота явно плаща, щом се заметоха коментарите, че прилича на фейслифт на по-предното поколение на Сивик хечбек.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Спортен Приус, спортно Трабантче и спортен комбайн. И както постоянно се шегуват жълтофилите, Тойотка е най-високотехнологичната марка.
fallback
Последни