IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионите от Формула 1 преминават на биогориво

Компанията DHL последва Mercedes за пътуванията в Европа

Компанията DHL - партньор на Формула 1 и отговарящ за транспорта на оборудването в шампионата, както и на част от отборите обяви, че нейните камиони ще работят с биогориво. Наскоро от Mercedes съобщиха, че камионите на екипа ще работят с биогориво, когато е възможно при пътуване до състезания на европейска земя.

 

camions-dhl-de-la-formule-1

 

Ръководството на Формула 1 декларира, че е загрижено за въздействието върху околната среда и обяви амбицията си шампионатът да бъде въглеродно неутрален преди 2030 г. Множество инициативи бяха стартирани за постигането на тази цел и основният лост за действие се основава на товарния транспорт между фабриките на отборите и състезанията.

19-те камиона на превозвача DHL ще работят с биогориво HVO100 - базирано на отпадъци, остатъци и възобновяеми суровини, като олио за готвене. Това биогориво от второ поколение ще намали емисиите на CO2 с поне 60%. HVO100 е хидротретирано растително масло, направено от 100% възобновяеми елементи и не съдържа никакви изкопаеми горива. Произвежда се чрез използване на растителни и животински материали от устойчив произход, за да се гарантира, че производството няма никакво отрицателно въздействие върху околната среда.

Камионите ще изминат над 10 000 км до края на лятото, преди F1 да напусне Стария континент за края на сезона. Те ще бъдат оборудвани и с GPS система, която ще оптимизира маршрутите и ще следи за намаляването на разхода на гориво.

 

Mercedes F1

 

„Всеки камион може да превозва до 40 тона и да измине до 3500 км с резервоар от 1000 л“, казва Пол Фаулър, ръководител на DHL Motorsport Logistics, подразделението за превоз на товари в спорта.

По-голямата част от емисиите на CO2 при транспортиране на F1 оборудване е за състезания извън Европа и за това също са взети мерки. Тествани са транспортни решения, съчетаващи сухопътни и морски превози, а контейнерите са преработени, за да бъдат интегрирани в Boeing 777, които са по-ефективни от използваните в миналото 747, което е намалило емисиите на CO2 с 18%.

Самите болиди представляват само малка част от CO2 емисиите, генерирани от шампионата като цяло, но те ще използват устойчиво гориво от сезон 2026 г, когато ще бъде пуснато ново поколение двигатели.

 

 

0 от 500