fallback

Как една кола загуби половината си части и се превърна в бестселър

Точно преди 19 години беше представено първото поколение на Logan

В началото на юни 2004 г. тогавашният президент на Румъния – Йон Илиеску, представи новия автомобил Logan, съвместна разработка на Renault и нейния филиал Dacia. Именно с него започна и възходът на румънската марка, чиито модели днес се радват на огромно търсене не само в Европа.

Производството на Logan започва през септември, като тази проста като конструкция и евтина кола е предназначена предимно за страните от „Третия свят“. Оказа се обаче, че за такъв автомобил има голямо търсене и в Западна Европа. И Dacia се възползва от това, като започва да продава модела там през юни 2005 г.

За Стария континент е предвидена топ-версията на Logan, чиито двигатели отговарят на действащите там екологични стандарти Евро 3, а от януари 2007 г. и на Евро 4. Гамата на модела се разширява непрекъснато, като включва бензинови и дизелови агрегати. Най-слабите са 1,2 и 1,0-литрови, развиващи 75 и 77 к.с., като последния работи и с етанол. Най-мощният е 1,6-литров със 105 к.с., който позволява развиване на скорост до 183 км/ч.

Как обаче е постигната толкова ниска цена, която да привлече толкова много купувачи? Първо, колата е направена от сравнително малък брой части – техният брой е на половината на тези на Renault. Второ, количеството на електрониката също е значително ограничено.

И трето, някои компоненти са значително по-опростени от тези на модели на други производители. Предното стъкло, например, е по-плоско, а таблото се състои от единичен пластмасов блок. Страничните огледала са взаимозаменяеми, което означава, че лявото може да се сложи отдясно и обратното.

И още нещо много важно – създателите на модела бяха взели предвид условията на експлоатация на автомобила в развиващите се страни. Така Logan получи повишена здравина и увеличен пътен просвет, които бяха комбинирани с ниски разходи за поддръжка и ремонт.

Първоначално автомобилът се произвежда само като седан с 4 врати. През 2006 г. се появява комбито Logan MCV, а през следващата година бяха пуснати лекотоварните версии - пикап и комби. На първо време всички те се правят в румънския завод в Миовени, а след това Renault постепенно разширява географията на производство в в Мароко, Бразилия, Аржентина, Турция, Русия, Колумбия, Иран, Индия и Южна Африка.

Второто поколение Logan дебютира на автомобилното изложение в Париж през 2012 г., а трето излезе през септември 2020 г. При тях се залага на същата рецепта, което обяснява и големия търговски успех на модела. За 19 години от него са продадени над 4 милиона бройки.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Daewoo tico всъщност са suzuki alto по лиценз.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Мое мнение е, че всички автопроизводители правят огромна грешка като предлагат тук същите коли като за ЕС, ние сме по-бедни и е нужно повече коли до 20-30 хиляди каквито има за т.нар. "трети свят" които по нищо не отстъпват на разни минаващи за премиум.
  • #6
    Честно казано ( преди 1 година )
    В Плевен ги карат на умирачка, таксита. Сигурно имат навити по 1000000 км. Преди тридесет години, имаше едни корейски Деу Тико, и те бяха много корави.
  • #5
    до 4 ( преди 1 година )
    Пропов ти си поредният тИрикат с Q7 и всички ние можем само да мечтаем, да бъдем като теб - Човек с Завишени изисквания,който не прави компромиси и има много пАре.
  • #4
    Пропов ( преди 1 година )
    Когато един сложен продукт е създаден с водещата идея да е евтин , това не е добър продукт. Създаден е евтин и си остава такъв. Без почти наикакви други качества. Да ползваш такова нещо означава да се примиряваш с огромни компромиси ежедневно. Явно и Дачиа са се изненадали колко много стиснати сиромаси има в Европа. Това просто е кола за хора с много занижени изисквания.
  • #3
    Иванов ( преди 1 година )
    Карах Логан 2 като служебна. На 340 000 км я сдадох , защото напуснах фирмата. За това време , по окачването смених само задни амортисьори. По мотора един датчик още в гаранция и рециклиране на турбината на 200 000 км. 1.5 дизел. Тва е всичко правено по колата за 8 години и съответно за 340 000 км. Не съм очаквал никога , че ще са толкова здрави.
  • #2
    Честно казано ( преди 1 година )
    Са доста здрави и евтини за поддръжка. Никога не бих я ползвал за личен автомобил но за работа е перфектна.
  • #1
    респект ( преди 1 година )
    Страхотна кола. Имах такава,по-здрава служебна кола не съм карал. Работен кон без претенции. Вече няма такива.
fallback
Последни